tromaktiko: Φως από τον τουρισμό

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Φως από τον τουρισμό



Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που έρχονται από τις διεθνείς αγορές - στόχους για τον ελληνικό τουρισμό, με όλες τις εκτιμήσεις να συγκλίνουν σε μια αύξηση αφίξεων που θα αγγίζει διψήφιο νούμερο (έως και 10%).

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Ανδρέας Ανδρεάδης, στο πρακτορείο Bloomberg υπογράμμισε ότι η αύξηση των αφίξεων θα κυμανθεί το 2011 στο 10%, λόγω και των αναταραχών που σημειώνονται στη λεκάνη της Μεσογείου.

Οι ενισχυμένες προκρατήσεις στα ξενοδοχεία της Αττικής δίνουν μία «νότα» αισιοδοξίας στην ψυχολογία των Ελλήνων, η οποία πλέον έχει πιάσει «πάτο». Ειδικότερα, η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας εμφανίζει αύξηση 10% σε σχέση με πέρυσι, τη στιγμή που το 14% του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα (15 εκατομμύρια τουρίστες συνολικά) προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Σε ό,τι αφορά την αγορά της Γερμανίας, οι προκρατήσεις καταγράφουν αυτή τη στιγμή αύξηση 5%.

Η Ρωσία και φέτος θα σηκώσει πιο ψηλά τη σημαία της ανόδου των αφίξεων, με την εκτίμηση των ξενοδόχων να φτάνει το 20% σε σχέση με πέρυσι. Προς την κατεύθυνση αυτή το αρμόδιο υπουργείο τρέχει διαδικασίες επιτάχυνσης έκδοσης βίζας για τους Ρώσους πολίτες.

Αδιευκρίνιστο ωστόσο παραμένει και το σε τι ποσό εσόδων απαντά το 10% της ανόδου της τουριστικής κίνησης, καθώς οι ξενοδοχειακές μονάδες έχουν χαμηλώσει πολύ τις τιμές, με αποτέλεσμα ανάλογα να είναι και τα έσοδα.

Πάντως ο ελληνικός τουρισμός ενδέχεται να κινηθεί μεταξύ του -5% - +5% από άποψη πληρότητας, ποσοστό που διαφοροποιείται από το αντίστοιχο του περασμένου έτους, όταν λίγο πριν από την καλοκαιρινή σεζόν κορυφαίοι ξενοδόχοι έκαναν λόγο για μείωση της τάξεως του 15%-20% της τουριστικής κίνησης.

Μικρό καλάθι

Ωστόσο καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι, καθώς, οι εξελίξεις στην Ελλάδα «καλπάζουν», αφού η αβεβαιότητα αποτελεί το χαρακτηριστικό της τρέχουσας περιόδου.

Άλλωστε παράγοντες, όπως ο μεγαλύτερος τουριστικός πράκτορας στην Ευρώπη TUI, εκφράζουν επιφυλάξεις για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Φαίνεται ότι η αναμενόμενη φετινή τόνωση του τουριστικού ρεύματος έχει χαροποιήσει τις διοικήσεις των ελληνικών εταιρειών, πλην

όμως σε καμιά περίπτωση δεν είναι σε θέση να αλλάξει ριζικά το κλίμα του γενικότερου προβληματισμού, που προέρχεται από τη γενικότερη πορεία της οικονομίας.

Το μόνο βέβαιο είναι πως οι κρατήσεις εμφάνιζαν από την αρχή του έτους ανοδική πορεία, ενώ στη συνέχεια η αναταραχή στις χώρες της Βόρειας Αφρικής φαίνεται να τόνωσε ακόμη περισσότερο τη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς, ιδίως αν συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι το 2009 αποτελεί μια χρονιά με πολύ χαμηλή βάση σύγκρισης.

Στα γεγονότα αυτά έρχονται να προστεθούν στα θετικά και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, όπως για παράδειγμα η μείωση του ΦΠΑ στις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και η κίνηση για μηδενισμό τελών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, πλην εκείνου της Αθήνας, με στόχο να έρθουν περισσότερες αεροπορικές πτήσεις στην Ελλάδα.


Μένουν Ελλάδα...

