tromaktiko: Οι εταιρίες των καζίνο αντιδρούν στα όσα καταγγέλει η Γ.Σ.Ε.Ε.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Οι εταιρίες των καζίνο αντιδρούν στα όσα καταγγέλει η Γ.Σ.Ε.Ε.



Με ανακοινώσεις τους οι εταιρίες που διαχειρίζονται τα καζίνο του Ρίου (εταιρεία TΗΕROS INTERNATIONAL GAMING ING) και της Ξάνθης (εταιρία VIVERE ENTERTAINMENT) αντιδρούν στα όσα καταγγέλλει η Γ.Σ.Ε.Ε. για τις απολύσεις που έγιναν σε αυτές τις επιχειρήσεις.
Οι συνδικαλιστές ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς Παύλο Γερουλάνο και Ανδρέα Λοβέρδο να τηρήσουν την εφαρμογή του...


 νόμου για την αποφυγή της καταστρατήγησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Η απάντηση της εταιρείας TΗΕROS INTERNATIONAL GAMING ING που διαχειρίζεται το καζίνο του Ρίου είναι η εξής:

«Το Καζίνο Ρίο, παρά τις εξαιρετικά δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία 3 χρόνια και έχουν οδηγήσει την εταιρεία να είναι ζημιογόνα, με συνεχή σημαντική πτώση των εσόδων της την τελευταία διετία, προσπάθησε να διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας όλων των εργαζομένων, ενώ άλλες εταιρείες είτε έχουν προβεί σε αθρόες απολύσεις είτε έχουν διακόψει τη δραστηριότητα τους.

Η Εταιρεία πρότεινε μέσω ανοιχτής διαβούλευσης με τους εργαζομένους και τα συνδικαλιστικά τους όργανα, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο οικονομικής και οργανωτικής προσαρμογής για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Το σχέδιο προέβλεπε:

1) Μονοετή συμφωνία για μείωση ονομαστικών μισθών σε ποσοστό που θα συμφωνείτο με διαπραγμάτευση με το Δ.Σ. του Σωματείου για όλους τους εργαζόμενους στην εταιρία (διαχωρίζοντας υψηλόμισθους – χαμηλόμισθους με μεγαλύτερο – μικρότερο αντίστοιχα ποσοστό μείωσης), με δεδομένο ότι το έλλειμμα στις δαπάνες προσωπικού τρέχει με 19% για το 2011.

2) Η Συμφωνία θα είχε ετήσια ισχύ και οι ονομαστικοί μισθοί θα επανέρχονταν αυτομάτως στο επίπεδο του 2010, με την λήξη της συμφωνίας.

3) Κατά το χρονικό διάστημα της Συμφωνίας, η Εταιρεία, εφόσον τα οικονομικά της αποτελέσματα το επέτρεπαν, θα κινούσε η ίδια την διαδικασία επαναφοράς των μισθών στο επίπεδο που θα αντιστοιχούσε στις οικονομικές της δυνατότητες, ακόμη και πριν από το τέλος της συμφωνίας.

Παρά την προσπάθεια της εταιρείας, οι Συνδικαλιστές αρνήθηκαν οποιαδήποτε συζήτηση, αδιαφορώντας ουσιαστικά για τα συμφέροντα όλων των εργαζομένων που εξασφαλίζονται μέσω της επιβίωσης της Εταιρείας.

Εξαιτίας λοιπόν της αδιαλλαξίας των Συνδικαλιστών η Εταιρεία υποχρεώθηκε, προκειμένου να διασφαλίσει τα συμφέροντα των εργαζομένων της και την ίδια της την επιβίωση περιορίζοντας το μισθολογικό της κόστος, να προχωρήσει σε καταγγελία συμβάσεων εργασίας 24 εργαζομένων.

Η δυσάρεστη αυτή απόφαση πάρθηκε με βάση αντικειμενικά και αυστηρά κοινωνικοοικονομικά κριτήρια, με γνώμονα την προστασία των δικαιωμάτων της μεγάλης πλειοψηφίας των εργαζομένων.

Με λύπη μας διαπιστώνουμε από την χθεσινή ανακοίνωση της ΟΕΣΙΚ ότι οι Συνδικαλιστές - εκπρόσωποι των εργαζομένων αντί να προβληματιστούν για τις ευθύνες τους, συκοφαντούν την Διοίκηση της Εταιρείας και την επιχείρηση του Καζίνο σε μια τόσο κρίσιμη για την επιβίωση του στιγμή.

