Ο ελλιμενισμός μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στο λιμανάκι της Κάτω Πάφου δεν είναι εφικτός με τις παρούσες συνθήκες, ενώ και τα βελτιωτικά έργα που χρειάζονται για να μπορέσει η λεκάνη του λιμενίσκου να δέχεται τέτοια πλοία καθιστούν απαγορευτική κάθε τέτοια σκέψη στο ορατό μέλλον.
Οι δύο εναπομένουσες δυνατότητες για έλευση κρουαζιερόπλοιων στην Κάτω Πάφο, είναι η «παραδοσιακή», με την στάση των πλοίων στα ανοιχτά (αρόδου) και τη μεταφορά των επιβατών με βάρκες στη στεριά, αλλά και μια πρωτοποριακή φόρμουλα που όπως αποκαλύπτει ο «Φ» μελετά πλέον η Αρχή Λιμένων κατόπιν πιεστικών αιτημάτων των τοπικών φορέων.
Πρόκειται για το ενδεχόμενο κατασκευής δύο σταθερών, ξύλινων αποβαθρών από το μόλο του λιμανιού μέχρι τα ανοιχτά της λιμενολεκάνης, που θα φθάνουν ώς το σημείο που θα «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια. Οι επιβάτες των πλοίων θα μπορούν να αποβιβάζονται κατευθείαν στις αποβάθρες αυτές και να… οδεύουν προς τον χερσαίο χώρο του λιμανιού.
Η ασυνήθιστη αυτή προοπτική μελετάται από τους αρμόδιους, αφού σε πρώτη φάση κρίθηκε ότι τεχνικά η κατασκευή τέτοιας αποβάθρας δεν είναι απαγορευτική, ενώ και το οικονομικό κόστος είναι πολύ μικρότερο από οποιαδήποτε άλλη βελτίωση θα χρειασθεί να γίνει.
Τις πληροφορίες αυτές επιβεβαίωσε την Κυριακή με δηλώσεις του στον «Φ» αρμόδιος παράγοντας, ο οποίος τόνισε ωστόσο ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την υλοποίηση του έργου είναι η αναβλητικότητα και οι χρονοβόρες διαδικασίες που ακολουθούνται για την οριστικοποίηση των σχεδιασμών.
«Οι σταθερές αυτές αποβάθρες», είπε, «μπορούν να κατασκευαστούν πολύ άνετα, αφού η απόσταση από τη λεκάνη του λιμανιού μέχρι το σημείο που θα δένουν τα κρουαζιερόπλοια δεν είναι απαγορευτική για τα κατασκευαστικά έργα, ενώ ούτε και πρακτικά, δηλαδή για την πεζοπορία των επιβατών, δημιουργεί πρόβλημα».
Η επίλυση του προβλήματος της τεχνικά δύσκολης προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων στην Κάτω Πάφο μέσω των αποβαθρών αυτών, τόνισε η εν λόγω πηγή, ουσιαστικά λύνει τα χέρια στην Αρχή Λιμένων και όσον αφορά στα συνεχή προσκόμματα που θέτει το Τμήμα Αρχαιοτήτων στην εκτέλεση βελτιωτικών έργων στην περιοχή λόγω των ενάλιων αρχαιοτήτων.
Τραγελαφικές καταστάσεις
Στον χερσαίο χώρο του λιμανιού δημιουργούνται στο μεταξύ τραγελαφικές καταστάσεις, ενόσω οι αρμόδιοι φορείς δεν αποφασίζουν τελεσίδικα για το είδος των βελτιώσεων που πρέπει να γίνουν.
Αν και η έλευση τους τελευταίους μήνες δύο κρουαζιερόπλοιων στην Πάφο χαιρετίσθηκε από τους φορείς της επαρχίας ως μεγάλο γεγονός για την ένταξη της πόλης στο χάρτη του ναυτικού τουρισμού, επί της ουσίας, αναγνωρίζουν ανεπίσημα οι φορείς αυτοί, η Πάφος εκτίθεται ως σοβαρός προορισμός από τα όσα βιώνουν οργανωτές και ταξιδιώτες.
«Το να έρχεται ένα κρουαζιερόπλοιο για να δέσει στην Κάτω Πάφο και τελικά να μην μπορεί λόγω θαλασσοταραχής, είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί για τη φήμη μιας περιοχής», αναφέρουν.