Στην Ελλάδα δηλώνει ότι θα κάνει διακοπές το 68% των Ελλήνων το 2011, έναντι 38% των Ευρωπαίων, που δηλώνουν ότι στις διακοπές τους θα παραμείνουν στις χώρες τους, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή δημοσκόπηση Ευρω-βαρόμετρο που καταγράφει τις τουριστικές τάσεις των Ευρωπαίων. Σύμφωνα με το Ευ-ρωβαρόμετρο, το 2010, το 29% των Ελλήνων δεν πήγε διακοπές, εκ των οποίων το 58% δηλώνει ότι ο λόγος ήταν η οικονομική στενότητα. Στην «Ε.Ε. των 27» δεν πήγε διακοπές το 20,7% των Ευρωπαίων πολιτών, εκ των οποίων το 41% επικαλείται οικονομικούς λόγους.

Σε ό,τι αφορά τις διακοπές για φέτος, το 68% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα παραμείνει στην Ελλάδα και το 7% δηλώνει ότι θα επισκεφθεί χώρες της Ε.Ε. (έναντι 20% των Ευρωπαίων). Σε ό,τι αφορά την επιλογή του τουριστικού προορισμού, το 31% των Ελλήνων και το 29% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις συστάσεις από φίλους, ενώ το 26% Ελλήνων και Ευρωπαίων δηλώνει ότι για την επιλογή του τουριστικού προορισμού συμβουλεύεται το Internet.

Εξάλλου, το 65% των Ελλήνων, έναντι 58% των Ευρωπαίων, δηλώνει ότι προτιμά τους παραδοσιακούς και «γνωστούς» προορισμούς, ενώ μόλις το 25% των Ελλήνων, έναντι 28% των Ευρωπαίων, δηλώνει ότι προτιμά τους μη παραδοσιακούς και ανερχόμενους προορισμούς. Επιπλέον, σημαντικότερο πόλο έλξης σε έναν τουριστικό προορισμό αποτελούν για τους Έλληνες η πολιτιστική κληρονομιά (32%), η φύση (32%) και η διασκέδαση (17%). Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους Ευρωπαίους είναι 27%, 32% και 14% αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά το μεταφορικό μέσο, το 48,5% των Ελ-

λήνων, έναντι 44% των Ευρωπαίων, χρησιμοποιεί Ι.Χ. για να φτάσει στον τουριστικό προορισμό του. Αεροπλάνο χρησιμοποιεί το 21% των Ελλήνων (39% στην Ε.Ε.), πλοίο χρησιμοποιεί το 20% (3% στην Ε.Ε.) και λεωφορείο το 8,2% των Ελλήνων (6% στην Ε.Ε.).

Εν τω μεταξύ, το 74% των Ελλήνων δηλώνει ότι οργανώνουν οι ίδιοι τις διακοπές τους (έναντι 57% στην Ε.Ε.), το 14% απευθύνεται σε ταξιδιωτικά γραφεία (έναντι 23% στην Ε.Ε.) και μόλις το 3,5% των Ελλήνων κάνει κρατήσεις μέσω Internet (έναντι 12,6% στην Ε.Ε.).

Οι πλέον δημοφιλείς επιλογές για τους Ευρωπαίους το 2011 είναι η Ιταλία (11,5%), η Ισπανία (8,6%) και η Γαλλία (8,2), ενώ το 23% των Ευρωπαίων δεν έχει ακόμη αποφασίσει πού θα περάσει τις διακοπές του. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των πολιτών της Ε.Ε. (73% έναντι 69% το προηγούμενο έτος) ταξίδεψαν για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους το 2010. Οι πιο πολυταξιδεμένοι είναι οι κάτοικοι της Φινλανδίας (89%), της Δανίας (87%), των Κάτω Χωρών (87%), της Σουηδίας (87%), του Λουξεμβούργου (85%) και της Νορβηγίας (84%).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η έρευνα για τις τουριστικές τάσεις των Ευρωπαίων επιβεβαιώνει ότι ο τουριστικός κλάδος έχει ανακάμψει από την οικονομική κρίση. «Το γεγονός ότι 58% των κατοίκων της Ε.Ε. επιλέγει να απολαύσει τις διακοπές του στην Ευρώπη επισημαίνει ότι, γενικά, ο τουριστικός κλάδος ανακάμπτει και καθίσταται και πάλι κλάδος ανάπτυξης» δήλωσε ο επίτροπος, αρμόδιος για θέματα βιομηχανίας και επιχειρηματικότητας, Αντόνιο Ταγιάνι.


http://www.topontiki.gr/article/17082
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!