Ο δημιουργός του βίντεο αναρωτιέται επί 10 ολόκληρα λεπτά για ποιο λόγο η κυβέρνηση θέλει να κλείσει το δημοτικό σχολείο των Πυλών.
Στο ενδεχόμενο αυτό αντιπαραβάλει εικόνες και γεγονότα που κατά 95% σχετίζονται με επισκέψεις πολιτικών ή άλλων γνωστών προσώπων στο σχολείο, προβολή από τα ΜΜΕ και άλλα παρόμοια. Ένας αντικειμενικός παρατηρητής θα μπορούσε πολύ απλά να σκεφτεί ότι όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να είναι και τόσο εξωφρενικά. Από τη μια η είδηση για την ύπαρξη ενός σχολείου με μοναδικό δάσκαλο έναν παπά στα τέλη του 20ου αρχές 21ου αιώνα, αποτελεί από μόνο του ένα καθαρά πρωτότυπο γεγονός άξιο προβολής από τα μέσα, κάτι δηλαδή σαν την προβολή που απολαμβάνει η Όλυμπος τουριστικά και από την άλλη το θεοκρατικό καθεστώς που συντηρεί το νεοελληνικό κράτος (παρουσιάζεται διογκωμένο στις μικρές κοινωνίες) επιτρέπει την επιπλέον "στήριξη" και ανάδειξη τέτοιων καταστάσεων.
Όμως η ύπαρξη ενός σχολείου επουδενί δεν αφορά την φιγούρα και την προβολή. Δυστυχώς στο βίντεο δεν έγινε λόγος για την μετέπειτα εξέλιξη των μαθητών που αποφοίτησαν από το δημοτικό σχολείο των Πυλών. Να μας πουν λοιπόν ποιο είναι το ποσοστό των μαθητών που αργότερα περνούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και με τι επιδόσεις; Ποια είναι η αντίστοιχη κατ' αναλογία σύγκριση με τα υπόλοιπα δημοτικά του νησιού; Και πάνω από όλα, είδους "ανθρώπους" παρήγαγε το συγκεκριμένο σχολείο; Με ποιον τρόπο επηρεάζονταν οι χαρακτήρες των παιδιών από π.χ εκείνες τις παλιές ιστορίες με τις απειλές προς τους γονείς για τη συμμετοχή σε αποκριάτικα πάρτυ και άλλα παρόμοια; Ποια η διαφορά στην ιδιοσυγκρασία της συντριπτικής πλειοψηφίας των Πυλιατών που φοίτησαν στο δημοτικό σχολείο του χωριού τους σε σχέση με αυτούς που φοίτησαν σε άλλα σχολεία; Γιατί παρατηρούνται αυτές οι διαφορές;
Να απαντήσουμε και στο επίμονο ερώτημα;
Γιατί άραγε κλείνει το δημοτικό σχολείο των Πυλών;
Γιατί εν μέσω οικονομικής κρίσης με ένα δημόσιο χρέος που θα μας κυνηγά για γενεές επί γενεών, το ακριτικό νησί της Καρπάθου αλλά και δεκάδες άλλα σημεία ανά την Ελλάδα συντηρεί 5-6 δημοτικά με καμιά 10αριά παιδιά το καθένα. Το γεγονός αυτό αναγκάζει το ελληνικό κράτος να σπαταλά κάθε χρόνο υπέρογκα ποσά για τη συντήρηση και λειτουργία τους.
Γι' αυτό κύριοι συγχωνεύονται τα σχολεία. Δεν σας κυνηγά κανένας μπαμπούλας και φυσικά επουδενί το σχολείο των Πυλών παρουσιάζει περισσότερα πλεονεκτήματα από τα υπόλοιπα του νησιού. Το αντίθετο μάλιστα αλλά δεν θα ήθελα να επεκταθώ περαιτέρω. Όταν συνειδητοποιήσετε ότι το νησί δεν είναι το κέντρο του κόσμου, αλλά ένα τόσο δα γραναζάκι του μηχανισμού του νεοελληνικού κράτους, τότε ίσως μπορέσετε να βγάλετε αυτές τις διαχρονικές και ηλίθιες τοπικιστικές παρωπίδες που διατηρούν τον τόπο δεκαετίες πίσω σε σχέση με άλλους τόπους στην πατρίδα μας.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