Συνεχίζεται για 2η ημέρα η 10ημερη απεργία που κήρυξαν οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ)...
καθώς το δικαστήριο στο οποίο είχε προσφύγει η διοίκηση της εταιρείας έκρινε πως δεν συντρέχουν λόγοι χαρακτηρισμού της κινητοποίησης ως παράνομης και καταχρηστικής.
Οι εργαζόμενοι διαφωνούν όσον αφορά στην ασφαλή στελέχωση των νέων μονάδων στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης και Ελευσίνας (ΒΕΘ και ΒΕΕ αντίστοιχα), ενώ αντιδρούν στις περικοπές των μισθών τους και την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Κατά τη διάρκεια της απεργίας θα σταματήσει η λειτουργία των διυλιστηρίων και δεν θα φορτώνονται καύσιμα από τις εγκαταστάσεις της Θεσσαλονίκης, του Ασπρόπυργου και της Ελευσίνας.
Το πανελλήνιο σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛΠΕ καταγγέλει σε ανακοίνωσή του ότι η Εταιρεία τούς ζητάει να συμφωνήσουν στη στελέχωση των νέων μονάδων με ελλιπές και ελάχιστα εκπαιδευμένο προσωπικό, κάτι που θεωρούν απαράδεκτο για την ασφάλειά τους, καθώς επίσης, παρότι τα ΕΛΠΕ είναι κερδοφόρα και βρίσκονται εν μέσω ενός επενδυτικού προγράμματος ύψους 3 δισ. ευρώ, η Εταιρεία προχωράει στη μείωση αποδοχών των εργαζομένων κατά 40%. Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν στην ίδια ανακοίνωση ότι τα ΕΛΠΕ είναι κατά 65% ιδιωτικών συμφερόντων.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί προβλήματα στην παροχή καυσίμων στην αγορά καθώς όπως έχει γίνει γνωστό υπάρχουν αποθέματα στα πρατήρια και τις εγκαταστάσεις των εταιριών εμπορίας ενώ ο εφοδιασμός θα γίνεται κανονικά από το διυλιστήριο της Μότορ Όιλ.
Ωστόσο, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων, δεδομένου ότι τα ΕΛΠΕ ελέγχουν τα τρία από τα τέσσερα διυλιστήρια της χώρας -σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη- και πάνω από το 60 % της αγοράς, η κινητοποίηση μπορεί να προκαλέσει ελλείψεις, σε περίπτωση που μεγάλο μέρος των οδηγών σπεύσουν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους, οπότε τα αποθέματα θα εξαντληθούν νωρίτερα.
enet.gr