Είπε λοιπόν ότι και ένας εκπαιδευτικός μπορεί να διδάσκει πράγματα που δεν είναι τα καλύτερα υποστηρίζοντας έτσι τελικά ένα στρεβλό εκπαιδευτικό σύστημα για να μη χάσει τη δουλειά του. Εγώ προσωπικά λοιπόν, αν για παράδειγμα δω επιστημονικές ανακρίβειες ή ατεκμηρίωτες απόψεις σε κάποιο σχολικό σύγγραμμα, θα το διδάξω εφόσον είναι μέσα στην ύλη, αλλά θα φροντίσω να πως στα παιδιά και την άλλη άποψη για το θέμα ή ακόμα καλύτερα θα τα βάλω να ψάξουν μόνα τους να διασταυρώσουν και να καταλήξουν σε συμπεράσματα μελετώντας και άλλες πηγές. Γιατί ακριβώς αυτό οφείλει να κάνει ένας εκπαιδευτικός, να μην δίνει «πακετάκι» την έτοιμη γνώση στα παιδιά (η οποία με την ταχύτητα που τρέχουν τα πράγματα μπορεί να είναι και ξεπερασμένη μέσα στο βιβλίο), αλλά να τα μάθει να σκέφτονται, να διασταυρώνουν και να αποφασίζουν. Το ακριβώς αντίθετο από την πλύση εγκεφάλου και την! τυφλή υπακοή που γίνεται στα σώματα ασφαλείας. Να λοιπόν πως η προσωπική άποψη και στάση του εκπαιδευτικού απέναντι στα πράγματα και όχι η τυφλή υποταγή του στις άνωθεν οδηγίες, μπορεί να κάνει να ξεπεραστούν αστοχίες του εκπαιδευτικού συστήματος προς όφελος των μαθητών. Εσείς τι θα κάνετε όταν σας δοθεί αντίστοιχα η άστοχη ή παράλογη άνωθεν εντολή; Η προσωπική σας ηθική και άποψη θα παίξει κανέναν ρόλο; Δεν νομίζω…
Αναγνώστης