Η εμπλοκή της ΥΠΑ και ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – όπως αποκαλύπττει σήμερα η εφημερίδα Πατρίς - ζήτησε επισήμως όλους τους φακέλους και τις μελέτες της υπόθεσης του λοξού διαδρόμου που εκπόνησε (μέχρι το 2003) ο ΟΑΝΑΚ! Στην υπόθεση φαίνεται ότι εμπλέκονται εκτός από κυβερνητικά στελέχη και οι εργοληπτικές εταιρείες αλλά και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που επικαλείται τα στοιχεία αυτά...
Ο λοξός διάδρομος-για όσους έχουν ξεχάσει- ήταν το έργο που είχαν κάποιοι οραματιστεί από τη δεκαετία του ’80 για να λύσουν το πρόβλημα επέκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου- με το διάδρομο μέσα στη θάλασσα-και ταυτόχρονα να απομακρύνουν τον κίνδυνο ατυχήματος σε κατοικημένη περιοχή, ενώ θα περιόριζαν τις συνέπειες από τα καιρικά προβλήματα, π.χ. όταν οι νοτιάδες κλείνουν το αεροδρόμιο…Αλλά το έργο του λοξού που ετοιμαζόταν επί 15 σχεδόν χρόνια εγκαταλείφθηκε εν μία νυχτί όταν ο τότε υπουργός κ.Βερελής το 2003 παρουσίασε –με…οφθαλμομελέτες- το σχέδιο για το αεροδρόμιο Καστελλίου.
Η υπόθεση , που σύμφωνα με την “Π” μπορεί να προκαλέσει πολλές συζητήσεις και σενάρια έχει ως εξής :
Πριν από μερικές εβδομάδες ο ΟΑΝΑΚ έλαβε επίσημα ειδοποίηση από την ΥΠΑ να της συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία, τις μελέτες, τους πλήρεις φακέλους για τον λοξό διάδρομο και να τα παραδώσει πάραυτα στην υπηρεσία… Σύμφωνα με τις πληροφορίες το προσωπικό του Οργανισμού πολλές ημέρες τώρα προσπαθεί να μαζέψει τα στοιχεία, να πακετάρει όλους τους φακέλους και ακόμη αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω του τεράστιου όγκου των μελετών-θυμίζουμε ότι το ελληνικό Δημόσιο είχε δαπανήσει 1 δισεκατομμύριο δραχμές, τότε, μόνο για τις μελέτες και πάνω από 1,6 δισ. δραχμές για την προετοιμασία του σχεδίου συνολικά!
Ο γενικός διευθυντής του ΟΑΝΑΚ κ.Θέμης Μαγγανάς που ερωτήθηκε από την εφημερίδα αρχικά δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο ούτε να πει οτιδήποτε για το θέμα. Στην ερώτηση για το εάν ισχύει αυτό επιβεβαίωσε απολύτως τις πληροφορίες χωρίς όμως να μπει σε λεπτομέρειες.
“Ναι, είναι αλήθεια ότι μας ζήτησε με τον πιο επίσημο τρόπο η ΥΠΑ όλα τα σχέδια και τους φακέλους για τον λοξό διάδρομο. Μια δουλειά που είχε κάνει ο ΟΑΝΑΚ και την είχε φέρει σε πέρας, την είχε σχεδόν ολοκληρώσει. Και σήμερα σας λέω ότι με μια μικρή επικαιροποίηση θα μπορούσε να μπει πχ στο ΕΣΠΑ και να δημοπρατηθεί”, είπε ο κ.Μαγγανάς που και ως αεροναυπηγός ξέρει από πρώτο χέρι την υπόθεση. Αλλά δεν επιθυμεί να μπει σε λεπτομέρειες, όπως λέει.
“Δεν μπορώ να ξέρω τι θέλει τώρα την υπόθεση αυτή η ΥΠΑ, γιατί μας ζήτησε τα στοιχεία και τους φακέλους τώρα. Επίσης δεν γνωρίζω εάν έχει σχέση με το αεροδρόμιο Καστελλίου και τις αναβολές. Υπάρχουν εκκρεμότητες που μπορεί να θέλει να τακτοποιήσει τώρα η ΥΠΑ. Εκείνο που εμείς ξέρουμε και τώρα που κοιτάζουμε τα στοιχεία είναι ότι είχε γίνει μια εκπληκτική δουλειά. Και μάλιστα με λίγα χρήματα εάν σκεφτείτε ότι το κόστος του έργου ήταν πάνω από 150 δισ. δραχμές τότε”, αναφέρει...
cretalive.gr