tromaktiko: Δρομολόγια F/B “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ”: Πάτρα – Σάμη Κεφαλληνίας – Βαθύ Ιθάκης

Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Δρομολόγια F/B “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ”: Πάτρα – Σάμη Κεφαλληνίας – Βαθύ Ιθάκης



Προς : 1) Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας – Γραφείο Γενικού Γραμματέα Πειραιά
2) Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, κ. Σπύρου,
Κέρκυρα
Με φροντίδα τής Αντιπεριφερειάρχου Ιθάκης,
κας. Σμαράγδας Σαρδελή,
Βαθύ Ιθάκης.
Κοιν/ση : 1) Βουλευτή Κεφαλληνίας και Ιθάκης,
κο. Σπύρο Μοσχόπουλο, Αθήνα
2) Δήμο Ιθάκης, Βαθύ Ιθάκης
3) Υπολιμεναρχείο Ιθάκης, Βαθύ Ιθάκης
4) Ένωση των Απανταχού Ιθακησίων, Αθήνα

Αξιότιμοι κύριοι,
Δρομολόγια F/B “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” : Πάτρα – Σάμη Κεφαλληνίας – Βαθύ Ιθάκης
Με έκπληξη επληροφορηθήκαμε, ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας έκαμε δεκτή την αίτηση της
ναυτιλιακής εταιρείας “STRINTZIS FERRIES”, η οποία ομολογουμένως δραστηριοποιείται με αναγνωρισμένη συνέπεια και υπευθυνότητα στην καθημερινή συγκοινωνία της Ιθάκης με την Σάμη Κεφαλληνίας και την Πάτρα με το καλό και αγαπητό πλοίο της F/B “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ”, να
αλλάξει την συμβατική υποχρέωσή της και, αντί νά έχει αφετηρία και διανυκτέρευση το λιμάνι
Βαθύ της Ιθάκης, πού είναι και το μοναδικό στο νησί μας με υποδομές λιμανιού, να διανυκτερεύει
στην Σάμη της Κεφαλονιάς και από εκεί να αναχωρεί το πρωί και να προσεγγίζει στόν ακατοίκητο
μικρό όρμο του Πίσω-Αετού στις δυτικές ακτές της Ιθάκης για ολιγόλεπτη παραμονή και αναχώρηση πάλι για την Σάμη και στην συνέχεια για την Πάτρα – και τανάπαλιν -, δηλαδή να μην
προσεγγίζει καθόλου πιά στο λιμάνι του Βαθέος Ιθάκης.

Πρό μηνός, στις 14 Απριλίου 2011, είχε συνέλθει σε έκτακτη συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) Ιθάκης με την ογκώδη συμμετοχή του λαού της Ιθάκης, όπου απεφασίσθηκε να ζητηθεί από τις αρμόδιες Αρχές και από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του F/B “ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” να
παραμείνουν τά δρομολόγια του εν λόγω πλοίου ως έχουν τώρα, δηλαδή με αφετηρία και τέρμα το
λιμάνι Βαθύ της Ιθάκης. Συμπεραίνουμε, ότι την απόφαση αυτή του Δ.Σ. Ιθάκης δεν την έλαβαν
υπ’ όψη τους οι αποδέκτες της.
Με τις νέες εξελίξεις η κοινωνία μας ευρίσκεται σε πραγματική αναστάτωση και ο Σύλλογός μας των Ιθακησίων Ναυτικών «Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ», συμμετέχοντας στις κινητοποιήσεις για την αποτροπή της υποβάθμισης των συγκοινωνιών του νησιού μας, σας απευθύνει την παρούσα επιστολή ζητώντας από το Σ.Α.Σ. του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας να ανακαλέσει την έγκρισή του για κατάργηση του λιμανιού Βαθέος Ιθάκης καί
….-2-….

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ -2-
(Επιστολή προς Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας
και προς Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ημερομηνίας 17-05-2011)
το πλοίο, πού εκτελεί την γραμμή Πάτρα – Σάμη Κεφαλληνίας – Ιθάκη να προσεγγίζει αποκλειστικά στο Βαθύ Ιθάκης και όχι στον όρμο του Πίσω Αετού.

