Καταρχήν ο Επίτροπος δεν εκλέγεται με κάποια διαδικασία, αλλά ορίζεται απευθείας από την εκάστοτε κυβέρνηση. Επιπρόσθετα δεν εκπροσωπεί τη χώρα προέλευσής του, αλλά συμμετέχει με τους υπόλοιπους Επιτρόπους, μεταξύ άλλων και στην έκδοση Οδηγιών, δηλαδή κανόνων δικαίου οι οποίοι μέσα σε καταληκτική ημερομηνία πρέπει να ενταχθούν στο εθνικό δίκαιο κάθε κράτους-μέλους.
Σήμερα θα ασχοληθούμε, μεταξύ άλλων, με μία πρώην Επίτροπο προερχόμενη από την Ελλάδα, η οποία το Νοέμβριο του 2001 προέβη σε μία «προοδευτική» δήλωση. Η συγκεκριμένη κυρία πρότεινε η Αγγλική γλώσσα να γίνει (μαζί με την Ελληνική) επίσημη γλώσσα του κράτους. Όπως μπορείτε να καταλάβετε αναφερόμαστε σε μία ακόμα «λαμπρή» επιλογή των κατά καιρούς κυβερνήσεων....
Για όσους θυμούνται άρχισε ένας μεγάλος κύκλος αντιπαραθέσεων και ανιαρών συζητήσεων στα τηλεοπτικά παράθυρα με σοβαρούς και γραφικούς τύπους να αναλίσκονται στο πόσο κακό θα κάνει η υλοποίηση της πρότασης αυτής στα Ελληνόπουλα ή ότι εθνικιστικοί κύκλοι δεν επιθυμούν κάτι τέτοιο. Η καινοτόμος πρόταση δεν έγινε τελικά αποδεκτή, πέρασε ο χρόνος, ξεχάστηκαν τα όσα ειπώθηκαν και εννιά χρόνια αργότερα . να το θαύμα!!!! Το πρόσωπο αυτό δεν είναι απλά βουλευτής της σειράς, αλλά υπουργός και μάλιστα πού.. Όλως τυχαίως στο υπουργείο παιδείας (όχι εθνικής παιδείας)!
Με λίγη φαντασία πώς θα νοιώθατε αν π.χ. κάποιος που πρότεινε στο παρελθόν να επιτρέπονται επίσημα τα αναβολικά, γινόταν υφυπουργός αθλητισμού; Βέβαια, θα πείτε ότι ο Άκης Τσοχατζόπουλος δεν έκανε ούτε την στρατιωτική του θητεία και διατέλεσε υπουργός εθνικής άμυνας, επομένως έχουμε γίνει μάρτυρες και άλλων παραπλήσιων. θαυμάτων!!!
Την 30-03-2011 ακούσαμε δια στόματος Άννας Διαμαντοπούλου δηλώσεις για το «νέο λύκειο» και τις επικείμενες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σε καιρούς όπου η γλώσσα μας αρχίζει και εξαφανίζεται στην καθημερινότητα μας και το πλήθος των λέξεών της συρρικνώνεται λόγω αχρησίας πολλών εξ' αυτών, καμία αλλαγή δεν πρόκειται να γίνει σε επίπεδο εκμάθησης της Γραμματικής και του Συντακτικού (όπως εφαρμόζονταν στην προ δεκαετίας του '90 εποχή).
Προφανώς η «πνευματική ηγήτορας» της νεολαίας δε θεωρεί ανησυχητική την εξάπλωση των greeklish στη ζωή των νέων (και όχι μόνο) ανθρώπων. Κάπως έτσι συνέχισαν την πορεία τους πριν από δύο δεκαετίες η Γερμανία και όλες οι Σκανδιναβικές χώρες με αποτέλεσμα η συχνότητα χρήσης της εθνικής τους γλώσσας να είναι σχεδόν ίση με την Αγγλική.
Χωρίς να υπάρχει πρόθεση προβολής άλλου ενός εθνικιστικού παραληρήματος που απλά κινδυνολογεί , θα ήταν φρόνιμο να βγείτε από το στενό κομματικό καβούκι και να δώσετε μεγάλη σημασία στη γλωσσολογική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σας. Είναι υπερβολικό το γεγονός ότι οι ανορθόγραφοι αυξάνονται χρόνο με το χρόνο ή ότι οι περισσότεροι δε χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο πέραν των 100 λέξεων στην ομιλία τους;
Βεβαίως και χρειάζεται να γνωρίζουμε ακόμη μία γλώσσα αφενός μεν γιατί έχουμε μπει σε παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον συνδιαλλαγών και αφετέρου γιατί αποτελεί και ένα «όπλο» εύρεσης εργασίας. Αυτό που δεν είναι κατανοητό είναι το γεγονός της εγκατάλειψης της ορθής εκμάθησης της εθνικής μας γλώσσας. Μήπως κάτι τέτοιο βρίσκεται στη σφαίρα των ΄΄συνωμοτικών-ακροδεξιών΄΄ αντιλήψεων; Τέτοια είναι η κατάντια μας πια;
Κλείνοντας, θα ήθελα να κάνω μία έκκληση σε όσους εκπαιδευτικούς διαβάσουν το παρόν. Μπορείτε κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων να διδάξετε τη στοιχειώδη γραμματική στους μαθητές σας; Δεν ασκείτε επάγγελμα, αλλά σοβαρότατο λειτούργημα και είναι πραγματικά κρίμα να γίνεστε ,έμμεσα, αυτουργοί διάδοσης της άκρατης ξενομανίας...
http://to-mati.blogspot.com/