Δύο γράμματα που υπόσχονται σπορ εμφάνιση μαζί με εξαιρετικές επιδόσεις. Δύο γράμματα που όμως μέχρι πρότινος έλειπαν από τη γκάμα του μικρότερου μοντέλου της τσέχικης φίρμας.
Κατά την πρόσφατη όμως ανανέωση το Skoda Fabia όχι μόνον απέκτησε τους κινητήρες TSI των 1.2lt (διαβάστε τη δοκιμή του Skoda Fabia 1.2 TSI 105ps) αλλά και αυτόν στα 1.4lt με τούρμπο και κομπρέσσορα και μάλιστα στην ισχυρότερη εκδοχή του με τους 180ps, τα 25.5kg.m ροπής και αποκλειστικά με το εξαιρετικό κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων. Με άλλα λόγια εγένετο το Skoda Fabia RS, η ισχυρότερη έκδοση του Fabia. Ο συνδυασμός είναι λίγο έως πολύ γνωστός από τα Seat Ibiza Cupra και VW Polo GTI.
Εξωτερικά, το Skoda Fabia RS έχει κάποια σπορτίφ στοιχεία όπως οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών Gigaro, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων (πολλοί θα προτιμούσαν στο πράσινο αγωνιστικό χρώμα της Skoda) και οι ελαφρώς διαφοροποιημένοι προφυλακτήρες με τον μπροστινό να ενσωματώνει Led ημέρας. Σίγουρα όμως δεν είναι κραυγαλέο και δε φωνάζει ότι κάτω από το καπό φωλιάζουν 180ps. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Εκεί, ξεχωρίζουμε τα bucket καθίσματα τα οποία αποδεικνύονται άνετα και με πολύ καλή στήριξη, το τριάκτινο τιμόνι με το λογότυπο RS και τα paddles καθώς και τα αλουμινένια πεντάλ.
Αφήνοντας στην άκρη τα της εμφάνισης, το Skoda Fabia RS είναι ένα πρακτικό αυτοκίνητο. Οι πέντε πόρτες του βοηθούν στην άνετη επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών με το χώρο αποσκευών να προσφέρει 315lt. Θήκες για μικροαντικειμένα υπάρχουν, η εργονομία στο ταμπλό είναι καλή και η ποιότητα των υλικών άνω του μέσου όρου.
Το ζητούμενο βέβαια για το Skoda Fabia RS είναι να προσφέρει τις συγκινήσεις που υπόσχεται το όνομά του αλλά και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Ο συνδυασμός (TSI, DSG) αποδεικνύεται για ακόμα μία φορά άκρως αποτελεσματικός με το τσέχικο hatchback να επιταχύνει ασταμάτητα από τις 1000rpm μέχρι και τον κόφτη δίχως φυσικά ο οδηγός να χρειάζεται να πάρει το δεξί του πόδι από το πεντάλ του γκαζιού. Η Skoda ανακοινώνει 0-100km/h σε 7.3sec και τελική ταχύτητα 226km/h, νούμερα που είναι ελαφρώς υποδεέστερα από τα δίδυμα αδελφάκια του, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου βάρους του. Τα νούμερα όμως δεν είναι πάντα το ζητούμενο καθώς το Skoda Fabia RS όποτε το θελήσει ο οδηγός, όποια ταχύτητα κι αν έχει επιλεγμένο το DSG αρκεί ένα γερό πάτημα του γκαζιού και το ασημί στην περίπτωσή μας RS κατεβάζει μέχρι και τέσσερις σχέσεις αστραπιαία με τις βελόνες ταχυμέτρου και στροφομέτρου να συγχρονίζονται σε πολλές περιπτώσεις κατά το ανέβασμα.
Το κοινό όμως του Skoda Fabia RS έχει απαιτήσεις και σε δρόμους με στροφές. Εκεί είναι που κάνει δουλειά το XDS το οποίο χρησιμοποιώντας το ESP “φρενάρει” τον εσωτερικό τροχό προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός διαφορικού και περιορίζοντας σημαντικά την υποστροφή μέσα στην στροφή. Προφανώς και αν υπερβάλλεις η μούρη θα ανοίξει την τροχιά της αλλά το XDS σίγουρα κάνει δουλειά και μετά από εκμάθηση μπορεί να σε βοηθήσει να στρίψεις με πολλά χιλιόμετρα εκείνη την αγαπημένη στροφή.
Πέραν του ηλεκτρονικού διαφορικού, το Skoda Fabia RS έχει σωστό για την περίσταση set-up στις αναρτήσεις και μόλις τα ελαστικά έρθουν στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά ακόμα και στους δικούς μας κάκιστους δρόμους. Το σημαντικό όμως είναι ότι το Skoda Fabia RS είναι ένα άκρως φιλικό αυτοκίνητο το οποίο θα βοηθήσει τον άπειρο ή το μέσο οδηγό να κινηθεί σε ρυθμούς που δεν έχει φανταστεί. Από την άλλη πλευρά όμως, ο έμπειρος οδηγός ο οποίος εκτός του να οδηγεί ταχύτητα έχει και απαιτήσεις σε επίπεδο αίσθησης και απόλαυσης δε θα ικανοποιηθεί πλήρως καθώς το RS, όπως και τα Cupra και GTI, είναι κάπως αποστειρωμένα σε αυτόν τον τομέα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Skoda Fabia RS
Κυβισμός : 1390cc
Ισχύς : 180ps/6200rpm
Ροπή : 25.5kg.m/2000-4500rpm
Βάρος : 1313kg
Εκπομπές CO2 : 148gr/km
Επιτάχυνση 0-100km : 7.3sec
Τελική Ταχύτητα : 226km/h
Κατανάλωση (μέση) : 6.2lt/100km
Διαστάσεις : 4029x1642x1494mm