, όταν η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο, φαίνεται ότι γίνονται. Με τη διαφορά βέβαια ότι δεν «ακούγονται», αφού τα διαφημιστικά πακέτα που σπρώχνονται προς τα ΜΜΕ είναι τόσο μεγάλα ώστε να εξασφαλίζουν τη σιωπή.
Κάτι τέτοιο φαίνεται να συμβαίνει και με τη Vodafone, η οποία εδώ και πολλούς μήνες δεν είναι η εταιρεία που ξέραμε. Πτώση στα έσοδα, διοικητικές ανακατατάξεις και πολλές γκρίνιες από το υ ς πελάτες γ ια την ποιότητα των υπηρεσιών συνθέτουν ένα αρκετά δύσκολο παζλ, το οποίο καλείται να λύσει ο νέος διευθύνων σύμβουλος Γλαύκος Περσιάνης. Ο άνθρωπος που από τις 2 Μαΐου παίρνει πρακτικά τη σκυτάλη από τον Νίκο Σοφοκλέους, μια και αναλαμβάνει τη συνολική λειτουργία, αλλά και τα αποτελέσματα της εταιρείας, που επί του προκατόχου του άρχισαν να παίρνουν την κατηφόρα.
Συγκαλυμμένες απολύσεις
Η είδηση βέβαια για τη Vodafone παραμένει η απεργία. Τι έγινε; Μετά την Cosmote, τη σκυτάλη στις απολύσεις φαίνεται ότι πήρε η Vodafone απολύοντας, σύμφωνα με το σωματείο εργαζομένων, 70 υπαλλήλους το τελευταίο τετράμηνο. Η ίδια η εταιρεία το αρνείται, δηλώνοντας ότι «δεν υπάρχει τέτοιος αριθμός απολύσεων».
Ωστόσο, όπως καταγγέλλει το σωματείο, το τελευταίο δεκαπενθήμερο έχουν «εκδιωχθεί» με τον έναν ή τον άλλο τρόπο 20 εργαζόμενοι, ενώ αναμένεται νέο σερί απολύσεων. Γι’ αυτό και το σωματείο, ύστερα από έκτακτη γενική συνέλευση, αποφάσισε 24ωρη απεργία στον όμιλο της Vodafone για την περασμένη Πέμπτη 24 Μαρτίου. Διόλου απίθανο που δεν ακούσατε τίποτα, διότι... ποιος να σας το μεταφέρει;...
Ωστόσο, όπως λένε οι συνδικαλιστές, η διοίκηση έχει πολλούς τρόπους να διώχνει κόσμο και να μην τους χαρακτηρίζει απολύσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις εκβιάζονται εργαζόμενοι να παραιτηθούν παίρνοντας 2-3 μισθούς πάνω από την αποζημίωση για να αποφύγουν να απολυθούν σε έναν μήνα μόνο με όσα προβλέπει η νέα νομοθεσία. Αν αυτό δεν πιάσει, ο εργαζόμενος ίσως αντιμετωπίσει μια αξιολόγηση κάτω από τη βάση, η οποία οδηγεί σε απόλυση...
Βέβαια υπάρχουν και τα σύγχρονα εργαλεία. Όπως έχουν καταγγείλει οι εργαζόμενοι, σε πολλές περιπτώσεις απλώς κλείνουν τα καταστήματα ή τα δίνουν σε franchise, οπότε η απόλυση μετονομάζεται σε «κατάργηση θέσης».
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν κλείσει 17 ιδιόκτητα καταστήματα με τη δικαιολογία ότι «δεν είναι κερδοφόρα», εκ των οποίων τα 16 δόθηκαν σε franchise. Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν μόλις λίγες μέρες πριν από το κλείσιμο και απ’ αυτούς άλλοι απολύθηκαν, ενώ οι πιο τυχεροί «οδηγήθηκαν» σε παραίτηση για να προσληφθούν από τον νέο εργοδότη του franchise.
