Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις διατροφικές συνήθειες που έχουν οι Ηρακλειώτες έφερε στο φως έρευνα που πραγματοποίησαν οι σπουδαστές του ΙΕΚ του (ΟΤΕΚ) Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ηρακλείου.
Την έρευνα υλοποίησαν οι καταρτιζόμενοι της Ειδικότητας «Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης» υπό την καθοδήγηση του Προϊσταμένου του ΙΕΚ, κ. Παναγιώτη Γιαννακόπουλου. Υπεύθυνοι καθηγητές για την επιτυχή διεξαγωγή της...
Την έρευνα υλοποίησαν οι καταρτιζόμενοι της Ειδικότητας «Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης» υπό την καθοδήγηση του Προϊσταμένου του ΙΕΚ, κ. Παναγιώτη Γιαννακόπουλου. Υπεύθυνοι καθηγητές για την επιτυχή διεξαγωγή της...
έρευνας και τον έλεγχο των αποτελεσμάτων ορίστηκαν ο κ. Τριανταφύλλου Γεώργιος και η κ. Μαθιουδάκη Σοφία.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των 160 ερωτηματολογίων, οι περισσότεροι Ηρακλειώτες δε δίνουν σημασία στην ποσότητα των θερμίδων που λαμβάνουν καθημερινά (72%) ενώ αρκετοί απ' αυτούς τρώνε έξω ή παραγγέλνουν φαγητό από ταχυφαγείο τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα (47- 49%).
Επίσης ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων δεν μαγειρεύει στο σπίτι (22%) ενώ η οικονομική κρίση δεν έχει επηρεάσει ιδιαίτερα τις εξόδους τους για φαγητό (45%). Ωστόσο, όσον αφορά τα παιδιά, οι περισσότεροι γονείς θέτουν περιορισμούς στη συχνή κατανάλωση φαγητού εκτός σπιτιού προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να τα στρέψουν σε πιο υγιή διατροφικά πρότυπα (63%).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δείχνει σαφή προτίμηση στην αγορά κρητικών προϊόντων που σχετίζονται με τη διατροφή τους ενώ σε γενικές γραμμές είναι αντίθετοι με την αγορά προψημένων προϊόντων (56%).
Η συχνότητα κατανάλωσης κρέατος φτάνει τις 3 έως 4 φορές εβδομαδιαίως με προτίμηση στα λευκά κρέατα-πουλερικά (38%), η δε κατανάλωση φρούτων δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή από ένα μεγάλο ποσοστό του δείγματος. Συγκεκριμένα, το 32% καταναλώνει φρούτα 1-2 φορές την εβδομάδα ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 16% δεν καταναλώνει φρούτα γενικότερα.
Μέσα από αυτήν την έρευνα διαπιστώνεται ότι ο σύγχρονος ρυθμός ζωής έχει επηρεάσει ως ένα βαθμό τον τρόπο και την ποιότητα της διατροφής μας.
Εντούτοις δεν είναι λίγοι εκείνοι που προσπαθούν να διατηρήσουν κάποιες ωφέλιμες διατροφικές συνήθειες και να εθίσουν κυρίως τα παιδιά σε πιο παραδοσιακές διατροφικές πρακτικές, προσπαθώντας να αντισταθούν την ομογενοποίηση που έχει την τάση να κυριαρχήσει παγκοσμίως και στον τομέα του φαγητού.
cretalive.gr
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των 160 ερωτηματολογίων, οι περισσότεροι Ηρακλειώτες δε δίνουν σημασία στην ποσότητα των θερμίδων που λαμβάνουν καθημερινά (72%) ενώ αρκετοί απ' αυτούς τρώνε έξω ή παραγγέλνουν φαγητό από ταχυφαγείο τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα (47- 49%).
Επίσης ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων δεν μαγειρεύει στο σπίτι (22%) ενώ η οικονομική κρίση δεν έχει επηρεάσει ιδιαίτερα τις εξόδους τους για φαγητό (45%). Ωστόσο, όσον αφορά τα παιδιά, οι περισσότεροι γονείς θέτουν περιορισμούς στη συχνή κατανάλωση φαγητού εκτός σπιτιού προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να τα στρέψουν σε πιο υγιή διατροφικά πρότυπα (63%).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δείχνει σαφή προτίμηση στην αγορά κρητικών προϊόντων που σχετίζονται με τη διατροφή τους ενώ σε γενικές γραμμές είναι αντίθετοι με την αγορά προψημένων προϊόντων (56%).
Η συχνότητα κατανάλωσης κρέατος φτάνει τις 3 έως 4 φορές εβδομαδιαίως με προτίμηση στα λευκά κρέατα-πουλερικά (38%), η δε κατανάλωση φρούτων δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή από ένα μεγάλο ποσοστό του δείγματος. Συγκεκριμένα, το 32% καταναλώνει φρούτα 1-2 φορές την εβδομάδα ενώ ένα ποσοστό της τάξεως του 16% δεν καταναλώνει φρούτα γενικότερα.
Μέσα από αυτήν την έρευνα διαπιστώνεται ότι ο σύγχρονος ρυθμός ζωής έχει επηρεάσει ως ένα βαθμό τον τρόπο και την ποιότητα της διατροφής μας.
Εντούτοις δεν είναι λίγοι εκείνοι που προσπαθούν να διατηρήσουν κάποιες ωφέλιμες διατροφικές συνήθειες και να εθίσουν κυρίως τα παιδιά σε πιο παραδοσιακές διατροφικές πρακτικές, προσπαθώντας να αντισταθούν την ομογενοποίηση που έχει την τάση να κυριαρχήσει παγκοσμίως και στον τομέα του φαγητού.
cretalive.gr