tromaktiko: Ο τόπος μας είναι κομμάτι της ψυχής μας. Λέμε Ναι στην Πέρδικα των ονείρων μας – Λέμε Όχι στην Πέρδικα της ΔΕΠΑ

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Ο τόπος μας είναι κομμάτι της ψυχής μας. Λέμε Ναι στην Πέρδικα των ονείρων μας – Λέμε Όχι στην Πέρδικα της ΔΕΠΑ



της Λαχανίδου Γεωργίας
Ακούσαμε για άλλη μια φορά τον υπέροχο λόγο του Κυρίου Νάτσικα, υποτιμώντας, όπως κάθε φορά, κάθε άνθρωπο που μέχρι σήμερα έχει παλέψει για το χωριό και το μέλλον του.
Ας πούμε μερικές αλήθειες, όπως ότι η απόφαση που πάρθηκε το 2004 ήταν για Σταυρολιμένα και όχι Σοφάς και δεν υπήρχαν αντιδράσεις μέχρι το 2007 γιατί: πρώτον η κοινότητα Πέρδικας ενημερώθηκε για απλή διέλευση αγωγού χωρίς να γνωρίζει λεπτομέρειες όσων αφορά συμπιεστές, σταθμοί μέτρησης και αγωγού υψηλής συμπίεσης, καμινάδες κτλ, και δεύτερον υπήρχε ενημέρωση για την διέλευση του αγωγού από τη θέση Ασπροπόταμος (βόρεια της Σαγιάδας). Ας αφήσουμε τον κόσμο, από τα παρακάτω, να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα. Ο Κύριος Νάτσικας, λάτρης της Θεσπρωτίας και των Ιωαννίνων, μας έχει κουράσει με την αγάπη του για αυτό το μέρος. Ας γυρίσουμε λοιπόν πίσω τον χρόνο να δούμε από πού προέρχεται αυτή η μεγάλη αγάπη για την Πέρδικα. Ίσως εσείς που διαβάζετε αυτό το άρθρο θα μπορέσετε να βοηθήσετε σε κάποια κομμάτια που ίσως τα πω λάθος, ή ίσως δεν τα ξέρω και τόσο καλά. Ένας απλός άνθρωπος είμαι άλλωστε.


2004 (Πηγή: Πρακτικά του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσπρωτίας)

Κος Νάτσικας:
1. Οι τρεις αυτές περιοχές είναι, στο Νομό Θεσπρωτίας, ένας κόλπος που υπάρχει ένα κάμπινγκ του Σοφά νομίζω, είναι ένας μικρός κολπίσκος στενόμακρος, ο Σταυρολιμένας, και υπάρχει και άλλη μια θέση υποψήφια στο Νομό Πρεβέζης που είναι η Λούτσα. Ένα κομμάτι της Λούτσας μακριά από την αναπτυσσόμενη τουριστική περιοχή.
Αυτές οι τρείς θέσεις είχαν επιλεγεί μεταξύ δεκατριών θέσεων παραθαλάσσιων οι οποίες είχαν διερευνηθεί το 1999 από την εταιρία ΑΣΠΡΟΦΩΣ. Οι υπόλοιπες δέκα θέσεις είχαν αποκλειστεί για πολλούς και διάφορους λόγους.
Υπήρχαν Αρχαιολογικοί λόγοι… για λόγους τουριστικής ανάπτυξης, για λόγους οικιστικής ανάπτυξης, για λόγους διαμόρφωσης του πυθμένα της Θάλασσας ή της γεωλογίας της περιοχής…
Η μελέτη η οποία γίνεται είναι μελέτη σκοπιμότητας. Δεν έχει ληφθεί απόφαση, και αυτό πρέπει να γίνει σαφές, να κατασκευαστεί το έργο.
2. Το δεύτερο ξεχωριστό τμήμα το οποίο πρόκειται να κατασκευαστεί είναι από τα Τρίκαλα ή τη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης μέχρι την περιοχή Σταυρολιμένα. Και όταν λέμε Σταυρολιμένα μη θεωρήσετε ότι έχει ληφθεί απόφαση για Σταυρολιμένα. Μπορεί να είναι η παραλία του Σοφά, μπορεί να είναι και η Λούτσα.
3. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συμμετέχει με το είκοσι εννιά τοις εκατό επί της δαπάνης, το Ελληνικό Δημόσιο με το υπόλοιπο είκοσι εννέα τοις εκατό – υπάρχει ισόποση συμμετοχή – και το υπόλοιπο σαράντα δύο τοις εκατό θα είναι με λήψη δανείων είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων είτε από άλλες ιδιωτικές Τράπεζες.
4. Θα γίνουν μελέτες οι οποίες προβλέπεται να κρατήσουν ένα – ενάμισι, μπορεί και δύο χρόνια, επομένως πάμε στο 2007 και τότε μπορεί να πούμε ότι ξεκινάει η δημοπράτηση, διεθνείς διαγωνισμοί όλοι, άρα δεν μπορώ να πω ότι είμαστε κοντά. Πρώτα-πρώτα δεν έχει ληφθεί απόφαση όπως σας είπα.
5. Αν δεν υπάρχουν οι εγκρίσεις από τα αντίστοιχα αρμόδια Νομαρχιακά Συμβούλια,, το έργο δεν προχωράει. Πρέπει να ικανοποιηθούν όλες οι απαιτήσεις, οι παρατηρήσεις και οι προϋποθέσεις που θα μπούνε από το Νομαρχιακό Συμβούλιο…και θέλω να πω ότι, αν δεν υπάρχει έγκριση από τα Νομαρχιακά Συμβούλια, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν δίνει ούτε ένα ευρώ. Αυτό είναι δεδομένο.
6. Δε θα ήθελα να ανησυχείτε. Δεν προχωράμε ούτε αυθαίρετα, ούτε με το έτσι θέλω, ούτε το βράδυ.
7. Κύριε Λαλλά, η οριστική θέση δεν υπάρχει. Η μελέτη της γης που έχει γίνει είναι σε κλίμακα ένα προς πενήντα χιλιάδες…
Κύριος Λαλλάς: Αύριο μπορούμε να πούμε στο μελετητικό γραφείο βάλτε τον αγωγό στο Σοφά. Αυτό με ενδιαφέρει.
Νάτσικας: Δεν μπορώ να σας δεσμεύσω εγώ, κύριε Δήμαρχε. Θέλω να καταλάβετε. Δεν έχω αποφάσεις κανενός, ούτε του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΠΑ, ούτε της EDISON, ούτε του Υπουργείου Ανάπτυξης, ούτε του ΥΠΕΧΩΔΕ, για να σας πω ότι δεν μπορείτε. Φυσικά μπορείτε. Καταλαβαίνετε; Προσωπικά δεν έχω το δικαίωμα να σας πω τέτοια πράγμα.

