Ένα δένδρο πεζοδρομίου σημαίνει πως δίπλα του , πολλές φορές και κάτω από αυτό κινούνται πεζοί, Έτσι το δένδρο θα πρέπει κανονικά να είναι φυλλοβόλο γιατί πρέπει το καλοκαίρι να έχει πυκνή σκιά για να προστατεύει τον κόσμο από τον καυτό ήλιο αλλά τον χειμώνα να πέφτουν τα φύλλα του ώστε να περνά ο ήλιος και να ζεσταίνει τον κόσμο που περπατά στο πεζοδρόμιο. Επίσης κάτω από ένα δένδρο αειθαλές τον χειμώνα δύσκολα λιώνει ο πάγος αφού δεν περνά ο ήλιος. Σημαντικό είναι επίσης να μην δημιουργεί μεγάλους καρπούς γιατί υπάρχει περίπτωση να πέσουν σε κάποιο κεφάλι (π.χ νερατζιά). Επίσης θα πρέπει να προσέξουμε να μην δημιουργεί μεγάλες επιφανειακές ρίζες γιατί εκτός του ότι μπορεί να σηκώσει το πεζοδρόμιο , μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και σε υπόγειους αγωγούς κτλ. Κάποια δένδρα τα οποία μπορούν να μπουν είναι η καλλωπιστική δαμασκηνιά (προύνος) , λιγούστρο , σφενδάμι νεγούδιο , ψευδακακία (ροβίνια) , ψευδοπιπεριά , ελιά , σφενδάμι γκλουμποσουμ (απλά είναι αργής ανάπτυξης). Για φαρδιά μεγάλα πεζοδρόμια όπου υπάρχει αρκετό χώμα γύρω του ή γκαζόν μπορούμε να βάλουμε πλάτανο , ιπποκαστανιά , γιακαράντα , βραχυχίτωνα , ακακία κωνσταντινουπόλεως. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να βάλουμε ευκάλυπτο γιατί δημιουργεί ίσως τα περισσότερα προβλήματα με τις ρίζες του. Επίσης την κουτσουπιά δεν θα πρέπει να την επιλέγουμε γιατί δημιουργεί μελιτώδη εκρίματα τα οποία όταν πέσουν σε αυτοκίνητο δεν βγαίνουν καθόλου εύκολα. Ας αρχίσουμε λοιπόν και στην Ελλάδα και ειδικά στις μεγάλες πόλεις να βάζουμε το 1/3 του πεζοδρομίου γκαζόν σε συνδιασμό με τα δένδρα. Είναι όμορφο αλλά και βοηθά στο περιβάλλον. Ένα άλλο θέμα είναι πως θα πρέπει να βάζουμε καλή στήριξη στα δένδρα ώστε να μην γέρνουν όταν μεγαλώσουν και να αποκτήσουν έναν όμορφο κορμό.
http://fytosymvoules.blogspot.com/