Με διαγνωσμένο πρόβλημα αλφαβητισμού στα
Ελληνικά θα περάσουν το κατώφλι του Γυμνασίου, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο,
συνολικά 764 απόφοιτοι της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ χαμηλές
επιδόσεις σε αντίστοιχο τεστ αλφαβητισμού στα Μαθηματικά, σημείωσαν 560
μαθητές που ολοκλήρωσαν φέτος τη Στ' Δημοτικού...
Τα παραπάνω στοιχεία τα οποία εξασφάλισε ο «Φ» από το Υπουργείο Παιδείας, αφορούν στα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ).
Με βάση τα νέα ευρήματα προκύπτει ότι σταθερό παραμένει το ποσοστό των παιδιών που ολοκληρώνουν το Δημοτικό και διατρέχουν τον κίνδυνο να παραμείνουν λειτουργικά αναλφάβητα στα Ελληνικά, αφού δεν κατέχουν τις απαιτούμενες δεξιότητες στη γραφή και την ανάγνωση.
Όπως και πέρσι έτσι και φέτος, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 9%, δηλαδή ένας στους έντεκα μαθητές.
Όσον αφορά στα Μαθηματικά, για πρώτη φορά φέτος παρατηρείται σημαντική μείωση στον αριθμό των τελειοφοίτων του Δημοτικού με διαγνωσμένο πρόβλημα στην αριθμητική. Το περσινό 8% περιορίστηκε αισίως στο 6,5%, γεγονός που προκαλεί συγκρατημένη αισιοδοξία στους ειδικούς, για την αποτελεσματικότητα των μέτρων που λαμβάνονται με στόχο τον περιορισμό του φαινομένου.
Δυο σημεία που, επίσης, αξίζει να αναφερθούν είναι ότι:
α) Ένα παιδί μπορεί να εμπίπτει και στις δυο κατηγορίες, να αντιμετωπίζει πρόβλημα και στα Ελληνικά και στα Μαθηματικά και
β) στη δοκιμασία αλφαβητισμού δεν έλαβαν μέρος παιδιά με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες καθώς και ξενόγλωσσοι μαθητές, προκειμένου να μην εξαχθούν παραπλανητικά (αυξημένα) αποτελέσματα.
Με βάση μια πρώτη εκτίμηση, εξάλλου, φαίνεται ότι το ποσοστό των αγοριών με διαγνωσμένο πρόβλημα στα Ελληνικά είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των κοριτσιών.
Όπως συνηθίζεται εδώ και χρόνια, οι περισσότεροι από τους μαθητές αυτούς θα ενταχθούν, με την έναρξη της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, στο πρόγραμμα αλφαβητισμού. Απώτερος σκοπός η στήριξη και αντιμετώπιση των δυσκολιών και αδυναμιών τους, έτσι ώστε να ξεπεραστεί ο κίνδυνος να καταλήξουν λειτουργικά αναλφάβητοι.
philenews.com
Τα παραπάνω στοιχεία τα οποία εξασφάλισε ο «Φ» από το Υπουργείο Παιδείας, αφορούν στα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ).
Με βάση τα νέα ευρήματα προκύπτει ότι σταθερό παραμένει το ποσοστό των παιδιών που ολοκληρώνουν το Δημοτικό και διατρέχουν τον κίνδυνο να παραμείνουν λειτουργικά αναλφάβητα στα Ελληνικά, αφού δεν κατέχουν τις απαιτούμενες δεξιότητες στη γραφή και την ανάγνωση.
Όπως και πέρσι έτσι και φέτος, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 9%, δηλαδή ένας στους έντεκα μαθητές.
Όσον αφορά στα Μαθηματικά, για πρώτη φορά φέτος παρατηρείται σημαντική μείωση στον αριθμό των τελειοφοίτων του Δημοτικού με διαγνωσμένο πρόβλημα στην αριθμητική. Το περσινό 8% περιορίστηκε αισίως στο 6,5%, γεγονός που προκαλεί συγκρατημένη αισιοδοξία στους ειδικούς, για την αποτελεσματικότητα των μέτρων που λαμβάνονται με στόχο τον περιορισμό του φαινομένου.
Δυο σημεία που, επίσης, αξίζει να αναφερθούν είναι ότι:
α) Ένα παιδί μπορεί να εμπίπτει και στις δυο κατηγορίες, να αντιμετωπίζει πρόβλημα και στα Ελληνικά και στα Μαθηματικά και
β) στη δοκιμασία αλφαβητισμού δεν έλαβαν μέρος παιδιά με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες καθώς και ξενόγλωσσοι μαθητές, προκειμένου να μην εξαχθούν παραπλανητικά (αυξημένα) αποτελέσματα.
Με βάση μια πρώτη εκτίμηση, εξάλλου, φαίνεται ότι το ποσοστό των αγοριών με διαγνωσμένο πρόβλημα στα Ελληνικά είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των κοριτσιών.
Όπως συνηθίζεται εδώ και χρόνια, οι περισσότεροι από τους μαθητές αυτούς θα ενταχθούν, με την έναρξη της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, στο πρόγραμμα αλφαβητισμού. Απώτερος σκοπός η στήριξη και αντιμετώπιση των δυσκολιών και αδυναμιών τους, έτσι ώστε να ξεπεραστεί ο κίνδυνος να καταλήξουν λειτουργικά αναλφάβητοι.
philenews.com