tromaktiko: Back to the future

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Back to the future



Με λένε Δημήτρη και είμαι 35 ετών, την πρώτη μου δουλειά την έπιασα στα 20 μου, καλοκαίρι είχα γυρίσει από το πανεπιστήμιο που σπούδαζα...
στην Αγγλία (έξοδα γονέων η διαμονή/διατροφή και η Ε.Ε. πλήρωνε τα δίδακτρα). Από τους γονείς μου μόνο ο πατέρας μου δούλευε, και με το ζόρι κατάφερνε να τα βγάζει πέρα, δουλεύωντας ώς ιδιωτικός υπάλληλος σε καλή εταιρεία τότε που δεν σε απολύανε πριν πε! ράσουν 5 χρόνια. Την δουλειά του την έχασε από το 98, αλλά κατάφερε και έφυγε για το εξωτερικό και συνέχισε την σταδιοδρομία του. Έπιασα δουλειά για να έχω χαρτζιλίκι και να κάνω διακοπές το καλοκαίρι. Και έκτοτε συνέχισα να δουλεύω συνέχεια σχεδόν μέχρι σήμερα.

Τέλως πάντων για να μην τα πολυλογώ, από τότε έχω δουλέψει ώς ιδιωτικός υπάλληλος σε πάνω από 10 εταιρείες. Ουδέποτε ένιωσα καμία σταθερότητα ή ασφάλεια για την ζωή μου. Σχεδόν παντού με εκμεταλλευτήκανε, υπήρξαν περιπτώσεις που απευθύνθηκα στις αρχές, στο κράτος, στο νόμο, και ποτέ δεν έγινε τίποτα.

Σου χρωστάνε μισθούς? Δεν έγινε τίποτα, λένε ότι χρεωκοπήσαν, αλλάζουν το όνομα της εταιρείας και τέλος.

Υπάρχει μία αρχή στην επιχειρηματική ορολογία, η αρχή του Πέτρου. Peter's Principle λέγετε για όσους θέλουν να το ψάξουν. Αυτός ο κανόνας/αρχή λέει ότι σε οποιαδήποτε ιεραρχία, το κάθε άτομο αργά ή γρήγορα φθάνει στο σημείο στο οποίο καθιστάται άχρηστο για την λειτουργία της επιχείρησης/οργανισμού.

Εμείς στην Ελλάδα έχουμε φθάσει σαν χώρα ολόκληρη σε αυτό το σημείο. Και εγώ προσωπικά το βλέπω συνέχεια στις περισσότερες από τις εταιρείες που εργάστηκα, και σε όλες τις συναλλαγές μου με το δημόσιο.

Τώρα, μου λένε ότι χρωστάμε 1000 ευρώ αλλά σήμερα το βράδυ δεν έχουμε να φάμε, και για να φάμε μία πίτσα πρέπει να δανειστούμε 15 ευρώ από αυτόν που του χρωστάμε. Λογικό είναι αυτό. Αλλά γιατί ρε να φάμε πίτσα;;; Ας φάμε όσπρια, Τετάρτη είναι άλλωστε. Έτσι μεγαλώσαμε τουλάχιστον.

Πρέπει να πάμε πίσω σαν νοοτροπία και να βρούμε το χαμένο μας άισθημα του κοινού όφελους, και να σταματήσουμε να προσπαθήσουμε να είμαστε πιό πονηροί από τους γείτονες μας ή να έχουμε καλύτερο... ποδήλατο.

Πρέπει να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι την νοοτροπία μας και να το μεταδόσουμε στους γύρω μας, είτε μας δώσουνε 15 ευρώ για να φάμε πιτσα είτε όχι.

Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!