Το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΛΠ ήταν το 2ο θέμα προς συζήτηση στη χθεσινή συνεδρίαση, προκειμένου το Δ.Σ. να πάρει θέση για τα έργα που προωθούνται στο μεγάλο λιμάνι της χώρας.
Στην παρέμβασή του ο κ. Μίχας ανέφερε πως είναι η πρώτη φορά που κεντρική διοίκηση, αυτοδιοίκηση και φορείς συνεργάστηκαν πάνω σε μια πλατφόρμα διαλόγου και αποφάσισαν να δρομολογήσουν έργα με στόχο την επέκταση, τον εκσυγχρονισμό, την αναβάθμιση και την αναμόρφωση σημαντικών υποδομών που βρίσκονται είτε μέσα είτε γύρω από το μεγάλο λιμάνι της πόλης.
Πρόκειται για παρεμβάσεις που, όπως τόνισε, θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία του μεγάλου λιμανιού και θα δώσουν νέα αίγλη στον Πειραιά επιδρώντας θετικά στην ανάπτυξη, στην απασχόληση, στον τουρισμό, προσθέτοντας ότι από την υλοποίηση τόσο εκτεταμένης κλίμακας έργων σε περίοδο μάλιστα μεγάλης ύφεσης ο Πειραιάς μόνο κερδισμένος μπορεί να βγει.
Ο κ. Μίχας κάλεσε ταυτόχρονα τη διοίκηση του Δήμου να αφήσει τις αντιπολιτευτικές κορώνες και να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, υπενθυμίζοντας ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση και πολύ περισσότερο η προηγούμενη διοίκηση του ΟΛΠ δεν ανέλαβαν την παραμικρή πρωτοβουλία ώστε να ανοίξει το λιμάνι στην πόλη.
«Ο Πειραιάς και η αναπτυξιακή του δυναμική δεν κινδυνεύει από κανένα «Βατικανό» στις παρυφές του. Ο Πειραιάς κινδυνεύει από διοικήσεις που δεν έχουν όραμα, δεν διαθέτουν σχέδιο, δεν καταθέτουν προτάσεις, δεν έχουν την ικανότητα να αλλάξουν την εικόνα και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της πόλης. Σαφώς και μέσα από τον διάλογο έχουμε τα περιθώρια να διεκδικήσουμε από τον ΟΛΠ αυτό που θεωρούμε καλύτερο για την πόλη μας και να διαφωνήσουμε όπου δει, όπως για παράδειγμα κάναμε πρόσφατα με τη μεταφορά του αρχαιολογικού μουσείου. Σαφώς και πρέπει να διεκδικήσουμε από τον ΟΛΠ αντισταθμιστικά οφέλη μέσω εκτέλεσης έργων, όπως μπορούμε να διεκδικήσουμε με νομοθετική ρύθμιση να αποδίδονται στους Δήμους ένα ποσοστό των εσόδων των λιμένων. Σαφώς και έχουμε περιθώρια να καταθέσουμε εποικοδομητικές προτάσεις. Μπορούμε για παράδειγμα να ζητήσουμε στις υποδομές που θα κατασκευαστούν να έχει προηγηθεί στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών και όχι μόνο επιπτώσεων, όπως επίσης να αναπτυχθούν ενεργειακές υποδομές φιλικές στο περιβάλλον. Μπορούμε να ζητήσουμε στις νέες επιχειρήσεις που θα δημιουργηθούν ένα ποσοστό των εργαζομένων να είναι δημότες Πειραιά, ώστε να καταπολεμηθεί η ανεργία. Όμως δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε στον σχεδιασμό και στη φιλοσοφία των παρεμβάσεων που επιτέλους ανοίγουν το λιμάνι στην πόλη μας» τόνισε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα υποδομών που πρέπει να προχωρήσουν προκειμένου να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα, να τονωθεί η ανάπτυξη και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών όπως είναι η συγκοινωνιακή σύνδεση του Πειραιά με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου, η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ που κόβουν την πόλη στα δύο, η δημιουργία της Ιπποδάμειας Αγοράς Πειραιά, η ανέγερση νέου Δικαστικού Μεγάρου, η μετεγκατάσταση μέρους του ΠΑΠΕΙ, η διάσωση και προστασία των αρχαιολογικών θησαυρών της πόλης, η αξιοποίηση των στρατοπέδων, των ελεύθερων χώρων και της παλιάς βιομηχανικής ζώνης της πόλης.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΑