tromaktiko: Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων

Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων



Κυρία Υπουργέ
Η Ν.Δ. επιμένει ιδιαίτερα στο ζήτημα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων των σχολικών μονάδων. Και δεν το κάνει ούτε για...
επικοινωνιακούς ούτε για μικροκομματικούς και καιροσκοπικούς λόγους. Αντιλαμβανόμαστε την οικονομική κατάσταση, αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Υπουργείο αλλά είναι σαφές ότι μνημόνιο και Καλλικράτης στα σχολεία και γενικότερα στην εκπαίδευση είναι έννοιες ασυμβίβαστες είναι ο συνδυασμός που δυστυχώς αφαιρεί πολλούς πόρους από την Παιδεία και στέλνει άμεσα αρκετά παιδιά εκτός σχολείου. Είναι παραπάνω από ευδιάκριτο Κυρία Υπουργέ ότι το σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων θα επιφέρει αναπόφευκτα τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού και το δυστύχημα είναι ότι το σχέδιο αυτό γίνεται με κριτήρια δημοσιονομικά και με τη ματιά στραμμένη στο σχολείο επιχείρηση που θα διοικείται με οικονομικά κριτήρια, με γνώμονα την εξοικονόμηση πόρων λες και η εκπαίδευση είναι μια ακόμη οικονομική δραστηριότητα. Θα αντιληφθείτε σύντομα ότι το σχέδιο αυτό θα επιφέρει μεγάλο κοινωνικό-οικονομικό κόστος που θα μεταφερθεί στην ίδια την ελληνική οικογένεια και θα δώσουν τη χαριστική βολή ιδιαίτερα στα σχολεία της επαρχίας. Ότι έγινε έγινε γρήγορα και οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για συγχώνευση και κατάργηση σχολικών μονάδων καθώς φάνηκε ήταν προειλημμένες τη στιγμή που ανακοινώθηκε ο σχετικός «δημόσιος διάλογος». Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έλαβε τις αποφάσεις της αγνοώντας και αδιαφορώντας για τη γνώμη και τη βούληση των άμεσα ενδιαφερόμενων τοπικών κοινωνιών. Το κλείσιμο ενός Σχολείου σ' ένα χωριό γνωρίζετε ότι οδηγεί σε περαιτέρω ερήμωση της υπαίθρου και δεν μιλάω για σχολεία με 5 μαθητές ούτε θα κάνουμε αριθμητική το πόσοι μαθητές υπάρχουν ή όχι σε ένα υπό κατάργηση σχολείο αν είναι 35 ή 40 γιατί ειδικά σε σχολικές μονάδες που βρίσκονται σε ορεινούς όγκους και σε δύσβατες περιοχές όπου γονείς και μαθητές θα πρέπει να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα από πολύ νωρίς για να φτάσουν στο σχολείο τους ενοχλεί ιδιαίτερα κυρία Υπουργέ. Ήδη αυτή η ερήμωση των χωριών ξεκίνησε τα προηγούμενα χρόνια, με το κλείσιμο άλλων υπηρεσιών που αποτελούσαν τον κορμό της τοπικής κοινωνίας. Το ζητούμενο λοιπόν σήμερα, είναι να μην οδηγηθούμε στο άδειασμα των χωριών μας. Να μην μετακομίσουν δηλαδή οι οικογένειες στην πόλη, όπου δεν θα ταλαιπωρούνται τα παιδιά από την μετάβαση στα Σχολεία των διπλανών χωριών, σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων. Οι συγχωνεύσεις Σχολείων πρέπει να έχουν ως κύριο κριτήριο τα συμφέροντα των μαθητών και κανενός άλλου. Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα Κυρία Υπουργέ και ένα από τα βασικά είναι αν το όχι ευκαταφρόνητο κόστος μεταφοράς έχει διασφαλισθεί ή τελικά θα μετακυλυθεί στον ίδιο το γονιό. Πιστεύετε ότι τα τμήματα μαμούθ που δημιουργούνται πια θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης Υπάρχει η κατάλληλη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή στα υπό συγχώνευση σχολεία για να δεχθούν τους νέους μαθητές και έχει προβλεφθεί η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων εκεί όπου οι συνθήκες το απαιτούν; Το λέω αυτό γιατι γνωρίζετε πολύ καλά ότι αναγκαστήκατε και πήρατε πίσω αποφάσεις γιατί επινοήσατε να μεταφέρετε μαθητές σε σχολεία που ήδη λειτουργούσαν σε τάξεις κοντεινερ. Έχετε διερευνήσει επιστημονικά τη λειτουργία ενός πολυδύναμου σχολείου και τι επιπτώσεις μπορεί να έχει στην αλλαγή της συμπεριφοράς των μαθητών Είστε σίγουροι ότι οι μετακινήσεις μαθητών ειδικά στους δύσβατους δρόμους Θα είναι ομαλή θα γίνεται με συνοδό όπως θα πρέπει να γίνεται μια τέτοια μετάβαση για να διασφαλισθεί η σωματικής τους ακεραιότητα; Τελικά Κυρία Υπουργέ έχει γίνει μελέτη για να προβλεφθεί το συνολικό κόστος των μετακινήσεων των μαθητών και μήπως το συνολικό αυτό κόστος θα υπερβαίνει τα χρήματα που θα εξοικονομήσει η πολιτεία από τη μείωση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού δυναμικού; Έχετε συνυπολογίσει σωστά και μετρημένα τα ως άνω ερωτήματα και είστε σίγουροι ότι το ισοζύγιο βγαίνει αρνητικό; Διότι αν το οικονομικό ισοζύγιο δεν βγει θετικό έχοντας ήδη δημιουργήσει αρνητικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό ισοζύγιο τότε καταλαβαίνετε τι πρόβλημα θα έχετε δημιουργήσει. Και ένα επίσης μεγαλύτερο ζήτημα είναι πόσα χρήματα θα εξοικονομηθούν και τα λέω αυτά γιατί δεν βλέπω το όλο σχέδιο ως το μεγαλόπνοο σχέδιο τομής στην εκπαίδευση αλλά μάλλον ως απότοκο των αποφάσεων της Τροικα. Και τα λέω αυτά γιατί όλα συνηγορούν ότι οι αλλαγές που γίνονται ειδικά στην παιδεία γίνονται δυστυχώς υπό το πρίσμα της Τροικα. Και να καταλάβω τις περικοπές που γίνονται σε άλλους τομείς που η ΝΔ πρώτη απ΄ολους ζητά τις μεταρρυθμίσεις. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι οι οριζόντιες περικοπές στον πιο κρίσιμο τομέα μιας χώρας. Και γίνονται από μια κυβέρνηση που τουλάχιστον ο Πρωθυπουργός έχει δείξει στο παρελθόν ευαισθησία για το χώρο αυτό. Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η απόφαση της Κας Χριστοφιλοπούλου για τα ολοήμερα σχολεία που με τα κριτήρια που θέτει στην ουσία καταργεί τα πενταθέσια σχολεία και κάτω. Αναφέρει στην απόφαση ότι τα ολοήμερα που έχουν οργανικότητα κάτω από 6/θ, είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις,

