Είναι εδώ, αλλά σε λάθος τομέα.
Αλλού τη θέλαμε, αλλού μας προέκυψε.
Δεκαετίες ολόκληρες, υπουργοί, συστήματα και μεταρρυθμίσεις θέτουν ως πρωταρχικό εκπαιδευτικό στόχο την ανάπτυξη της κρίσης των μαθητών.
Και κατά πως φαίνεται, η «συνωμοσία» δεν πέτυχε. Το σύμπαν μπερδεύτηκε και μας την έδωσε στην Οικονομία! Γιατί στην εκπαίδευση, η κρίση των νέων ακόμη αναζητείται. Όχι ότι δεν υπάρχει. Αλλά δεν δίνεται η δυνατότητα και το κίνητρο να αναπτυχθεί και πολύ περισσότερο δεν παρέχεται ο τρόπος να αξιολογηθεί.
Η καλλιέργεια της συλλογιστικής ικανότητας παραμένει για τις πολιτικές ηγεσίες μια επιδίωξη, χωρίς να γίνεται ποτέ μαθησιακή διαδικασία. Με άλλα λόγια, έχουν μπλέξει το στόχο με τον τρόπο επίτευξής του.
Χρειάζεται να γίνει κατανοητό ότι σκοπός είναι να έχουμε σκεπτόμενους μαθητές, με διαμορφωμένη άποψη, λόγο και πράξη και ότι η ανάπτυξη της κρίσης τους είναι ένας από τους τρόπους για να το πετύχουμε.
Αυτό θα πραγματοποιηθεί, αν αλλάξει η εκπαιδευτική διαδικασία. Όταν απαλλαγεί ο μαθητής από το φόβο του λάθους, την καταδυνάστευση της βαθμολογίας και τη σκλαβιά της αποστήθισης.
Η περιχαράκωση της δημιουργικότητας των νέων από τα πρώτα μαθητικά τους χρόνια, έχει οδηγήσει στην απαξίωση του σχολείου. Οι μαθητές δεν το αγαπούν πια. Γι’ αυτούς δεν αποτελεί παρά μόνο μια υποχρέωση με ελάχιστες ευχάριστες στιγμές. Το αποδεικνύουν τα άδεια θρανία στις αίθουσες της γ’ λυκείου, τον τελευταίο μήνα πριν τις Πανελλαδικές. Μοναδικός στόχος των μαθητών είναι να αποστηθίσουν, διαβάζοντας, για τις εξετάσεις.
Ό,τι αναπτύξαμε από κριτική ικανότητα, αναπτύξαμε!
Τώρα μιλάει η ελληνική πραγματικότητα!
Μόνη διέξοδος το πολλά υποσχόμενο, αλλά δύσκολα εφαρμόσιμο, προτεινόμενο νέο εκπαιδευτικό σύστημα. Ας εναποθέσουμε τις ελπίδες μας εκεί και ας ευχηθούμε να αγγίξει την Ελλάδα της κρίσης και των κρίσεων.
Ίσως έτσι, κάποια στιγμή, μέσα από μια αποτελεσματική μαθησιακή διαδρομή, οι αυριανοί πολίτες ζήσουν χωρίς αναδιαρθρώσεις, συναινέσεις, επιμηκύνσεις, εισφορές, περικοπές και απολύσεις.
-Σκέψη-σκέψη είσαι εδώ;
-Έρχομαι…
http://www.topontiki.gr/article/17492