Η αναφορά σε «εκβιαστικές απολύσεις» προκειμένου να εξαναγκαστούν οι εργαζόμενοι σε παραίτηση από "επιδικασθείσες απαιτήσεις, εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν δεδουλευμένες αποδοχές" είναι αναληθής και παραπλανητική.

Οι επιδικασθείσες αυτές απαιτήσεις, δεν αφορούν δεδουλευμένες αποδοχές, αλλά “φιλοδωρήματα” των πελατών προς το προσωπικό, για τα οποία ενώ στο σύνολό τους διανεμήθηκαν στο προσωπικό η εταιρεία καλείται να πληρώνει επιπλέον από την δική της τσέπη κρατήσεις που από τον νόμο βαρύνουν τους εργαζόμενους, όπως ο Φόρος και οι εισφορές τους προς το ΙΚΑ.

Και για να γίνει κατανοητό σε όλους τους εργαζόμενους – και όχι μόνο στους προνομιούχους που ωφελούνται από τις πιο πάνω επίδικες απαιτήσεις - αλλά και σε όλους όσους αγωνίζονται να επιβιώσουν στη δύσκολη αυτή οικονομική περίοδο, η Εταιρεία καλείται για κάθε 1000 € φιλοδώρημα που αφήνει ένας πελάτης και εισπράττουν στο σύνολο του οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, να πληρώνει 300 € ή και 400 € επιπλέον!!

Αξίζει να σημειωθεί πως η αντιδικία για τα “φιλοδωρήματα” αφορά μόνο τους εργαζόμενους των επιτραπέζιων παιχνιδιών και όχι τα υπόλοιπα 10 τμήματα του Καζίνο και δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα δικαστήρια.

Πρόκειται για καλά αμειβόμενους εργαζόμενους και όχι για αυτούς που η εταιρεία υποχρεώθηκε να καταγγείλει τις συμβάσεις εργασίας. Αυτοί είναι που αρνούνται να διαχειριστούν με συνδιαλλακτικό τρόπο τις απαιτήσεις τους, οι οποίες εν τέλει βαρύνουν και όλες τις άλλες κατηγορίες εργαζομένων.

Η Εταιρία θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της και καλεί όλους τους εργαζόμενους σε μια κοινή και ειλικρινή προσπάθεια για αυτό.

Η Εταιρία έχει αίσθημα κοινωνικής και εργασιακής ευθύνης και θέλει εργαζόμενους παραγωγικούς, υπερήφανους και υπεύθυνους, όχι “φοβισμένους” ή ακόμα χειρότερα “χειραγωγήσιμους”. Φήμες περί αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης του Καζίνο ή άλλες “διαρροές” και “πληροφορίες” εις βάρος της διοίκησης είναι απολύτως ανυπόστατες».

Η απάντηση της εταιρείας VIVERE ENTERTAINMENT που διαχειρίζεται το καζίνο της Ξάνθης

«Το Καζίνο Ξάνθης, παρά τις εξαιρετικά δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν και έχουν οδηγήσει την εταιρεία να είναι ζημιογόνα, προσπάθησε το τελευταίο 1,5 έτος να διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας όλων των εργαζομένων.

Τα τελευταία 4 χρόνια δεν έγινε καμία απόλυση, ενώ άλλες εταιρείες είτε έχουν προβεί σε αθρόες απολύσεις είτε έχουν διακόψει τη δραστηριότητα τους. Η Εταιρεία πρότεινε μέσω ανοιχτής διαβούλευσης με τους εργαζομένους και τα συνδικαλιστικά τους όργανα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο οικονομικής και οργανωτικής προσαρμογής για να αντιμετωπίσει την κατάσταση.

Το σχέδιο προέβλεπε:

1) Μονοετή συμφωνία για μείωση ονομαστικών μισθών σε ποσοστό 10% για όλους τους εργαζόμενους στην εταιρία, όταν το έλλειμμα στις δαπάνες προσωπικού τρέχει με 17%.

2) Η Συμφωνία θα είχε ισχύ από 1 Μαρτίου 2011 έως 28 Φεβρουαρίου 2012. Την 1η Μαρτίου 2012 οι ονομαστικοί μισθοί θα επανέρχονταν αυτομάτως στο επίπεδο της 28ης Φεβρουαρίου 2011.

