«Δε μπορεί να ζητάμε από τους καθηγητές να καθοδηγήσουν τα παιδιά στις ερευνητικές εργασίες και να τα αξιολογούν αλλά να μην αξιολογούνται οι ίδιοι». Τάδε έφη η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου μιλώντας στα...
Νέα, προαναγγέλλοντας την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, για πρώτη φορά στη χώρα, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με τη λειτουργία του «Νέου Λυκείου».
Όπως εξήγησε η κ. Χριστοφιλοπούλου, στο πλαίσιο των θεσμικών αλλαγών τη λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό του λυκείου, η αξιολόγηση θα αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, με συγκεκριμένους ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους επίδοσης που θα πρέπει να επιτυγχάνουν σχολεία, µαθητές και φυσικά οι εκπαιδευτικοί.
Διαμαντοπούλου: «Εκτός υπηρεσίας όσοι παραδίδουν εξωσχολικά μαθήματα»
Ένας από τους πολλούς στόχους-στοιχήματα του «Νέου Λυκείου» είναι να καταπολεμήσει την παραπαιδεία, δηλαδή τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια. Η δράση αυτή έχει δύο «παρακλάδια»: αφενός επιχειρείται η ποιοτική αναβάθμιση των σχολικών υπηρεσιών και της μάθησης ώστε να μη χρειάζεται οι μαθητές να καταφεύγουν σε εξωσχολική βοήθεια και αφετέρου ενός αρκετά διαδομένου φαινομένου, να παραδίδουν καθηγητές σχολείων ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές τους.
Μιλώντας με έμφαση στην αναγκαιότητα αξιολόγησης ενόψει των αλλαγών που επίκεινται στο λύκειο, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξη της στο ραδιοσταθμό Flash, σημείωσε πως θα δοθεί ειδική μέριμνα από το υπουργείο στον εντοπισμό και την απομάκρυνση όσων καθηγητών παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα. Κάνοντας λόγο για «ευτυχώς μικρή μερίδα» των καθηγητών, η κ. Διαμαντοπούλου μίλησε για «έγκλημα καθοσιώσεως».
Αξιολόγηση στις διδακτικές μεθόδους και την ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης καθηγητών-μαθητών
Με την υπουργό Παιδείας να έχει αναθέσει τον διεθνή Οργανισµό Οικονοµικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) να διενεργήσει µελέτη για την αποδοτικότητα και αποτελεσµατικότητα της ελληνικής δηµόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθµίδες της (το κόστος της οποίας θα ανέλθει σε 127.000 ευρώ), διευκρινίζεται ότι δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες επιπτώσεις θα έχει στους εκπαιδευτικούς πιθανή αρνητική αξιολόγηση και ποια οφέλη θα επιφέρει η θετική.
Όσον αφορά, πάντως, τους επιμέρους τομείς της αξιολόγησης έχει τονιστεί ότι θα αοφρούν -μεταξύ άλλων- τις διδακτικές πρακτικές του σχολείου, την αποτελεσµατική διοίκηση της τάξης µε τη σωστή αξιοποίηση του διαθέσιµου χρόνου και των µέσων διδασκαλίας αι η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των μαθητών κλπ.
Όπως εξήγησε η κ. Χριστοφιλοπούλου, στο πλαίσιο των θεσμικών αλλαγών τη λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό του λυκείου, η αξιολόγηση θα αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, με συγκεκριμένους ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους επίδοσης που θα πρέπει να επιτυγχάνουν σχολεία, µαθητές και φυσικά οι εκπαιδευτικοί.
Διαμαντοπούλου: «Εκτός υπηρεσίας όσοι παραδίδουν εξωσχολικά μαθήματα»
Ένας από τους πολλούς στόχους-στοιχήματα του «Νέου Λυκείου» είναι να καταπολεμήσει την παραπαιδεία, δηλαδή τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια. Η δράση αυτή έχει δύο «παρακλάδια»: αφενός επιχειρείται η ποιοτική αναβάθμιση των σχολικών υπηρεσιών και της μάθησης ώστε να μη χρειάζεται οι μαθητές να καταφεύγουν σε εξωσχολική βοήθεια και αφετέρου ενός αρκετά διαδομένου φαινομένου, να παραδίδουν καθηγητές σχολείων ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές τους.
Μιλώντας με έμφαση στην αναγκαιότητα αξιολόγησης ενόψει των αλλαγών που επίκεινται στο λύκειο, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξη της στο ραδιοσταθμό Flash, σημείωσε πως θα δοθεί ειδική μέριμνα από το υπουργείο στον εντοπισμό και την απομάκρυνση όσων καθηγητών παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα. Κάνοντας λόγο για «ευτυχώς μικρή μερίδα» των καθηγητών, η κ. Διαμαντοπούλου μίλησε για «έγκλημα καθοσιώσεως».
Αξιολόγηση στις διδακτικές μεθόδους και την ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης καθηγητών-μαθητών
Με την υπουργό Παιδείας να έχει αναθέσει τον διεθνή Οργανισµό Οικονοµικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) να διενεργήσει µελέτη για την αποδοτικότητα και αποτελεσµατικότητα της ελληνικής δηµόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθµίδες της (το κόστος της οποίας θα ανέλθει σε 127.000 ευρώ), διευκρινίζεται ότι δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες επιπτώσεις θα έχει στους εκπαιδευτικούς πιθανή αρνητική αξιολόγηση και ποια οφέλη θα επιφέρει η θετική.
Όσον αφορά, πάντως, τους επιμέρους τομείς της αξιολόγησης έχει τονιστεί ότι θα αοφρούν -μεταξύ άλλων- τις διδακτικές πρακτικές του σχολείου, την αποτελεσµατική διοίκηση της τάξης µε τη σωστή αξιοποίηση του διαθέσιµου χρόνου και των µέσων διδασκαλίας αι η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των μαθητών κλπ.
Star.gr