tromaktiko: Τους κάνει...πλάκα!

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

Τους κάνει...πλάκα!



Σε έναν εντυπωσιακό αγώνα στην πίστα Sepang της Μαλαισίας, ο Sebastian Vettel έφτασε σε μια ακόμη νίκη αφήνοντας πίσω του τον Jenson Button κατά......δευτερόλεπτα. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Heidfeld που πραγματοποίησε σπουδαίο αγώνα. Καταστροφή για τον...
Hamilton καθώς πλήρωσε τη λανθασμένη επιλογή στρατηγικής της ομάδας του, που του στέρησε την δυνατότητα να παλέψει για κάτι καλύτερο. Στο τέλος, μπήκε 4η φορά στα pits γιατί είχε καταστρέψει για δευτερη φορά τη σκληρή γόμα. Τη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι Webber, Massa, Alonso, Hamilton, Kobayashi, Schumacher και Di Resta. Σε λίγο φωτογραφίες και δηλώσεις οδηγών και ομάδων.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton προσπάθησε να περάσει τον Vettel, αλλά ο Γερμανός φάνηκε πως άλλαξε 2 φορές τη γραμμή του, εμποδίζοντας τον οδηγό της McLaren να κανει το προσπέρασμα. Λιγο πιο πισω, ο Heidfeld έκανε ένα φανταστικό πέταγμα στην εκκίνηση και εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Hamilton δεν ειχε το νου του στο τι γινόταν πιο πίσω και ετσι κατάφερε να τον περάσει, ενώ είχαν και μια μικρή επαφή τα μονοθέσιά τους, η οποία ευτυχώς ήταν αναίμακτη. Καλή εκκίνηση έκανε και ο Schumacher, ενώ ο Webber δεν χρησιμοποίησε το KERS και έχασε 6 θέσεις μεχρι την πρώτη στροφή. Ο Αυστραλός συνέχισε να χάνει θέσεις, καθώς το KERS ήταν εκτός λειτουργίας. Ειναι χαρακτηριστικό με πόση άνεση τον προσπέρασε ο Kobayashi στον 7ο γύρο.

Ο Αυστραλός άνοιξε τον χορό των pit stop στην 11ο γύρο, βάζοντας και πάλι την μαλακή γόμα, ενώ οι περισσότεροι οδηγοί έδιναν αναφορές στα box τους οτι τα ελαστικά έχουν φθαρεί σε μεγάλο βαθμό. Ο Heidfeld κρατούσε πίσω του με σχετική ευκολία τον Hamilton, ενώ ο Petrov έχασε κάποιες θέσεις από δικά του οδηγικά λάθη. Ο Hamilton μπήκε στον 13ο γύρο, και μόλις βγήκε από τα pits, ενημέρωσε οτι άρχισε να βρέχει. Την ίδια ώρα ωστόσο, Vettel και Button επέλεξαν στο pit stop τους στον 14ο γύρο, να βάλουν τηγ μαλακή γόμα και όχι ελαστικά για ελαφριά βροχή! Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου pit stop των οδηγών, ο Hamilton βρέθηκε μπροστά από τον Heidfeld, ενώ ο Massa έχασε χρόνο κατά την αλλαγή των ελαστικών και έπεσε στην 10 θέση. Η βροχή που ανέφερε ο Hamilton, ήταν μερικές σταγόνες, που σύντομα σταμάτησαν να πέφτουν.

Και πάλι ο Webber μπηκε πρώτος για την δεύτερη αλλαγή ελαστικών, ενώ δύο γύρους αργότερα μπήκε ο Hamilton ο οποίος έβαλε τηγ σκληρή γόμα. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Vettel, βάζοντας πάλι τη μαλακή γόμα. Το εντυπωσιακό ήταν τα 2.7 δευτερόλεπτα που χρειάστηκαν οι μηχανικοί της RB για να αλλάξουν τέσσερα ελαστικα! Ένας χρόνος που ίσως να είναι ο ταχύτερος της χρονιάς. Ο Γερμανός όμως ήταν άτυχος γιατί βγαίνοντας από τα pits, βρέθηκε πίσω από τον Massa και έχασε αρκετό χρόνο μέχρι να καταφέρει να τον περάσει. Την ίδια ώρα, ο Alonso έκανε την δική του αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη σκληρή γόμα.

Λίγο μετά τα μισά του αγώνα, ο Vettel έλαβε εντολή από το pit wall της ομάδας του, να μην ξαναχρησιμοποιήσει το KERS μέχρι το τέλος του αγώνα. Σε εκείνη τη χρονική στιγμή, φαινόταν οτι η McLaren είχε το πλεονέκτημα για τη νίκη, καθώς ο Hamilton είχε τη σκληρή γόμα ενώ ο Vettel τη μαλακή. Επίσης, ο Βρετανός είχε KERS ενώ ο Vettel, όχι. Και όλα αυτά, με την απόσταση των δύο μονοθεσίων να είναι στα 4.4 δευτερόλεπτα.

Όμως, η στρατηγική της McLaren αποδείχτηκε λανθασμένη, καθώς κατάφεραν - γιατί περι κατορθώματος πρόκειται - να βάλουν τον Hamilton - που ειχε τη σκληρή γόμα - για 3η φορά στα pits, πριν μπει ο Vettel, που ειχε την μαλακή γόμα. Και δεν έφτανε αυτό, ο Βρετανός έχασε 6.9 δευτερόλεπτα στα pits, καθώς υπήρχε πρόβλημα με τον εμπρός αριστερό τροχό. Κάπου εκεί κρίθηκε ο αγώνας.

Η συνέχεια του αγώνα είχε δυο σπουδαίες μάχες μεταξύ Alonso και Hamilton & Webber και Massa. O Ισπανός δεν ειχε τη βοήθεια του DRS, ωστόσο πάλεψε με νύχια και με δόντια να περάσει τον Βρετανό. Στην προσπάθεια του όμως, έβαλε την εμπρός πτέρυγά του, κάτω από τις ρόδες του Βρετανού και ουσιαστικά κατέστρεψε τον αγώνα του. Αναγκάστηκε να μπει στα πιτς, και βγήκε στην 9η θέση. Το άλλο ζευγάρι, ο Webber μπορει να μην ειχε KERS και DRS, ωστόσο είχε ταχύτερο μονοθέσιο από την Ferrari και πέρασε μετά από έντονη προσπάθεια τον Βραζιλιάνο. Στον προτελευταίο γύρο ο Αυστραλός προσπάθησε να περάσει τον Heidfeld και να ανέβει στο βάθρο, αλλά ο Γερμανός κάνοντας εξαιρετική διαχείριση ελαστικών, κράτησε τη θέση του.
f1poleposition.com


     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!