tromaktiko: Η ειδική αγωγή στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Η ειδική αγωγή στην Ελλάδα



Στην Ελλάδα δύο είναι οι σχολές Ειδικής Αγωγής (μία στο Βόλο και μία στο Πανεπιστημίο Μακεδονίας )…
Παρόλ’ αυτά τις θέσεις πολιορκούν τόσο οι απλοί δάσκαλοι αλλά και κάτοχοι σεμιναρίων 400 ωρών πάνω στην ειδική αγωγή..
Είναι δυνατόν να συγκριθούν τα 50+ μαθήματα των σχολών ειδικής αγωγής  και ο ένας χρόνος πρακτική άσκηση σε σχολεία, με το πτυχίο του κανονικού δασκάλου ή το σεμινάριο ορισμένων ωρών?
Αν είναι τόσο απλά τα πράγματα ας παρακολουθήσουν όλοι  ένα σεμινάριο κάποιων ωρών πχ πάνω στα μαθηματικά και μετά να μπορούν να καταλαμβάνουν θέσεις μαθηματικών…
Η ειδική αγωγή χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις που δεν παρέχονται από το πτυχίο του δασκάλου, ούτε από ένα σεμινάριο.. Ούτε μόνο με ένα μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή (δεν είναι δυνατόν να μαθαίνεις τα απαραίτητα με 6-8 μαθήματα, σε μια χρονιά και χωρίς πρακτική άσκηση)..Ούτε μόνο με ένα διδακτορικό πάνω στην ειδική αγωγή, αφού το διδακτορικό είναι η εργασία πάνω σε ένα πολύ συγκεκριμένο θέμα και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να προσφέρει στον διδάκτορα τις απαιτούμενες γνώσεις σχετικά με την διδασκαλία και γενικότερα με την ειδική αγωγή…

Γιατί η κατάσταση να πάει να γίνει όπως και με την Πληροφορική πριν κάποια χρόνια? Λόγω ανάγκης Πληροφορικών διορίζονταν άτομα από άσχετες ειδικότητες απλά με κατοχή ενός σεμιναρίου…Το αποτέλεσμα: να καλυφθούν οι θέσεις από άτομα χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα και να μείνουν απέξω οι Πληροφορικοί…

Γιατί να γίνει το ίδιο με τον ευαίσθητο κλάδο της ειδικής αγωγής? Αν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον θα πρέπει να δίνεται προτεραιότητα στους κατόχους πτυχίου ειδικής αγωγής (όπως γίνεται άλλωστε με όλες τις ειδικότητες σε όλους τους κλάδους) και στην συνέχεια να καλύπτονται τα κενά από απλούς δασκάλους ή κατόχους σεμιναρίου…Όμως και σε αυτήν την περίπτωση δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να διορίζονται σε θέσεις ειδικής αγωγής δάσκαλοι και κάτοχοι σεμιναρίων...Γιατί κάθε  χρονιά βγαίνουν απόφοιτοι ειδικής αγωγής που έχουν τα κατάλληλα εφόδια για να επανδρώσουν τα σχολεία…Ας μην γίνονται βιαστικές κινήσεις κάλυψης θέσεων από άτομα χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις, που θα επιβαρύνουν τα ίδια τα παιδιά….
Αυτό γίνεται άλλωστε και στους άλλους κλάδους, αφού πχ στον κλάδο των φυσικών δεν θα διοριστεί ένας δάσκαλος, ούτε πχ στον κλάδο των φιλολόγων ο κάτοχος σεμιναρίου κάποιων ωρών….
Γονείς αντιδρούν, δάσκαλοι ειδικής αγωγής αντιδρούν.. αλλά….
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!