Ο Σύλλογός μας πιστεύει, ότι επιβάλλεται να σας δώσει την εικόνα, πού επικρατεί στον
όρμο του Πίσω-Αετού, όπως αναλυτικά περιγράφεται πιο κάτω.

Παρακαλούμε τόσο τον κ. Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, όσο και τον κ. Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων να λάβουν υπ΄όψη τους τά ακόλουθα :

1) Το λιμάνι του Βαθέος της Ιθάκης είναι το μοναδικό στο νησί με στοιχειώδεις υποδομές για νά
θεωρηθεί ασφαλές λιμάνι τόσο για την αγκυροβολία και πρόσδεση των πλοίων, όσο και για την
ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών και οχημάτων.
2) Στο Βαθύ και στο πλησίον ευρισκόμενο Πέραχωριό κατοικούν οι περισσότεροι κάτοικοι του
νησιού της Ιθάκης, δηλαδή περίπου το 75% του πληθυσμού. Πάρα πολλοί επιβάτες από το
Βαθύ, αλλά και μερικοί από το Πέραχωριό, πηγαίνουν με τά πόδια τους το πρωί για να
επιβιβασθούν στο πλοίο, και αρκετοί τουρίστες επίσης, και στην επιστροφή τους πηγαίνουν
πεζοί στα σπίτια τους, αποφεύγοντας έτσι τά σημαντικά έξοδα για χρήση αυτοκινήτου καί ταξί.
3) Στο Βαθύ υπάρχει η δυνατότητα επιβίβασης και αποβίβασης ατόμων με ειδικές ανάγκες.
4) Στο Βαθύ υπάρχει το Κέντρο Υγείας για έκτακτη ανάγκη ασθενούς ή τραυματία.
5) Στο Βαθύ υπάρχει και αστυνομία και λιμεναρχείο για την τήρηση της τάξεως.
6) Η λαχτάρα και ο πόθος του παλιννοστούμενου Ιθακήσιου και του μακρινού ταξιδιώτη και
τουρίστα είναι να απολαύσει την μαγεία και την ικανοποίηση της εισόδου στο λιμάνι του

Βαθέος. Εκεί ευρίσκεται και η μεγαλύτερη ίσως διαφήμιση της τουριστικής έλξεως του νησιού
της Ιθάκης και της Ελλάδας γενικότερα.

Κατ΄αντιπαράθεση για τον όρμο του Πίσω-Αετού σας αναφέρουμε τά εξής :
α) Δεν υπάρχει λιμάνι Πίσω-Αετού για ασφαλή προσέγγιση επιβατηγού ή φορτηγού πλοίου. Ο μικρός όρμος είχε προορισμό για να γίνει αλιευτικό καταφύγιο, αλλά ούτε κι αυτό τον όρο καλύπτει, όπως είναι σήμερα. Υπάρχει ένας μικρής κατασκευής και εξαιρετικά  περιορισμένης δυνατότητας προβλήτας για ολιγόλεπτη πρυμνοδέτηση μόνο των πλοίων.
β) Στον Πίσω-Αετό τά πλοία δεν έχουν την δυνατότητα να αγκυροβολήσουν και να εκτελέσουν τους αναγκαίους χειρισμούς για ασφαλή πρόσδεση και παραμονή τους σε περίπτωση ανάγκης, όπως π.χ. γιά κακοκαιρία, μηχανική βλάβη ή ατύχημα.
γ) Το ποντισμένο ηλεκτροφόρο καλώδιο της Δ.Ε.Η. στον όρμο του Πίσω-Αετού απαγορεύει την
χρήση των αγκυρών στα προσεγγίζοντα πλοία για ασφαλείς χειρισμούς πρόσδεσης. Αυτός είναι ο κυριότερος λόγος πού θεωρούμε ανασφαλή την προσέγγιση επιβατηγού πλοίου στον Πίσω-Αετό εμείς οι επαγγελματίες ναυτικοί.
δ) Η περιοχή του Πίσω-Αετού δεν είναι κατοικημένη εκτός από 2 εξοχικά σπίτια. Δεν διαθέτει ύδρευση, δεν έχει σταθμό πρώτων βοηθειών, δεν υπάρχει πυροσβεστικό κλιμάκιο, δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής επιβατών, δεν υπάρχουν ευκολίες υγιεινής. Οι επιβάτες είναι εκτεθειμένοι στο κρύο και την βροχή τον χειμώνα και στην αφόρητη ζέστη το καλοκαίρι.

