εξετάζοντας τις επόμενες κινήσεις τους απέναντι στην επίσημη πολιτεία. Αιτία, η καθυστέρηση της καταβολής κονδυλίων για την αντικατάσταση του στόλου, που κινδυνεύει τώρα από τα κατασχετήρια.
Δύο χρόνια μετά τις προτροπές του αρμόδιου υπουργείου για ανανέωση του στόλου, δεύτερες σκέψεις συντροφεύουν τους επαγγελματίες του κλάδου που προέβησαν σε αγορές λεωφορείων, καθώς διασχίζουν καθημερινά οδικώς τη χώρα έχοντας λάβει όλο το τελευταίο διάστημα εξώδικα και κατασχετήρια. Μιλώντας στην «F.S.» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπεραστικών Λεωφορείων Σοφοκλής Φάτσιος προαναγγέλλει την κατάθεση αγωγής σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου, καθώς «κινδυνεύουν με κατασχέσεις τα λεωφορεία και οι περιουσίες των συναδέλφων οι οποίοι έχουν βάλει δάνεια για να πάρουν τα λεωφορεία αυτά». Σύμφωνα με τον κ. Φάτσιο, στις 31 Ιουλίου εκπνέει η προθεσμία απαίτησης από το ελληνικό Δημόσιο, οδηγώντας περίπου 1.000 αυτοκινητιστές σε πλήρες αδιέξοδο. Τράπεζες και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων εγείρουν απαιτήσεις ως προς το χρόνο αποπληρωμής των οχημάτων, έχοντας αποστείλει περισσότερα από 300 κατασχετήρια στους δικαιούχους.
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η καταβολή της επιδότησης από τις 31/07/2009, καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή φακέλων από πλευράς των αυτοκινητιστών. Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του αρμόδιου υπουργείου, οι ιδιοκτήτες υπεραστικών γραμμών ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα έκαναν μαζικά χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης, περιμένοντας έκτοτε τα χρήματα για την αποπληρωμή της επένδυσης.
«Το 2008 ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, ώστε ως τις 31/07/2009 να υποβάλουν φάκελους για επιδοτήσεις τα λεωφορεία. Υποβάλαμε όλα τα λεωφορεία, αλλά πέσαμε πάνω στις εκλογές» εξηγεί ο κ. Φάτσιος, έχοντας λάβει τις σχετικές διαβεβαιώσεις από την παρούσα πολιτική ηγεσία για τακτοποίηση του ζητήματος. Την ίδια ώρα στα 42 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι οφειλές του κράτους προς του λεωφορειούχους, υπόθεση που καλείται να διευθετήσει τώρα το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Αποκλείοντας κάθε είδους δυναμικές κινητοποιήσεις, στην επίλυση του προβλήματός τους προσβλέπουν άμεσα οι ιδιοκτήτες των υπεραστικών γραμμών, καταγράφοντας άνοδο 15% στον τζίρο των επιχειρήσεών τους, μετά την κατάργηση υπεραστικών γραμμών του ΟΣΕ.
Πάγωμα τιμών
Μεταφέροντας 88 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, τροχοπέδη στην αποπληρωμή των δανείων του νέου στόλου αποτελεί για τους λεωφορειούχους και η επερχόμενη εξίσωση των τιμών πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, μειώνοντας τα περιθώρια ρευστότητας. Ζώντας τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, σε πάγωμα των τιμών έχουν προβεί τα δύο τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες των γραμμών, εξυπηρετώντας καθημερινά 25.000 επιβάτες, τονίζει στην «F.S.» ο πρόεδρος των υπεραστικών ΚΤΕΛ «Μακεδονία» Χρήστος Λιούπας. Με αυξημένο το κόστος μεταφοράς και παρά τις χαμηλές πληρότητες, κανονικά εκτελούνται όλη τη διάρκεια του χρόνου τα ενδονομαρχιακά δρομολόγια –οι «άγονες γραμμές της ασφάλτου», για τους επαγγελματίες του χώρου– τα οποία αναδεικνύονται σε αναγκαιότητα μετά και τη συρρίκνωση των δρομολογίων του ΟΣΕ. Μοναδική προϋπόθεση για την εξυπηρέτηση των ακριτικών περιοχών η ύπαρξη επιβατών, καθώς «και το 25% σε πληρότητα για το ΚΤΕΛ μας αρκεί, αλλά δεν υπάρχει» καταλήγει ο κ. Λιούπας.
