σε αυτόν τον τόπο και έχω θέματα για να ασχολούμαι.
Είμαι υποχρεωμένος να ασχολούμαι. Δεν αδιαφορώ, έχω και νιώθω ευθύνη για τα δρώμενα του τόπου μου.
Βοηθήστε με, αναγκάστε με να το βουλώσω, να μην έχω θέματα να ασχοληθώ. Ούτε χρόνο έχω ούτε όρεξη. Μακάρι να είναι όλα όπως πρέπει για να γράφω και εγώ μακακίες, για την julia και τους μαύρους, άσπρους, πράσινους, μπλε , πως κατουράει το μπαρμπούνι, πως κλάνει ο κροκόδειλος, πoιο ματς είναι στημένο πιο όχι και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Αν πάλι δεν αντέχετε μην ασχολείστε, ανοίξτε την TV και ζήστε το Ελληνοαμερικανικό όνειρο. Που ξέρεις μια μέρα μπορεί ένας από εσάς να είναι το νέο είδωλο.
Και αφού η πραγματικότητα δεν είναι αυτή που πρέπει αλλά αυτή που θέλουν, καθίστε και διαβάστε, και αν είμαι λάθος γράψτε το, αλλά και δικαιολογήστε το.
Να ξεκινήσουμε από πιο παλιά, δεκαετία του '70,'80 ως το '98 που το χωριό λειτουργούσε 'αυτόνομα' σαν κοινότητα.
Στα τέλει του '60 πολλοί νέοι κατέβαιναν στην Καστοριά για δουλειά στην γούνα Δευτέρα με Σάββατο. Μέναν σε κοινόβιο 5 - 6 άτομα σε ένα δυο δωμάτια, κουβαλούσαν όσα τρόφιμα μπορούσαν με τα πόδια ως το Άργος μετά από κι το λεωφορείο για Καστοριά , αν υπήρχε από τότε συγκοινωνία η μετακίνηση αυτή θα γινόταν καθημερινά. Τα επόμενα χρόνια μέσα του '70 και μετά η Καστοριά άνοιξε τις πόρτες στη γούνα και έτσι οι περισσότεροι χωριανοί επέστρεψαν πίσω δουλεύοντας είτε φασόν είτε σαν μηχανικοί. Παράλληλα έγινε επικερδής η ενασχόληση με την γεωργία, για λίγα χρόνια βέβαια. Έτσι άρχισε στο χωριό μια υποτιθέμενη ανάπτυξη (νέα σπίτια , αναδασμός, νέο σχολειό, ύδρευση αποχέτευση , γήπεδο) με όλα αυτά φτάσαμε στα μέσα του '80 . Τότε ίσως ήταν ευκαιρία να ξεκινήσει μια μορφή συγκοινωνίας, γιατί και κονδύλια υπήρχαν με επιδοτούμενες γραμμές, τις λεγόμενες <<άγονες>> και το κυριότερο ήμασταν στα χρόνια της σοσιαλιστικής επανάστασης της χώρας, την λεγόμενη 'αλλαγή'.
Ευθύνες για τα χρόνια εκείνα έχουν οι τότε τοπικοί άρχοντες. Για μη προνοητικότητα - Ποιος πίστευε τότε ας πούμε, ότι η παραπαιδεία θα είναι υποχρεωτική μετά από 10 χρόνια για να έχουν τα παιδιά ίσα εφόδια με αυτά των πόλεων . Για αμέλεια - Γιατί νομίζανε ότι το ποτάμι θα κατεβάζει πάντα κούτσουρα. Η γούνα πήγαινε καλά, έβγαινε το μεροκάματο και ένα διάλειμμα να πάμε το παιδί ως το Άργος με φθηνή βενζίνη για τότε ήταν ευχάριστο.
Η επόμενη δεκαετία ως τα τέλη του '90 χάθηκε και αυτή γιατί πλέον τα ΚΤΕΛ έχουν γιγαντωθεί, μονοπώλιο και ιδιωτικά, ότι χειρότερο (ακόμη και σήμερα θα πρέπει να είναι από τα χειρότερα στην Ελλάδα αυτά της Καστοριάς). Παράλληλα η αδιαφορία σχεδόν στο 100% .
Πάντως ότι και να έγινε ως εδώ θέλω να πιστεύω ότι έγινε χωρίς δόλο.
Να'μαστε στο '98, δήμος Ορεστίδος πλέον. Προεκλογικές δεσμεύσεις - υποσχέσεις και από τους δυο. Συγκοινωνία στην Ασπροκκλησιά; μπααα.
Μια τετραετία μετά 2002. Το πρόγραμμα από τους δυο μονομάχους για την Ασπροκκλησιά προβλέπει αστική σύνδεση με το κέντρο του δήμου. Αλλαγή σκυτάλης. Συγκοινωνία στην Ασπροκκλησιά; μπααα. Πάλι τίποτε.
