ΘΕΜΑ Α3:
Τι εκφράζει η σχετική συχνότητα μίας παρατήρησης ενός δείγματος;
Η απάντηση στην ερώτηση είναι ΠΟΣΟΣΤΟ και πουθενα δεν αναφερεται μέσα στη θεωρία του βιβλίου, ενώ η προτεινόμενη απάντηση της επιτροπής πανελληνίων είναι ο ορισμός της σχετικής συχνότητας!
Το πρώτο ΛΑΘΟΣ λοιπόν είναι η ίδια η ερώτηση και το δεύτερο ΛΑΘΟΣ είναι ότι μας προτείνουν ως σωστή λάθος απάντηση.
ΘΕΜΑ Α4. γ) Καλό θα ήταν να υπάρχουν και οι προυποθέσεις και όχι μόνο ο τύπος.
ΘΕΜΑ Γ1: Δόθηκαν περισσότερα δεδομένα από ότι χρειάζονταν.
ΜΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Απ' ότι ξέρω οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλκογής του ΘΕΜΑΤΟΣ Α πρεπει να διαπραγματεύονται τη θεωρία του βιβλίουκαι τίποτα παραπάνω μολονότι το
ΘΕΜΑ Α3.(δ) για να απαντηθεί έπρεπε κάποιος να λύσει το όριο (ασχέτως αν το ήξερε απ' έξω επειδή το είχε κάνει σααν άσκηση τόσο στο σχολείο όσο και εκτός αυτού)
ΘΕΜΑ Α3.(ε) Αποτελεί θεωρία του βιβλίου για πάνω από μία δεκαετία . . . και δε βρέθηκε κάποιος φωτισμένος να το διορθώσει (παρότι πολύ από εμάς το έχουν επισημάνει) . . . τουλάχιστον όμως από όσο θυμάμαι δεν τόλμησε και κανείς να το βάλει σε θέματα! . . . γιατί το μεν ερώτημα είναι σωστό σύμφωνα με τη Θεωρία του βιβλίου αλλά δεν ισχύει στην πραγματικότητα για γνησίως φθίνουσες συναρτήσεις . . . δηλαδή τα διδάσκουμε που τα διδάσκουμε λάθος . . . πρέπει να τους ζητάμε να μας τα απαντούν και λαθος! . . . και αν κάποιος μαθητής δε θυμόταν τη θεωρία και αποφά! σιζε να το αποδείξει εκείνη την ώρα και έπαιρνε σαν παράδειγμα μία γνησίως φθίνουσα συνάρτηση θα το έβγαζε ΛΑΘΟΣ (ΣΩΣΤΑ), αλλά την αιτιολόγηση δεν επιτρεπόταν να τη γράψει και σύμφωνα με το βιβλίο η απάντηση είναι ΣΩΣΤΟ (ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ).
Αδικείται έτσι ο μαθητής που απάντησε ΛΑΘΟΣ ή όχι;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, προχειρότητα και δυσκολία(ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ) ή μεγάλος όγκος(ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ) στα θέματα, που δυστυχώς, δε θα μπορούσαν να απαντήσουν όσοι μαθητές εμπιστεύονταν μόνο την δωρεάν εκπαίδευση και μόνο το δωρεάν σχολικό βιβλίο!
ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ . . . ΑΛΛΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΛΥΣΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ . . . ΕΧΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΦΟΔΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ! . . . ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ . . . ΜΑ ΦΟΒΟΥΜΑΙ ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ!!!
ΕΝΑΣ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