tromaktiko: Αναπάντητα ερωτήματα και λαϊκισμοί

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Αναπάντητα ερωτήματα και λαϊκισμοί



Ίσως κάποιοι συμφωνείτε, ίσως και πάλι να διαφωνείτε αλλά τις περισσότερες φορές οι συνεντεύξεις που δίνονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι άστοχες και γενικόλογες με αποτέλεσμα και να...


δίνεται (ψευδώς κατά την άποψή μας) η εντύπωση ότι οι ερωτήσεις είναι στημένες και να μην καταλαβαίνει ο θεατής ή ο ακροατής το νόημα.

Με αφορμή λοιπόν τη συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας στον Flash 96 θα θέλαμε να κάνουμε τις παρακάτω παρατηρήσεις.

1) Όταν τίθεται κάποιο όριο είναι ανούσιο να υπάρχουν ερωτήσεις του τύπου: «και τι γίνεται αν κάποιος υπερβεί αυτό το όριο». Για παράδειγμα όταν υπάρχει ένα όριο 50.000€ ανώτατου εισοδήματος αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί είτε μικρό είτε αρκετό. Στην περίπτωση που κάποιος έχει εισόδημα 51000€, προφανώς θα είναι εκτός ρύθμισης. Οπότε συμπεράσματα της φύσεως… ο Βαγγελάκης τελικά δεν θα σπουδάσει αυτό που θέλει είναι τουλάχιστον άστοχα.

Αντίστοιχο παράδειγμα προς αποφυγήν είναι το ακόλουθο:
«Μα ο Βαγγελάκης δεν περνάει στη Νομική Αθηνών, δεν θέλει να πάει στο Οικονομικό Αθηνών, είναι τρίτεκνος και δεν έχει εισοδήματα. Θα πάει στη Νομική Κομοτηνής;»

Προφανώς ναι. Ο Βαγγελάκης θα πρέπει να πάει στη Νομική Κομοτηνής ώστε ο Γιωργάκης που έγραψε καλύτερα να περάσει εκεί που του αξίζει.
2) Ο κ. Πανάρετος είπε πως για κάθε σχολή υπάρχουν κάποιες θέσεις για τις ειδικές κατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα αν σε μια σχολή υπάρχουν πχ 100 θέσεις, προβλέπονται άλλες 20 (τυχαία η αναφορά) για μαθητές ειδικών κατηγοριών.

Έτσι αν κάποιος δεν περάσει με τη γενική σειρά, συναγωνίζεται με άλλους μαθητές ειδικών κατηγοριών για τις 20 παραπάνω θέσεις.

Ένα βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι πως προέκυψαν αυτές οι 20 θέσεις; Έχει γίνει κάποια στατιστική μελέτη; Υπάρχει κάποιο ποσοστό ειδικών κατηγοριών προς μη ειδικών κατηγοριών; Προέκυψαν κατά προσέγγιση;

Το τελευταίο και βασικότερο ερώτημα το οποίο εκφράστηκε και σε προηγούμενο άρθρο είναι το εξής:

Ακόμα και με το καθεστώς των αθρόων μετεγγραφών ο συνολικός αριθμός φοιτητών που εισέρχονταν στην ανώτατη εκπαίδευση ήταν ίδιος με τον σημερινό. Είναι κατανοητό πως με το νέο σύστημα θα γίνει πιο ομαλή κατανομή των φοιτητών ανά τμήμα. Πόσο αλλάζουν όμως οι επαγγελματικές προοπτικές των φοιτητών με το νέο σύστημα;

Ίσως κάποιοι συμφωνείτε, ίσως και πάλι να διαφωνείτε, οι παραπάνω ανησυχίες εκφράζονται πάντα με την καλύτερη των διαθέσεων.

http://www.edugate.gr/anakoinoseis-edugate/anapantita-erotimata-kai-laikismoi
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!