….-3-….
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ -3-
(Επιστολή προς Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας
και προς Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ημερομηνίας 17-05-2011)
ε) Ο υπάρχων δρόμος, πού καταλήγει στον υφιστάμενο προβλήτα στον Πίσω-Αετό, είναι εξαιρετικά δύσκολος έως και ακατάλληλος για τά μεγάλα οχήματα και ιδιαίτερα τά λεωφορεία, πού απαιτείται να εκτελούν πάρα πολλούς ελιγμούς κατά την επιβίβαση και αποβίβασή τους.
στ) Οι επιβάτες από το Βαθύ και το Περαχώρι θα πρέπει να επιβαρύνονται με επιπλέον έξοδα για ταξί για τον Πίσω-Αετό (περίπου €25,00 – €30,00 κόστος απαγορευτικό για πολλούς συντοπίτες μας, καθώς επίσης και γιά πάρα πολλούς τουρίστες).
ζ) Προσεγγίζοντας το ακατοίκητο καί άγριο τοπίο του Πίσω-Αετού ο ξένος τουρίστας εκφράζει φόβο και απογοήτευση και αγωνία για το μέρος πού ευρέθηκε. Ο Πίσω-Αετός, όπως είναι τώρα, δυσφημίζει τον τόπο, υποτιμά την Ιθάκη, καί καταρρακώνει τις προσπάθειες για σωστή τουριστική ανάπτυξη.
η) Πολύ σύντομα θα αρχίσουν τά έργα για την κατασκευή σύγχρονου λιμανιού στον
Πίσω-Αετό και η κατασκευαστική εταιρεία θα εγκαταστήσει οικίσκους, μηχανήματα, υλικά κλπ. χρειώδη ενός οργανωμένου εργοταξίου στην περιοχή. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα τον ακόμα περιορισμό του χώρου, την μεγαλύτερη ακόμα ταλαιπωρία των επιβατών καί την πιό μεγάλη πίεση των οδηγών, ιδίως των μεγάλων οχημάτων και λεωφορείων. Πέραν τούτου οι πλωτές κατασκευές του εργοταξίου (φορτηγίδες, γερανοί, πλοιάρια και βάρκες) θα καταστήσουν πιο δύσκολη την προσέγγιση των πλοίων για πρόσδεση.


Κυρίως για τους παραπάνω εκτεθέντας λόγους, κ. Γενικέ Γραμματέα και κ. Περιφερειάρχα,
ο Σύλλογος Ιθακησίων Ναυτικών θεωρεί τον όρμο του Πίσω-Αετού ανασφαλή και επικίνδυνο για την διακίνηση επιβατών και, διερμηνεύοντας την εκφρασμένη επιθυμία των πιο πολλών συμπατριωτών μας, σας παρακαλεί να αναθεωρήσετε την απόφασή σας και να θεωρήσετε μόνο το Βαθύ Ιθάκης ως το μόνο ενδεδειγμένο και ασφαλές λιμάνι για τα επιβατηγά και φορτηγά πλοία, όπως αναγράφεται και στους λιμενοδείκτες ανεγνωρισμένων Υδρογραφικών Υπηρεσιών.-

Μετά τιμής
Σπύρος Ανδριανάτος,
Συντ/χος Πλοίαρχος Ε.Ν.
Αντιπρόεδρος του Δ.Σ.
(Με εντολή του Δ.Σ. λόγω απουσίας του ταξιδεύοντος Προέδρου μας Παν. Δάγλα)
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!