( στο πιο σοσιαλιστικό ) παρακολουθούμε ξανά μια από τα ίδια. Κάθε χρόνο οι φροντιστές και οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων προβλέπουν πτώση σε πολλές σχολές , αλλά οι υψηλής ζήτησης ( και απαιτήσεων συνάμα) καλά κρατούν . ΣΣΑΣ , Ιατρικές σχολές , Πολυτεχνικά τμήματα , μερικά τμήματα Οικονομικών Σχολών - σχολές της Αστυνομίας κλπ απορροφούν το ενδιαφέρον των υποψήφιων που συνωστίζονται σιγά σιγά σε ένα ιδιόρρυθμο κλαμπ των επετυχόντων υψηλή βαθμολογία . Ημεγάλη μάζα των μαθητών μας από την άλλη συμπιέζεται σε σχολές μεσαίου ενδιαφέροντος ή και πιο χαμηλών απαιτήσεων .
Το διαγωνιστικό κομμάτι της Ελληνικής εκπαίδευσης για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει αποτύχει παντελώς. Και δεν το λέω εγώ αλλά τα αποτελέσματα , η στατιστικές μελέτες και πάνω απ΄ όλα η ίδια αμείλικτη πραγματικότητα.
Στη χώρα μας με τον μικρό πληθυσμό είναι εντελώς παράλογο να εισάγουμε κοντά στους 70 - 80 χλδ μαθητές σε ένα χωρίς προοπτική λαβύρινθο δήθεν γνώσεως και μαθησιακής ικανότητας . Σπουδαστές που έτυχε να γράψουν σωστά , είτε γιατί τσακίστηκαν σε φροντιστήρια γονατίζοντας το Ελληνικό νοικοκυριό , είτε γιατί βρέθηκαν σε καλή μέρα ,( λες και η γνώση είναι ποδοσφαιρικός αγώνας ) είτε γιατί κάποιοι έγραψαν καλύτερα από άλλους που πήγαν χειρότερα. Σπουδαστές που διαγωνίστηκαν οχι για το αν ξέρουν και αγαπάνε ένα κλάδο αλλά για το αν στην κρίσιμη στιγμή παπαγάλισαν καλύτερα .
Η νυν υπυργός παιδείας αναφέρει όπου σταθεί και βρεθεί οτι πρέπει να ακολουθήσουμε το Φινλανδικό πρότυπο παιδείας . Να της θυμίσουμε οτι στην χώρα αυτή μόλις το 18 με 20% εισάγεται στα πανεπιστήμια χωρις μάλιστα να είναι λόγος επιτυχίας το αν θα γράψει κάποιος 20αρια .Η αγάπη το ενδιαφέρον και η συμμετοχή του μαθητή σε κάποιο πεδίο είναι αυτό που καθορίζει την συνέχιση των σπουδών του σε ανώτατο επίπεδο.
Κάποτε τελέιωνες το εξατάξιο γυμνάσιο , έπαιρνες του χάρακες . τους διαβήτες και πήγαινες στο φυσικομαθηματικό όπου διαγωνιζόσουν στην αυτή σχολή, γιατί αυτό ήθελες . Έγραφες 13 και ήσουν θεός. Χωρίς ύλη για να ετοιμαστείς . Οι παλιότεροι θα θυμούνται το βιβλίο του Τόγκα , το ευαγγέλιο του υποψήφιου για τις μαθηματικές και φυσικές σχολές . Αυτό που μετρούσε πάνω απ' όλα ήταν η σκέψη και η προσέγγιση και όχι η παπαγαλία όπως σήμερα. Ακούω και διαβάζω για το ότι τα θέματα έκοψαν το μέλλον των μαθητών και το δικαίωμα στην ελπίδα. ΛΑΘΟΣ τεράστιο ΛΑΘΟΣ . Κανείς δεν μπορεί να σας κόψει το δικαίωμα στην ελπίδα . Αλλά βρε παιδιά ποιός σας είπε ότι το Ελληνικό ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι η ελπίδα ?
Πέρα από την ηθική ικανοποίηση δεν υπάρχει ουδέν άλλο . Ξεκινήστε θετικά λοιπον να σκέφθεστε και άλλα πράγματα . Δουλέψτε κάντε προτάσεις πιάστε οτι σας τύχει στο διάβα σας , ΜΗ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΤΕ.
Ένας παλιός φοιτητής που τελείωσε αλλά δούλεψε και πέτυχε αλλού παρέα με έναν φίλο του που τελείωσε μόλις την τρίτη γυμνασίου
Αναγνώστης