tromaktiko: Απόψεις για εποχικούς Πυρκού Σώματος

Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Απόψεις για εποχικούς Πυρκού Σώματος



Είμαι αξιωματικός του Π.Σ. και βλέπω ότι ξεκίνησε πάλι αυτή η διαμάχη μεταξύ εποχικών και μονίμων πυροσβεστών, που είχε κάπως καταλαγιάσει από το χειμώνα.... Δεν έχω πολλά χρόνια υπηρεσίας, μόνο 12, αλλά έχω ξεκινήσει από εποχικός πυροσβέστης, τον καιρό που η δασοπυρόσβεση ανήκε στα δασαρχεία και που οι περισσότεροι σημερινοί εποχικοί, όχι μόνο δεν είχαν σβήσει, αλλά ούτε είχαν δει φωτιά από κοντά. Δούλεψα στον ανωτέρω φορέα 3 αντιπυρικές περι! όδους (όχι 3 χρόνια) 1995-1997. Για καλή μου τύχη, στα λίγα χρόνια προσφοράς μου, μόνο 8 μήνες ασχολήθηκα σε υπηρεσία γραφείου (γραμματεία). Όλο τον υπόλοιπο καιρό, κάνω βάρδια. Είναι επιλογή μου, για να μη νομίσει κάποιος ότι απαξιώνω τους συναδέλφους που ασχολούνται στα γραφεία. Από την μικρή μου εμπειρία λοιπόν στην Πυροσβεστική, έχω διαπιστώσει μετά λύπης μου, ότι οι μοναδικές σειρές που ήταν αξιοκρατικές, ήταν αυτές του 1998 – 1999, μέσω ΑΣΕΠ ή κατά άλλους με το νόμο Πεπονή. Ούτε προσωπικές συνεντεύξεις, ούτε άλλες αλχημείες, οι οποίες μείωναν τ! α μόρια που είχε συγκεντρώσει κάπÎ! �ιος. Σειρά, στην οποία πέρασα και εγώ, μαζί με χιλιάδες άλλους, οι οποίοι δεν είχαν κάποιο μέσον.
Σε αυτό το σημείο έρχομαι να συμφωνήσω με την αγωνία και τον αγώνα των εποχικών, οι οποίοι εν μέσω δύσκολων καιρών, προσπαθούν για κάτι καλύτερο , για μια εξασφάλιση από την πολιτεία. Δυστυχώς όμως, υπάρχει τρομερή σύγχυση και κατά την ταπεινή μου άποψη, λανθασμένα επιχειρήματα από μέρους τους (όσον αφορά τις δημοσιεύσεις στο συγκεκριμένο blog) όπου ο καθένας βλέπει την απόφαση του κράτους από τη δική του, μεμονωμένη πλευρά. Σε παλαιότερη ανάρτηση που είχα κάνει, παρέπεμπα στην ιστοσελίδα του σωματείου τους (www.pospyd.gr) άρα και την επίσημη θέση τους, για το πώς αντιλαμβάνονται το κριτήριο πρόσληψής τους, έναντι των υπολοίπων Ελλήνων πολιτών (ας κάνει κάποιος τον κόπο να ρίξει μια ματιά, πραγματικά αξίζει). Διαβάζω σχόλια για το ποιος σβήνει τις φωτιές, ποιος παραμένει εντός των υπηρεσιών, ποιος παίρνει το δασικό επίδομα και πολλά άλλα. Από κανέναν όμως, δεν έχω ακούσει το ΓΙΑΤΙ γίνονται όλα αυτά, τα οποί α είναι αληθή. Σε ποια Υπηρεσία ή Κλιμάκιο, υπάρχει επάρκεια μονίμων πυροσβεστών; Έχουν οι διοικητές δυνατότητα να ορίσουν υπηρεσία εποχικούς σε κάποιο αστικό συμβάν, σε διάσωση από τροχαίο; ΟΧΙ, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ, ! λόγω ελλιπούς εκπαίδευσης και γιατί