3) Κατά το χρονικό διάστημα της Συμφωνίας, η Εταιρεία, εφόσον τα οικονομικά της αποτελέσματα το επέτρεπαν, θα κινούσε η ίδια την διαδικασία επαναφοράς των μισθών στο επίπεδο που θα αντιστοιχούσε στις οικονομικές της δυνατότητες ακόμη και πριν από το τέλος της συμφωνίας.

Παρά την προσπάθεια της εταιρείας, οι Συνδικαλιστές αρνήθηκαν οποιαδήποτε συζήτηση, αδιαφορώντας ουσιαστικά για τα συμφέροντα όλων των εργαζομένων που εξασφαλίζονται μέσω της επιβίωσης της Εταιρείας.

Εξαιτίας λοιπόν της αδιαλλαξίας των Συνδικαλιστών η Εταιρεία υποχρεώθηκε, προκειμένου να διασφαλίσει τα συμφέροντα των εργαζομένων της και την ίδια της την επιβίωση περιορίζοντας το μισθολογικό της κόστος, να προχωρήσει σε καταγγελία συμβάσεων εργασίας 11 εργαζομένων.

Η δυσάρεστη αυτή απόφαση πάρθηκε με βάση αντικειμενικά και αυστηρά κοινωνικοοικονομικά κριτήρια, με γνώμονα την προστασία των δικαιωμάτων της μεγάλης πλειοψηφίας των εργαζομένων.

Με λύπη μας διαπιστώνουμε από την χθεσινή ανακοίνωση της ΟΕΣΙΚ ότι οι Συνδικαλιστές - εκπρόσωποι των εργαζομένων αντί να προβληματιστούν για τις ευθύνες τους, συκοφαντούν την Διοίκηση της Εταιρείας και την επιχείρηση του Καζίνο σε μια τόσο κρίσιμη για την επιβίωση του στιγμή.

Η αναφορά σε «εκβιαστικές απολύσεις» προκειμένου να εξαναγκαστούν οι εργαζόμενοι σε παραίτηση από "επιδικασθείσες απαιτήσεις, εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν δεδουλευμένες αποδοχές" είναι αναληθής και παραπλανητική.

Οι επιδικασθείσες αυτές απαιτήσεις, δεν αφορούν δεδουλευμένες αποδοχές, αλλά “φιλοδωρήματα” των πελατών προς το προσωπικό, για τα οποία ενώ στο σύνολό τους διανεμήθηκαν στο προσωπικό η εταιρεία καλείται να πληρώνει επιπλέον από την δική της τσέπη κρατήσεις που από τον νόμο βαρύνουν τους εργαζόμενους, όπως ο Φόρος και οι εισφορές των προς το ΙΚΑ.

Και για να γίνει κατανοητό σε όλους τους εργαζόμενους – και όχι μόνο στους προνομιούχους που ωφελούνται από τις πιο πάνω επίδικες απαιτήσεις - αλλά και σε όλους όσους αγωνίζονται να επιβιώσουν στη δύσκολη αυτή οικονομική περίοδο, η Εταιρεία καλείται για κάθε 1000 € φιλοδώρημα που αφήνει ένας πελάτης και εισπράττουν στο σύνολο του οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, να πληρώνει 300 € ή και 400 € επιπλέον!!

Αξίζει να σημειωθεί πως η αντιδικία για τα «φιλοδωρήματα» αφορά μόνο τους εργαζόμενους των επιτραπέζιων παιχνιδιών και όχι τα υπόλοιπα 10 τμήματα του Καζίνο και δεν έχει κριθεί αμετάκλητα από τα δικαστήρια.

Πρόκειται για καλά αμειβόμενους εργαζόμενους και όχι για αυτούς που η εταιρεία υποχρεώθηκε να καταγγείλει τις συμβάσεις εργασίας. Αυτοί είναι που αρνούνται να διαχειριστούν με συνδιαλλακτικό τρόπο τις απαιτήσεις τους, οι οποίες εν τέλει βαρύνουν και όλες τις άλλες κατηγορίες εργαζομένων.

Η Εταιρία θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της και καλεί όλους τους εργαζόμενους σε μια κοινή και ειλικρινή προσπάθεια για αυτό. Η Εταιρία έχει αίσθημα κοινωνικής και εργασιακής ευθύνης και θέλει εργαζόμενους παραγωγικούς, υπερήφανους και υπεύθυνους, όχι “φοβισμένους” ή ακόμα χειρότερα “χειραγωγήσιμους”.

Φήμες περί αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης του Καζίνο ή άλλες “διαρροές” και “πληροφορίες” εις βάρος της διοίκησης είναι απολύτως ανυπόστατες».
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!