Υπό προθεσμία
Όσοι είναι μέσα στα «πράγματα» της πολυεθνικής γνωρίζουν ότι από τότε που δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα εξαμήνου του 2010, η διοίκηση τέθηκε υπό προθεσμία, ενώ οι Άγγλοι ιδιοκτήτες σκέφτηκαν (κατά τις φήμες που κυκλοφόρησαν) ακόμη και να πουλήσουν το «ελληνικό μαγαζί» και να σηκωθούν να φύγουν. Και αφού δεν το έκαναν, από πέρυσι το φθινόπωρο ξεκίνησαν τις περικοπές των θέσεων εργασίας ή την αντικατάσταση του μόνιμου προσωπικού από «ελαστικούς» εργαζόμενους. Στα καταστήματα οι εργαζόμενοι, όπως καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές, υποχρεώνονται να δουλεύουν σε πολύ εντατικές συνθήκες ή ακόμη και εκτός ωραρίου, για να μπορούν να ανταποκριθούν στον ολοένα και αυξανόμενο φόρτο εργασίας.
Απώλειες 2,4 εκατ. συνδέσεων σε έναν χρόνο
Τι ήταν αυτό, όμως, που τάραξε περισσότερο τους ιδιοκτήτες της Vodafone στο Λονδίνο για το κόκκινο μαγαζί στην Ελλάδα; Ήταν το τέταρτο τρίμηνο, όταν τα στοιχεία έδειξαν μείωση κατά 822.000 των συνδέσεων που εξυπηρετεί η Vodafone Ελλάδος. Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του ομίλου για το τρίμηνο Οκτωβρίου
- Δεκεμβρίου 2010 δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για την πτώση των εσόδων στην Ελλάδα. Υπάρχει, όμως, αναφορά στη χώρα μας, όπου σημειώνεται ότι η πορεία του ελληνικού τμήματος δεν ήταν ιδιαίτερα καλή όσον αφορά τα έσοδα από υπηρεσίες λόγω της οικονομικής κατάστασης και παραγόντων που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό.
Πτωτική πορεία
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η μείωση της πελατειακής βάσης, η οποία διαμορφώθηκε σε 4.135.000 πελάτες. Επίσημα, η μείωση αποδόθηκε κατά κύριο λόγο στη διαδικασία της ταυτοποίησης των καρτοκινητών. Όμως δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό των καρτοκινητών στο σύνολο των πελατών της Vodafone Ελλάδος έπεσε στο τέλος Δεκεμβρίου του 2010 στο 60,4%, όταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009 βρισκόταν στο 74,1%. Συνολικά, μέσα στο 2010, οι απώλειες της Vodafone σε συνδέσεις διαμορφώθηκαν σε περίπου 2.400.000. Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην κρίση...
Από την άλλη πλευρά, το μέσο έσοδο ανά πελάτη (ARPU), που αποτελεί τον πιο κρίσιμο δείκτη για τα λογιστήρια των «κινητών», παρουσίασε ένα «τσιμπηματάκι» το διάστημα Οκτωβρίου
- Δεκεμβρίου 2010 σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Και από 16,3 ευρώ ανέβηκε στα 16,5 ευρώ σε ό,τι αφορά το μεικτό ARPU. Πτώση όμως σημειώθηκε στο ARPU των συμβολαίων από τρίμηνο σε τρίμηνο, καθώς διαμορφώθηκε στα 37,6 ευρώ έναντι 41,4 ευρώ.
Μια πτώση που από την αγορά αποδόθηκε περισσότερο στα νέα προγράμματα της εταιρείας και λιγότερο στην «οικονομική κρίση», την οποία επικαλούνται οι διοικήσεις για να δικαιολογήσουν την πτώση των μεγεθών τους. Όσον αφορά το ARPU στην καρτοκινητή, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, δηλαδή στα 4,7 ευρώ (από 4,6 ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο), παρά το γεγονός ότι μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των καρτοκινητών συνδέσεων.
http://www.topontiki.gr/article/15394