οι εποχικοί έχουν προσληφθεί για πρόληψη-κατάσβεση δασικών πυρκαγιών, καθώς και ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ συμμετοχή σε αστικά συμβάντα. Δεν αναφέρει κανένας ότι εργάζονται 18 ημέρες/μήνα ενώ παίρνουν 25 ένσημα, ότι δεν υπάρχουν πιστώσεις για νυχτερινή εργασία και εργασία Σαββατοκύριακου ή αργιών, ότι είχαν γίνει συσκέψεις επί συσκέψεων για το αν θα παραμείνουν 1 ώρα πέραν του 8ώρου τους σε μια φωτιά. Διαβάζω για το μισθό των 700-750 Ευρώ… Αλήθεια είναι. Πόσο θα πρέπει δηλαδή να πληρώνεται κάποιος που δεν εργάζεται νύχτες και Σαββατοκύριακα; Αναρωτήθηκε κανένας πόσο πληρώνεται ένας μόνιμος με το ωράριο εργασίας που έχει και να κάνει αναλογική σύγκριση μεταξύ των 2 μισθολογίων; Δεν έχω ακούσει για καμία υπηρεσία που απασχολεί εποχικό προσωπικό να συμβαδίζει ο μισθός τους με αυτό τον μονίμων, ούτε έχω ακούσει ότι κάνουν την ίδια εργασία με τους ανωτέρους τους… Δεν έχω πληρωθεί ποτέ υπερεργασία. Συσσωρεύονται οι ώρες υπερεργασίας και ΘΑ πάρω ρεπό, όταν δύναται η Υπηρεσία. Μπορεί να υπολογίσει κάποιος πόσες μέρες πρέπει να αναπαυθώ με 248ρεπό/ 7,5ωρες ανά ρεπό! ; Μέχρι τώρα αποδοκίμαζαν τους παλαιότερους αλλά και νεότερους από εμένα πυροσβέστες, ότι προσλαμβάνονται με μέσον. Θα εξακολουθήσουν να εκφράζουν την ίδια άποψη; Διαβάζω για ομηρία ετών… Πότε προσλήφθηκαν, γνωρίζοντας ότι θα μονιμοποιηθούν και αθετήθηκαν οι υποσχέσεις; Ποτέ. Απλώς είχαν την κρυφή ελπίδα, ότι ΚΑΠΟΤΕ, ΙΣΩΣ μονιμοποιηθούν. Θα αναρωτηθεί κάποιος: Φίλε μου από το ψωμί σου τρώνε; ΟΧΙ και πάλι ΟΧΙ . Αυτό τι σημαίνει, ότι ΜΟΝΑΔΙΚΟ κριτήριο πρέπει να είναι αυτό της προϋπηρεσίας; Ότι νέοι μορφωμένοι και ΠΛΗΡΩΣ άνεργοι, δεν πρέπει να έχουν ίση ευκαιρία στο όνειρο; Επειδή όμως όλοι ξέρουμε τι ακριβώς έχει γίνει με την συγκεκριμένη προκήρυξη, ας βγει κάποιος που να έχει θάρρος και να μιλήσει ειλικρινά. Έτσι κι αλλιώς, ανώνυμος θα παραμείνει. Κανένας δεν έχει αναφέρει ούτε ένα μειονέκτημα για την προκήρυξη. Ήμαρτον…
Παρ’ όλα αυτά (την αντίθεσή μου) θέλω να εκφράσω τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ μου συγχαρητήρια σε όλους τους εποχικούς, οι οποίοι πίεσαν προς όλες τις κατευθύνσεις, εκμεταλλεύτηκαν το επικοινωνιακό παιχνίδι και όπως δείχνουν τα πράγματα, θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο ΠΣ, υπό διαφορετικό εργασιακό καθεστώς.
Θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη για το μακροσκελές της ανάρτησης. Καλό καλοκαίρι να έχουμε και πάνω απ’ όλα ΧΩΡΙΣ φωτιές.

Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!