Θεσσαλονίκη
Δύο χρόνια μετά τις προτροπές του αρμόδιου υπουργείου για ανανέωση του στόλου, δεύτερες σκέψεις συντροφεύουν τους επαγγελματίες του κλάδου που προέβησαν σε αγορές λεωφορείων, καθώς διασχίζουν καθημερινά οδικώς τη χώρα έχοντας λάβει όλο το τελευταίο διάστημα εξώδικα και κατασχετήρια. Μιλώντας στην «F.S.» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπεραστικών Λεωφορείων Σοφοκλής Φάτσιος προαναγγέλλει την κατάθεση αγωγής σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου, καθώς «κινδυνεύουν με κατασχέσεις τα λεωφορεία και οι περιουσίες των συναδέλφων οι οποίοι έχουν βάλει δάνεια για να πάρουν τα λεωφορεία αυτά». Σύμφωνα με τον κ. Φάτσιο, στις 31 Ιουλίου εκπνέει η προθεσμία απαίτησης από το ελληνικό Δημόσιο, οδηγώντας περίπου 1.000 αυτοκινητιστές σε πλήρες αδιέξοδο. Τράπεζες και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων εγείρουν απαιτήσεις ως προς το χρόνο αποπληρωμής των οχημάτων, έχοντας αποστείλει περισσότερα από 300 κατασχετήρια στους δικαιούχους.
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η καταβολή της επιδότησης από τις 31/07/2009, καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή φακέλων από πλευράς των αυτοκινητιστών. Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του αρμόδιου υπουργείου, οι ιδιοκτήτες υπεραστικών γραμμών ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα έκαναν μαζικά χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης, περιμένοντας έκτοτε τα χρήματα για την αποπληρωμή της επένδυσης.
«Το 2008 ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, ώστε ως τις 31/07/2009 να υποβάλουν φάκελους για επιδοτήσεις τα λεωφορεία. Υποβάλαμε όλα τα λεωφορεία, αλλά πέσαμε πάνω στις εκλογές» εξηγεί ο κ. Φάτσιος, έχοντας λάβει τις σχετικές διαβεβαιώσεις από την παρούσα πολιτική ηγεσία για τακτοποίηση του ζητήματος. Την ίδια ώρα στα 42 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι οφειλές του κράτους προς του λεωφορειούχους, υπόθεση που καλείται να διευθετήσει τώρα το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Αποκλείοντας κάθε είδους δυναμικές κινητοποιήσεις, στην επίλυση του προβλήματός τους προσβλέπουν άμεσα οι ιδιοκτήτες των υπεραστικών γραμμών, καταγράφοντας άνοδο 15% στον τζίρο των επιχειρήσεών τους, μετά την κατάργηση υπεραστικών γραμμών του ΟΣΕ.
Πάγωμα τιμών
Μεταφέροντας 88 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, τροχοπέδη στην αποπληρωμή των δανείων του νέου στόλου αποτελεί για τους λεωφορειούχους και η επερχόμενη εξίσωση των τιμών πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, μειώνοντας τα περιθώρια ρευστότητας. Ζώντας τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, σε πάγωμα των τιμών έχουν προβεί τα δύο τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες των γραμμών, εξυπηρετώντας καθημερινά 25.000 επιβάτες, τονίζει στην «F.S.» ο πρόεδρος των υπεραστικών ΚΤΕΛ «Μακεδονία» Χρήστος Λιούπας. Με αυξημένο το κόστος μεταφοράς και παρά τις χαμηλές πληρότητες, κανονικά εκτελούνται όλη τη διάρκεια του χρόνου τα ενδονομαρχιακά δρομολόγια –οι «άγονες γραμμές της ασφάλτου», για τους επαγγελματίες του χώρου– τα οποία αναδεικνύονται σε αναγκαιότητα μετά και τη συρρίκνωση των δρομολογίων του ΟΣΕ. Μοναδική προϋπόθεση για την εξυπηρέτηση των ακριτικών περιοχών η ύπαρξη επιβατών, καθώς «και το 25% σε πληρότητα για το ΚΤΕΛ μας αρκεί, αλλά δεν υπάρχει» καταλήγει ο κ. Λιούπας.
Θεσσαλονίκη