«Εξίσου κακή εντύπωση προκαλεί και το πήγαινε-έλα από το πλοίο στη στεριά με βάρκες και καΐκια. Για αυτό, ό,τι είναι να γίνει πρέπει να γίνει άμεσα. Αλλιώς, από του χρόνου απλώς ουδείς θα ενδιαφέρεται να εντάξει την Κάτω Πάφο σε κρουαζιέρες που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο».
Πρόκειται για το ενδεχόμενο κατασκευής δύο σταθερών, ξύλινων αποβαθρών από το μόλο του λιμανιού μέχρι τα ανοιχτά της λιμενολεκάνης, που θα φθάνουν ώς το σημείο που θα «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια. Οι επιβάτες των πλοίων θα μπορούν να αποβιβάζονται κατευθείαν στις αποβάθρες αυτές και να… οδεύουν προς τον χερσαίο χώρο του λιμανιού.
Η ασυνήθιστη αυτή προοπτική μελετάται από τους αρμόδιους, αφού σε πρώτη φάση κρίθηκε ότι τεχνικά η κατασκευή τέτοιας αποβάθρας δεν είναι απαγορευτική, ενώ και το οικονομικό κόστος είναι πολύ μικρότερο από οποιαδήποτε άλλη βελτίωση θα χρειασθεί να γίνει.
Τις πληροφορίες αυτές επιβεβαίωσε την Κυριακή με δηλώσεις του στον «Φ» αρμόδιος παράγοντας, ο οποίος τόνισε ωστόσο ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την υλοποίηση του έργου είναι η αναβλητικότητα και οι χρονοβόρες διαδικασίες που ακολουθούνται για την οριστικοποίηση των σχεδιασμών.
«Οι σταθερές αυτές αποβάθρες», είπε, «μπορούν να κατασκευαστούν πολύ άνετα, αφού η απόσταση από τη λεκάνη του λιμανιού μέχρι το σημείο που θα δένουν τα κρουαζιερόπλοια δεν είναι απαγορευτική για τα κατασκευαστικά έργα, ενώ ούτε και πρακτικά, δηλαδή για την πεζοπορία των επιβατών, δημιουργεί πρόβλημα».
Η επίλυση του προβλήματος της τεχνικά δύσκολης προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων στην Κάτω Πάφο μέσω των αποβαθρών αυτών, τόνισε η εν λόγω πηγή, ουσιαστικά λύνει τα χέρια στην Αρχή Λιμένων και όσον αφορά στα συνεχή προσκόμματα που θέτει το Τμήμα Αρχαιοτήτων στην εκτέλεση βελτιωτικών έργων στην περιοχή λόγω των ενάλιων αρχαιοτήτων.
Τραγελαφικές καταστάσεις
Στον χερσαίο χώρο του λιμανιού δημιουργούνται στο μεταξύ τραγελαφικές καταστάσεις, ενόσω οι αρμόδιοι φορείς δεν αποφασίζουν τελεσίδικα για το είδος των βελτιώσεων που πρέπει να γίνουν.
Αν και η έλευση τους τελευταίους μήνες δύο κρουαζιερόπλοιων στην Πάφο χαιρετίσθηκε από τους φορείς της επαρχίας ως μεγάλο γεγονός για την ένταξη της πόλης στο χάρτη του ναυτικού τουρισμού, επί της ουσίας, αναγνωρίζουν ανεπίσημα οι φορείς αυτοί, η Πάφος εκτίθεται ως σοβαρός προορισμός από τα όσα βιώνουν οργανωτές και ταξιδιώτες.
«Το να έρχεται ένα κρουαζιερόπλοιο για να δέσει στην Κάτω Πάφο και τελικά να μην μπορεί λόγω θαλασσοταραχής, είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί για τη φήμη μιας περιοχής», αναφέρουν.
«Εξίσου κακή εντύπωση προκαλεί και το πήγαινε-έλα από το πλοίο στη στεριά με βάρκες και καΐκια. Για αυτό, ό,τι είναι να γίνει πρέπει να γίνει άμεσα. Αλλιώς, από του χρόνου απλώς ουδείς θα ενδιαφέρεται να εντάξει την Κάτω Πάφο σε κρουαζιέρες που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο».