Όπως δημοσιεύει η οικονομική εφημερίδα "Ντνέβνικ", "η ανάγκη για συμπλήρωση της περιβαλλοντολογικής μελέτης του αγωγού, με εναλλακτική πρόταση για την εκφόρτωση του πετρελαίου σε πλωτή πλατφόρμα σε απόσταση εννέα ναυτικών μιλιών από την ακτή στον Κόλπο του Μπουργκάς, όπως προβλέπεται τώρα στο σχέδιο του αγωγού, προβλήθηκε από το βουλγαρικό υπουργείο ως κύρια αφορμή για να επιστρέψει στους κατασκευαστές για αναθεώρηση την πρωταρχική περιβαλλοντολογική μελέτη στο τέλος του 2010".
Η εφημερίδα υπενθυμίζει, επίσης, ότι η διεθνής εταιρία είχε καταθέσει στα τέλη του Φεβρουαρίου την "εμπλουτισμένη" μελέτη, στην οποία το υπουργείο Περιβάλλοντος έπρεπε να δώσει τελική απάντηση ως το τέλος του Μαρτίου. Στο δημοσίευμα της "Ντνέβνικ" επισημαίνεται, επίσης, ότι "το σχέδιο (του πετρελαιαγωγού) Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, το οποίο προβλέπει το ρωσικό πετρέλαιο να φτάνει με δεξαμενόπλοια στο βουλγαρικό λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα και μετά να μεταφέρεται με πετρελαιαγωγό στην πόλη της Βόρειας Ελλάδας, είναι ‘παγωμένο’ εδώ και δύο χρόνια. Στην τελευταία συνέλευση των μετόχων πάρθηκε η απόφαση για περικοπή των εξόδων της διεθνούς εταιρίας σχεδιασμού, στην οποία η Βουλγαρία σταμάτησε να πληρώνει τις εισφορές της και ακολούθησε η Ελλάδα.
Σύμφωνα με την υπουργό Περιβάλλοντος της Βουλγαρίας , Νόνα Καράτζοβα, "στη νέα μελέτη υπάρχουν αρκετά στοιχεία σχετικά με τη συμβατότητα του αγωγού με το βουλγαρικό μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος προστασίας της άγριας φύσης "Natura 2000"(μικρή απόσταση του οποίου προβλέπεται να διανύσει ο μελλοντικός αγωγός). Τα στοιχεία αυτά επιτρέπουν να συνεχιστεί η διαδικασία με τη δημόσια συζήτηση".
Η ίδια πρόσθεσε ότι, για να προχωρήσει η υλοποίηση του σχεδίου χρειάζεται σύμφωνη γνώμη του Ανώτερου Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων και Περιβαλλοντολόγων στο υπουργείο.
real.gr