Κι άλλη τετραετία, το πρόγραμμα να μην το αναφέρω το ίδιο με τις δυο προηγούμενες προεκλογικές εκστρατείες. Συγκοινωνία στην Ασπροκκλησιά; μπααα.
Εδώ έχουμε όμως και μια παρένθεση. Την τετραετία που μας πέρασε ο δήμος Άργους Ορεστικού επωφελήθηκε από ένα κονδύλιο για επιδότηση συγκοινωνιών. Αυτά δεν χρησιμοποιήθηκαν για νέες γραμμές αλλά προστέθηκαν σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Καστοριάς σε ήδη υπάρχουσες γραμμές βάζοντας πρόσθετα δρομολόγια. Με λίγα λόγια η συνεργασία δήμου ΚΤΕΛ αποφάσισε ότι δεν έχουν προτεραιότητα οι οικισμοί που δεν έχουν σύνδεση, αλλά να στηρίξουμε τον ιδιώτη ώστε να επωφελείται και εισιτηρίου και επιδότησης. Γιατί άραγε;
Να αναφέρω και διάλογο με πρώην αντιδήμαρχο και νυν δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας.
Ερ - Γιατί δεν βάλατε μια γραμμή για Ασπροκκλησιά αφού είναι επιδοτούμενα;
Απ - Δεν αποφασίζουμε εμείς αλλά τα ΚΤΕΛ.
Ερ - Και αν βάζανε αντί για τον Γέρμα για Γερμανία;
Απ - Σιγά μη σας βάλουμε εσάς στην Ασπροκκλησιά και ελικόπτερο.
Όπως καταλάβατε η προτεραιότητα δεν είναι οι ανάγκες αλλά η εξυπηρετήσεις και το συμφέρον διαφόρων.
Τώρα να γράψω ή να μην γράψω για την προεκλογική υπόσχεση του νυν δημάρχου;
Θα γράψω δεν φταίω εγώ, αυτός είπε ότι μέχρι το Μάρτη θα υπάρχει σύνδεση Ασπροκκλησιάς - Άργους. Δεν περίμενα να πραγματοποιηθεί να σας πω αλήθεια, δεν ξέρω ποιον Μάρτη εννοούσε κιόλας.
Ας γίνει του χρόνου το Μάρτη .
Είμαστε πολύ τυχεροί με τόσες μετακινήσεις που γίνονται καθημερινά.
Η στάμνα λέει πάει στη βρύση κάθε μέρα αλλά μια φορά σπάει.
Να μην μας τύχει πότε, αλλά αν γίνει ένα από τα παρακάτω ψάξτε να βρείτε ποιος φταίει, ποιος θα πάει φυλακή, ποιος θα τρέχει να κρυφτεί, ποιος θα λογοδοτεί σε ποιον και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε.
Μεταφέρω το παιδί του γείτονα, του αδερφού, του ξαδέρφου, κτλ. - Δυστύχημα με σοβαρό τραυματισμό.
Μεταφέρω το παιδί του γείτονα, του αδερφού του ξαδέρφου, κτλ. - Δυστύχημα με νεκρό.
Μεταφέρει ένας άγνωστος την γυναίκα σου την κόρη σου, η όποια άλλη γυναίκα η κοπέλα. - Πέφτει θύμα βιασμού.
Ακόμη και μια απαγωγή δεν μπορεί να αποκλειστεί
(Αν δεν σας αρέσουν οι υποθέσεις μου, απλά προσευχηθείτε σε όποιον Θεό πιστεύετε να μην σας τύχει.)
Ατέλειωτες ώρες αναμονής, χαμένου χρόνου, στιγμές που δεν θα ξεχαστούν από πολλούς, ώρες απελπισίας, αγανάκτησης , χιόνια, κρύο, ζέστη, βροχή, χαλάζι, σε μια κοινωνία που δεν αλλάζει.
Ώρες πραγματικού εξευτελισμού σε μια κοινωνία ίσων.
Ως πότε θα είμαστε τα κορόιδα άραγε;
Σήμερα υπάρχει σύνδεση με το Άργος κάθε τρίτη που έχει παζάρι και το σχολικό λεωφορείο όταν τα σχολειά είναι ανοικτά.
Παλιότερα υπήρχε και γραμμή με διάφορες μεγάλες πόλης της Ελλάδος για να μεταφέρουν οπαδούς σε προεκλογικές συγκεντρώσεις τον κομμάτων , τώρα κόπηκε και αυτή.
Επίσης να ενημερώσουμε ότι ο δήμος Ορεστίδος έχει στον στόλο του 2 λεωφορεία, ένα 50 θέσεων και ένα 17 που κάλλιστα θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν την ευρύτερη περιοχή , που παρεμπιπτόντως είναι και τουριστικού ενδιαφέροντος.
http://zoistochorio.blogspot.com/2011/04/blog-post.html