tromaktiko: Κυκλοφοριακό … τέλος για το Ηράκλειο!

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011

Κυκλοφοριακό … τέλος για το Ηράκλειο!



της Μαρίας Καλλέργη
Σε διαβούλευση έθεσε από την Παρασκευή ο Δήμος Ηρακλείου και για δέκα μέρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν σε μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, τοποθετήσεις σημάτων STOP κλπ.
Την ίδια ώρα πυρετωδώς ετοιμάζονται οι δημοτικές υπηρεσίες να τα αλλάξουν όλα στο κέντρο του Ηρακλείου από το Φθινόπωρο. Όπως υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος της επιτροπής κυκλοφορίας Μανόλης Βασιλάκης η κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο του Ηρακλείου θα αλλάξει ριζικά και φυσικά προς το καλύτερο αφού όπως και ο ίδιος παραδέχεται η κατάσταση σήμερα στην πόλη είναι αφόρητη.
Η κυκλοφοριακή μελέτη που τελικώς θα εφαρμοστεί μετά τις τροποποιήσεις δεν αποκλείει την πρόσβαση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης ωστόσο με κάποιες τεχνικές που θα εφαρμοστούν φιλοδοξεί να ελαφρύνει το κέντρο από τον κυκλοφοριακό φόρτο και να το κάνει περισσότερο φιλικό στους πολίτες, στους πεζούς αλλά και τους χιλιάδες δημότες που ζουν στην εντός των τειχών πόλη.
Ήδη ο Δήμος Ηρακλείου όπως επισημαίνει ο κ.Βασιλάκης έχει κάνει τις πρώτες ενέργειες που αφορούν στην στάθμευση και αφορούν στην εφαρμογή της πρώτης φάσης της μελέτης. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται δωρεάν στάθμευση το κέντρο της πόλης θα έχουν οι μόνιμοι κάτοικοι της παλιάς πόλης, με ειδικές κάρτες που θα τους προμηθεύσει ο Δήμος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι θέσεις θα είναι ονομαστικές, ούτε ότι θα διατίθενται πέντε κάρτες για κάθε νοικοκυριό αν κάθε μέλος της οικογένειας έχει και από ένα αυτοκίνητο.
1600 αιτήσεις
Όταν πριν από καιρό ο Δήμος άνοιξε τη διαδικασία των αιτήσεων από τους κατοίκους της παλιάς πόλης κατεγράφησαν 1600 κάτοικοι. Όπως λέει ο κ.Βασιλάκης «εκτιμούμε ότι δεν κατεγράφησαν όλοι οι κάτοικοι και γι αυτό κάποια στιγμή θα ξανανοίξει η διαδικασία για τους υπόλοιπους». Εκτιμάται ότι για τους μόνιμους κατοίκους θα διατεθούν λίγο παραπάνω από 2000 θέσεις. Όμως εκτός από αυτές θα υπάρχουν και κάποιες εκατοντάδες θέσεις οι οποίες θα διατίθεται έναντι λογικού αντίτιμου για βραχεία στάθμευση σε πολίτες και επισκέπτες της πόλης. Χαρακτηριστικά ο κ.Βασιλάκης τονίζει: «Δεν πρόκειται για θέσεις οκταώρου. Όποιος εργάζεται στο κέντρο και επιθυμεί να παρκάρει για ένα ολόκληρο οκτάωρο θα πρέπει να βρει ένα υπαίθριο ή στεγασμένο παρκινγκ για να το κάνει. Οι θέσεις αυτές δεν προορίζονται».
Καμπάνια ενημέρωσης
Από το Φθινόπωρο ο Δήμος θα ξεκινήσει τις διαγραμμίσεις για να οριστούν οι θέσεις και θα γίνει συνεννόηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μπορούν να εξυπηρετούνται περισσότεροι πολίτες από αυτά. Παράλληλα θα ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών ώστε να συμμετάσχουν στην εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης και να γίνει ομαλά και ανώδυνα η μετάβαση στο νέο σύστημα. Εκτιμάται ότι ο Δήμος θα είναι έτοιμος να ξεκινήσει την πρώτη φάση εφαρμογής λίγο πριν τα Χριστούγεννα, και τη δεύτερη την Άνοιξη του 2012.
Δεν κλείνει το κέντρο
Στη δεύτερη φάση, πρακτικά όπως τονίζει ο κ.Βασιλάκης τα οχήματα θα μπορούν να έχουν πρόσβαση παντού στο κέντρο της πόλης αλλά δεν θα μπορούν να διασχίζουν την πόλη. Θα δημιουργηθούν δύο βασικές κυκλοφοριακές ενότητες της οποίες θα χωρίζει μια οδός ήπιας κυκλοφορίας, η οδός Ίδης το τμήμα που ενώνει την Καλοκαιρινού με τη Δικαιοσύνης. Έτσι ένας οδηγός θα μπορεί να μπει από την Πλατεία Ελευθερίας στην Δικαιοσύνης και να εξέλθει από τη 1821 αλλά δεν θα μπορεί να μπει στην Καλοκαιρινού να βγει από τη Χανιόπορτα και να πάει στα Καμίνια. Πρόσβαση στην Καλοκαιρινού θα έχει αλλά δε θα μπορεί από εκεί να στρίψει για τη 1821. Αυτό μοιραία θα φέρει αλλαγές στη φορά μονοδρόμησης κάποιων δρόμων ενώ θα αλλάξουν και κάποια στοιχεία που αφορούν σε πεζόδρομους. Εκτός από την Ίδης που προαναφέραμε θα υπάρξουν κι άλλοι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, στους οποίους θα τοποθετηθούν εμπόδια δε θα επιτρέπεται η υψηλή ταχύτητα και στόχο θα έχουν να εξυπηρετήσουν τους μόνιμους κατοίκους και όσους κινούνται στην αγορά της πόλης. Όσον αφορά το Καλοκαίρι ο κ.Βασιλάκης επισημαίνει ότι τον κυκλοφοριακό φόρτο καλείται να αντιμετωπίσει η Δημοτική Αστυνομία. Άλλωστε καταλήγοντας τονίζει ότι δε θα μπορούσαν να γίνουν τόσο ριζικές αλλαγές στην κυκλοφορία τους Καλοκαιρινούς μήνες και με τους επισκέπτες της πόλης, αφού θα χρειαστεί χρόνος προσαρμογής ακόμα και για τους κατοίκους της πόλης προκειμένου να εφαρμοστεί η κυκλοφοριακή μελέτη.
http://heraklion1.blogspot.com/2011/06/blog-post_1432.html
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!