Βέβαια το Νομαρχιακό Συμβούλιο έγκρινε τη διέλευση του Αγωγού από τη θέση Σταυρολιμένα, γιατί θα είναι λιγότερη βλαπτική στην τουριστική ανάπτυξη. ‘Όμως όλα αλλάζουν το 2005.


2005 (Πηγή: Πρακτικά από τη Δημόσια Τακτική Συνεδρίαση του Κοινοτικού Συμβουλίου Πέρδικας)
Κύριος Λάλλας: Από την PLE-INTEC εστάλη στην Κοινότητα μας από 28-07-2005 έγγραφο με θέμα: Μελέτη Σκοπιμότητας του έργου «ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ – ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΕΛΛΑΔΑΣ –ΙΤΑΛΙΑΣ» το οποίο αναφέρει τα εξής:
Σε συνέχεια της από 05-05-2004 επιστολής μας σχετικά με την εκπόνησης Μελέτης Σκοπιμότητας του έργου «ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΕΡΙΟΥ – ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΙΤΑΛΙΑΣ», Σας ενημερώνουμε ότι προέκυψε η ανάγκη διερεύνησης μια τροποποιητικής εναλλακτικής χάραξης (τμήματος της αρχικής που σας είχε γνωστοποιηθεί) στους νομούς Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, με σημείο τερματισμού στην θέση Ασπροπόταμος (βόρεια της Σαγιάδας) αντί της θέσης Σταυρολιμένας (νότια της Ηγουμενίτσας). Ο ουσιαστικότερος λόγος της διερευνήσεις αυτής είναι η παράλληλη εξέταση της δυνατότητας διέλευσης του υποθαλάσσιου αγωγού Ελλάδας – Ιταλίας από τα στενά μεταξύ Κέρκυρας και Αλβανίας, αντί νότια της Κέρκυρας. Όπως φαίνεται στο συνημμένο 1:250:000 φύλλο χάρτου Ιωαννίνων (σε δυο αντίγραφα) η παραπάνω τροποιητική – εναλλακτική, στο ανατολικό κομμάτι της, αποτελείται από δυο παραλλαγές, η μια των οποίων (βόρεια) ξεκινά από την περιοχή του Γρεβενιτίου και η άλλη (νότια) νοτιοδυτικά της πόλης των Ιωαννίνων…..


Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε τη σύμφωνη γνώμη σας για τις διασταυρώσεις από περιοχές του ενδιαφέροντος σας…

  Το Κοινοτικό Συμβούλιο αφού είδε και τις διατάξεις του ΔΚΚ, ομόφωνα
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ........

Δεν έχουμε αντίρρηση να περάσει ο Αγωγός Φυσικού Αεριού (Διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας) από την περιοχή Σαγιάδας, που σύμφωνα με την Μελέτη Σκοπιμότητας κρίνεται ποιο συμφέρουσα. Η Κοινότητα μας έτσι και αλλιώς είχε απορρίψει την αρχική χάραξη που ήταν στη θέση Σταυρολιμένα, διότι διερχόταν από πολλές ιδιοκτησίες και δημιούργησε προβλήματα στην Τουριστική Ανάπτυξη της περιοχής.


Οπότε το έργο έχει απορριφθεί από την Πέρδικα.

2007 (Αφού έρχεται η πρώτη προμελέτη)
Η Κοινότητα Πέρδικας απορρίπτει την προμελέτη και ομόφωνα αποφασίζει ΟΧΙ στην διέλευση του αγωγού και στις εγκαταστάσεις (συμπιεστές, σταθμοί μέτρησης κτλ) από την Κοινότητα Πέρδικας.


2008
1. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποφασίζει ομόφωνα ΟΧΙ στην διέλευση του αγωγού και στις εγκαταστάσεις (συμπιεστές, σταθμοί μέτρησης κτλ) από τα διοικητικά όρια της Πέρδικας και την ευρύτερη τουριστική περιοχή.

2. Το Δημοψήφισμα (για το οποίο δεν έχετε κανένα δικαίωμα να εκφέρεται γνώμη εκτός αν ήσασταν εδώ και ψηφίσατε για να δείτε με ποίο τρόπο έγιναν οι διαδικασίες – τρομοκράτη δεν ήμασταν και δεν είμαστε) διεξήχθη από υπαλλήλους της Κοινότητας Πέρδικας, στα πλαίσια κάθε νόμιμου δημοψηφίσματος, και με μεγάλη υπευθυνότητα (αν ξέρετε τι σημαίνει αυτό) και 99.8% των κατοίκων ψηφίζουν ΟΧΙ στη διέλευση του αγωγού και στις εγκαταστάσεις (συμπιεστές, σταθμοί μέτρησης κτλ) από την Κοινότητα Πέρδικας.

3. Βουλευτές της τότε αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ) και άλλων κομμάτων επισκέπτονται την περιοχή και συμφωνούν ότι δεν πρέπει να γίνει ο αγωγός εδώ. (Βρείτε και δείτε τις δηλώσεις τους αν σας ενδιαφέρει).

Αυτά μπορεί, για εσάς, να είναι περασμένα, Κύριε Νάτσικα, αλλά για εμάς είναι οι αλήθειες. Και ας έρθουμε στο σήμερα λοιπόν

2011
1. Το Δημαρχιακό Συμβούλιο αποφασίζει ΟΧΙ στην διέλευση του αγωγού και στις εγκαταστάσεις (συμπιεστές, σταθμοί μέτρησης κτλ) από τα διοικητικά όρια της Πέρδικας και την ευρύτερη τουριστική περιοχή.

Ερχόμαστε στο σήμερα όπου ο Κύριος Νάτσικας μας εγκαλεί ότι έχουμε αρνηθεί τον διάλογο. Κύριε Νάτσικα, η Πέρδικα αρνήθηκε το 2007 οποιαδήποτε ενημέρωση από την ΔΕΠΑ διότι δεν θεωρήθηκε ποτέ αξιόπιστη, όταν με δόλο πάρθηκε απόφαση το 2004 για έναν απλό αγωγό και έπειτα, το 2007 με την κατάθεση της προμελέτης, όλοι διαπιστώσανε ότι άλλα έλεγαν και άλλα πρόκειται να γίνουν, αλλά δεν αρνήθηκε ποτέ τον διάλογο με αξιόπιστες πηγές. Με τη σύσταση της Κίνησης Πολιτών το πρώτο βήμα ήταν η επίσκεψη στο ΕΠΙΜΕΛΗΤΙΡΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΒΙΟΣΙΜΟΤΗΤΟΣ και ζητήθηκε μελέτη από επιστήμονες. Σε συνέχεια απευθυνθήκαμε σε πανεπιστημιακούς καθηγητές και επιστήμονες, οι οποίοι μας ενημέρωσαν για τις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. Τέλος η μελέτη οικονομικών επιπτώσεων φανερώνει τον τουριστικό πλέον χαρακτήρα όλης της περιοχής, και την ασυμβατότητα του έργου.

