Τότε, η Suzuki συνέλαβε την ιδέα να εφαρμόσει την αγωνιστική τεχνολογία της σχεδόν αυτούσια, σε μια μοτοσικλέτα παραγωγής. Έτσι δημιούργησε την πρώτη κατ’ ουσίαν race replica. Η κορυφαία αεροδυναμική, το μοναδικό κράτημα, ο ισχυρότατος κινητήρας και το ελάχιστο βάρος, ήταν τα συνθετικά μιας μοτοσικλέτας που κανείς αναβάτης δεν μπορούσε καν να ονειρευτεί και ακόμα και σήμερα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία συνεχίζουν να εξελίσσονται οι supersport και superbike προτάσεις όλων των κατασκευαστών.
Το στοίχημα που κέρδισε η Suzuki με την GSX-R750 δεν αφορούσε μόνο την απόδοση, αλλά και την αποδοχή από το κοινό, η οποία ήταν πρωτόγνωρη. Παρά το γεγονός ότι πολλοί κατασκευαστές πίστευαν την εποχή εκείνη ότι μια «αγωνιστική» μοτοσικλέτα δεν ήταν κατάλληλη για δημόσιους δρόμους, οι αναβάτες είχαν εντελώς διαφορετική άποψη.
Με δεδομένη την επιτυχία της GSX-R750, δημιουργήθηκε ολόκληρη «οικογένεια» μοντέλων, βασισμένη στις ίδιες αρχές της κορυφαίας απόδοσης στο δρόμο και στην πίστα. Πρώτο ήρθε το GSXR-1100, στη συνέχεια το 600, ενώ στην πορεία των ετών η γκάμα σταθεροποιήθηκε στα 1.000, 750 και 600 κ.εκ.
Οι μηχανικοί της Suzuki εννοούν απόλυτα την έκφραση «κυριαρχία στην πίστα», που χαρακτηρίζει κάθε GSX-R από το 1984 έως και σήμερα. Κάθε νέα γενιά GSX-R εξελίσσεται στο απώτατο τεχνολογικό όριο με στόχο να βρίσκεται στην κορυφή του ανταγωνισμού. Ακριβώς η ίδια λογική επαναλήφθηκε και με την εξέλιξη του νέου GSX-R600 για το 2011, που τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της κορυφαίας του απόδοσης.
Ο κινητήρας
Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας μόλις 599 κ.εκ. με ισχύ 126 ίππων στις 13.500 σ.α.λ. και ροπή 69,6 Nm στις 11.500 σ.α.λ. είναι σίγουρα ένα μηχανολογικό θαύμα. Παράλληλα όμως, αποτελεί την αποθέωση της προσοχής στη λεπτομέρεια, καθώς δεκάδες, φαινομενικά ασήμαντες, παράμετροι λειτουργίας είναι ικανές να κάνουν τεράστια διαφορά.
Η αρχιτεκτονική του κινητήρα είναι σαφώς υπερτετράγωνη, με εξαιρετικά υψηλή συμπίεση 12,9:1. Δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής ελέγχουν 16 βαλβίδες, κατασκευασμένες από τιτάνιο, που επιτρέπουν στον θάλαμο διπλού στροβιλισμού (TSCC, Twin Swirl Combustion Chamber) να «αναπνέει» ελεύθερα. Ο αέρας εισέρχεται στο φίλτρο μέσω του συστήματος SRAD (Suzuki Ram Air Direct), ενώ στην εξαγωγή και συγκεκριμένα στον προθάλαμο της εξάτμισης, υπάρχει η βαλβίδα του Suzuki Exhaust System η οποία, λαμβάνοντας πληροφορίες από διάφορους αισθητήρες, εξασφαλίζει τη βέλτιστη ροή των καυσαερίων αυξάνοντας τη ροπή στις χαμηλές στροφές και την ισχύ στις ψηλές.
Σε σχέση με τον κινητήρα της απερχόμενης GSX-R600, αυτός της νέας έχει δεχτεί βελτιώσεις στο προφίλ των εκκεντροφόρων, στις βαλβίδες, στα πιστόνια και στα ελατήριά τους, στο σύστημα ανακούφισης της πίεσης στον στρόφαλο, ενώ διαφορετικές είναι και οι σχέσεις του κιβωτίου των έξι σχέσεων. Το σύστημα Back Torque Limiter στο συμπλέκτη παραμένει, εξαλείφοντας το φαινόμενο του μπλοκαρίσματος του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα.
Τα όργανα της νέας Suzuki GSX-R600 αποτελούν υπόδειγμα χρηστικότητας και πληθώρας ενδείξεων, απόλυτα χρήσιμων τόσο στη καθημερινή οδήγηση, όσο και στην πίστα. Παράλληλα, είναι σημαντικά ελαφρύτερα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ η ψηφιακή τους οθόνη έχει μεγαλώσει και περιλαμβάνει επιπλέον λειτουργίες.
Δεσπόζουσα θέση, όπως αρμόζει σε μια supersport μοτοσικλέτα, έχει το αναλογικό στροφόμετρο. Δεξιά του η ψηφιακή οθόνη παρέχει πληροφορίες για την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, την ταχύτητα κίνησης, τη θερμοκρασία του ψυκτικού, ενώ υπάρχει ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, χιλιομετρητής ρεζέρβας καυσίμου και τέλος χρονόμετρο γύρου πίστας. Στο κάτω μέρος των οργάνων βρίσκονται τέσσερις ενδείξεις στροφών κινητήρα, που ρυθμίζονται τόσο όσον αφορά στην ενεργοποίησή τους σε συγκεκριμένο αριθμό στροφών, όσο και στην ένταση του φωτισμού τους. Τέλος, στην ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, το λευκό led, ρυθμίζεται τόσο σε ένταση, όσο και σε διάρκεια λειτουργίας (μόνιμα αναμμένο ή διακοπτόμενο).
Από ένα διακόπτη στο δεξί κλιπ ον αλλάζουν οι ενδείξεις του χρονομέτρου και των χιλιομετρητών, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει πρόσβαση στις ρυθμιζόμενες ενδείξεις χωρίς να παίρνει τα χέρια του από τα χειριστήρια. Τέλος, το immobilizer της Suzuki παρέχει απόλυτη προστασία σε κάθε προσπάθεια εκκίνησης της μοτοσικλέτας χωρίς το κλειδί της, χάρη στον κυλιόμενο κωδικό προστασίας.
Mε μια ματιά
• Η κορυφαία supersport μοτοσικλέτα
• Ελαφρύτερη κατά 9 κιλά (187 κιλά)*
• Μικρότερο μεταξόνιο κατά 15 χιλιοστά*
• Βελτιωμένοι ρύποι και κατανάλωση κατά 10%*
• Τεχνολογία Moto GP σε εκκεντροφόρους, πιστόνια και ηλεκτρονική διαχείριση
• Αυξημένη ισχύς, 126 ίπποι/13.500 σ.α.λ.
• Κορυφαία ροπή, 69,6 Nm/11.500 σ.α.λ.
• Νέο πλαίσιο
• Νέα σχεδίαση
• Νέες αναρτήσεις με πιρούνι BPF της Showa
• Νέα φρένα Brembo με τετραπίστονες monoblock ακτινικές δαγκάνες
• Άμεσα διαθέσιμη στη χώρα μας, 13.395€
• Τρία χρώματα: μπλε - λευκό, λευκό, μαύρο,
*Σε σχέση με την GSX-R600 K9
skai.gr