1. Να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν ανελλιπώς τουλάχιστον εξήντα (60) μαθητές στο σχολείο.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος να

είναι 15 μαθητές.

3. Στα ως άνω Δημοτικά Σχολεία με Ολοήμερο Πρόγραμμα

θα εγγράφονται και θα φοιτούν στο πρόγραμμα του Ολοήμερου, οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας, σχετική Βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή σχετική δήλωση ανεργίας.

Ωραία πείτε μου Κυρία Υπουργέ με αυτά τα κριτήρια πόσα ολοήμερα 5/θέσια και κάτω θα παραμείνουν ανοικτα; Ξέρετε τι κάνετε στην ουσία; Χωρίζετε τους μαθητές σε δυο κατηγορίες. Σε αυτούς που ζουν σε αστικές περιοχές και σε αυτούς που ζουν σε ημιαστικές και ορεινές περιοχές. Οι δεύτεροι με τέτοιες αποφάσεις δεν έχουν καμία τύχη Κα Υπουργέ. Το σχέδιο των συγχωνεύσεων και καταργήσεων γνωρίζετε ότι έχει επιφέρει μεγάλη αντίδραση και αναστάτωση στην ελληνικη κοινωνία ιδιαίτερα βέβαια στην επαρχία. Και τούτο αποδεικνύεται από τη μάχη που έδωσαν πολλοί βουλευτές για να κρατήσουν ανοιχτα τα σχολεία όπου και όπως μπορούσαν. Με τη λογική αυτή στην οποία μας έβαλε το Υπουργείο δημιουργήθηκαν ανισότητες και καταφανείς στρεβλώσεις διότι τυγχάνει να κρατείται ανοικτό σχολείο που είναι δίπλα σε μεγάλο αστικό κέντρο που η προσβασιμότητα είναι εύκολη και να κλείνει σχολείο της ιδίας και μεγαλύτερης δυναμικότητας που είναι απομακρυσμένο και θα έπρεπε να μείνει ανοιχτό για την εξυπηρέτηση των μαθητών εξαναγκάζοντας τους να μεταβούν 15 με 17 χιλιόμετρα μακρυά σε ένα τραγικό οδικό δίκτυο. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως εσείς οι ίδιοι με τις αποφάσεις σας υποσκαπτετε την ίδια την πρωτοβουλία σας ακριβώς γιατί είναι προς τη λάθος κατεύθυνση δημιουργώντας όμως μείζον θέμα τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον ίδιο το μαθητή και την οικογένειά του.

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ
Βουλευτής Ν. Αιτωλοακαρνανίας – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αναπληρωτής Τομεάρχης Δικαιοσύνης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!