Εκ των πραγμάτων κάτι γίνεται, αφού η ΔΕΠΑ και ο κύριος Νάτσικας δεν καταλαβαίνουν το ΟΧΙ. Να πω ότι το είπαμε μια φορά μόνο και δεν το άκουσαν – εδώ μόνο σε αυτό το άρθρο έχω αναφερθεί σε 5 επίσημα ΟΧΙ και υπάρχουν και άλλα. Δεν είπαμε όχι στην περιοχή Σταυρολιμένα, δεν είπαμε όχι στην περιοχή Σοφά, δεν είπαμε όχι στην περιοχή Φλωροβούνι ( το οποίο είναι και αυτό μέσα στα όρια της Κοινότητας Πέρδικας όπως γνωρίζετε από τους χάρτες σας ), δεν είπαμε όχι στα Καλύβια – είπαμε ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΟΙΗΤΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΔΙΚΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, και ποτέ δεν προτάθηκε εναλλακτική χάραξη εκτός των διοικητικών ορίων της Πέρδικας. Ποιο από όλα τα ΟΧΙ δεν καταλαβαίνετε. Δεν το συζητάμε, όποιες πηγές και να σας λένε αλλιώς. Η Πέρδικα και πλέον οι ευρύτερες περιοχές έχουν ταυτιστεί με την απόφαση να μην περάσει από εδώ ο αγωγός και οι εγκαταστάσεις. Έχετε εσείς κάποια νεότερη απόφαση για την οποία δεν ξέρει κανείς? Κρύβετε κάτι ? Δεν θα σας πούμε, Κύριε Νάτσικα, που να βάλετε τους αγωγούς και τους συμπιεστές – βρείτε την πιο κοντινή βιομηχανική περιοχή και λύστε το πρόβλημα σας. Εδώ δεν θέλουμε τέτοιες εγκαταστάσεις – για να καταλάβετε και εσείς, και το κράτος και η Ευρώπη. Ο λαός μίλησε και εσείς δεν ακούσατε. Οι ζωές, οικογένειες, επιχειρήσεις όλων μας εδώ είναι μεγαλύτερης σημασίας για εμάς από μια Τούρκικη-Ελληνική-Ιταλική συμφωνία που έχετε κάνει στα πλαίσια της ενεργητικής πολιτικής, και πρέπει να μάθετε να ακούτε. Εμείς σας διαβάσαμε, σας ξαναδιαβάσαμε, σας ακούσαμε, ακούσαμε και άλλους και δεν συμφωνήσαμε ποτέ σε καμιά από τις θέσεις. Απλά πράγματα. Εσείς όμως τι κάνατε? Απολύτως τίποτα. Γιατί άραγε ?

Η απάντηση σας στα ερωτήματα μου στο προηγούμενο άρθρο που έγραψα ήταν σαφές – δεν έχετε καμία διάθεση να απαντήσετε σε ουσιώδης πράγματα. Και έχετε και το θράσος να μας λέτε ότι ευθυνόμαστε για καταστάσεις, ότι είμαστε τρομοκράτες και μετά μας ενημερώνετε ότι θα πληρώσουμε και το έργο επίσης. Φαίνετε ότι δεν σας ενδιαφέρει το θέμα. Δυστυχώς ούτε καταλάβετε ότι οι ερωτήσεις μου δεν ήταν θέμα για μια προσωπική συνάντηση μαζί σας, αλλά ερωτήσεις που κάνουν όλοι οι κάτοικοι της Πέρδικας, της Πάργας και των Συβότων. Αν θέλετε τις απαντάτε και παύεται να παίζετε με τις ζωές πολλών, ή απλά πείτε ότι είστε μέλος μια ανεύθυνης εταιρίας που δεν ξέρει να ακούει τον λαό, πράττει όπως νομίζει και δεν έχει κανένα ενδιαφέρον για τον κόσμο, ώστε να ξέρουμε και εμείς με ποιους έχουμε να κάνουμε. Μπορεί να μην είμαστε ειδικοί, ούτε επιστήμονες, ούτε τεχνοκράτες αλλά είμαστε αυτοί που ζούνε εδώ και δεν έχετε κανένα δικαίωμα να αποφασίζετε εσείς τι είναι ή δεν είναι καλό για εμάς. Όταν έρθετε εδώ, δουλέψετε σκληρά, πονέσετε όπως πονάμε εμείς, περάσετε τα δικά μας προβλήματα, παλέψετε για τα δικαιώματα μας και τον τόπο μας και καταλάβετε ότι εμείς έχουμε άλλα όνειρα και οράματα για το μέρος και το μέλλον των παιδιών μας, τότε ίσως θα έχετε και έναν ελάχιστο λόγο να μιλήσετε.


http://perdika-thesprotias.blogspot.com/2011/04/blog-post_7877.html
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!