Το σκάφος, με την κωδική ονομασία Zehst, το οποίο θα έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων ρύπων, σχεδιάζεται να είναι έτοιμο το 2050, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο και τη βρετανική «Ιντιπέντεντ» και θα αποτελεί μια μετεξέλιξη του ιστορικού «Κονκόρντ», αν και θα πετάει δύο φορές πιο γρήγορα και δύο φορές πιο ψηλά από το τελευταίο.
Τα σχέδια για το «αεροπλάνο του μέλλοντος», ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης του Παρισιού. Το αεροσκάφος, που θα μεταφέρει 50 έως 100 επιβάτες, θα απογειώνεται με αθόρυβες συμβατικές τουρμπο-μηχανές, οι οποίες θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα (από φύκια!), ενώ στη συνέχεια θα θέτει σε λειτουργία τους υβριδικούς πυραυλοκινητήρες του, οι οποίοι θα δουλεύουν με μίγμα υγρού υδρογόνου και οξυγόνου, αφήνοντας πίσω τους μόνο νερό ως υπόλειμμα της καύσης.
Το αεροπλάνο θα πετάει με ταχύτητα 4.800 χλμ. την ώρα σε υψόμετρο 32 χιλιομέτρων, στη στρατόσφαιρα, έναντι περίπου 10 χλμ. των σημερινών επιβατικών αεροσκαφών. Όταν χάνει ύψος ετοιμαζόμενο για προσγείωση, ο πιλότος θα σβήνει τις πυραυλικές μηχανές και το σκάφος θα κινείται σαν ανεμοπλάνο, ενώ θα ανάβει τις συμβατικές μηχανές λίγο πριν φτάσει στο έδαφος.
Η EADS -που συνεργάζεται με την Ιαπωνία ήδη εδώ και πέντε χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο σχέδιο- ελπίζει να έχει στα χέρια της ένα πρωτότυπο γύρω στο 2020 και τα πρώτα αεροπλάνα να τεθούν σε εμπορική υπηρεσία έως το 2050 το αργότερο. Ένα μοντέλο του σκάφους, μήκους τεσσάρων μέτρων, το οποίο μοιάζει αρκετά με το εκτός υπηρεσίας πλέον υπερηχητικό «Κονκόρντ», θα επιδειχτεί στην έκθεση του Παρισιού, που ξεκινά την Παρασκευή.
Η αμερικανική Boeing -μεγάλος ανταγωνιστής της EADS και του Airbus- επίσης ετοιμάζει μια νέα γενιά επιβατικών αεροπλάνων και έχει ήδη κάνει τα πρώτα τεστ, με μοντέλα χωρίς πιλότο. Η αποκάλυψη των σχεδίων του νέου Zehst εντάσσεται ακριβώς στον ανελέητο πόλεμο εντυπώσεων ανάμεσα στους δύο γίγαντες των αιθέρων.
http://taneatouoropou.blogspot.com/