«Η επιβολή πολύ αυστηρών ποινών για τις παραβιάσεις του κώδικα οδικής ασφάλειας όπως υπερβολική ταχύτητα ή οδήγηση σε κατάσταση μέθης μειώνει σημαντικά τους τραυματισμούς και τους θανάτους» στα τροχαία ατυχήματα σύμφωνα με τον ΠΟΥ.
Η έρευνα, που έγινε στην Ισπανία, έδειξε ότι οι αυστηρές ποινές, όπως φυλάκιση, έχουν αντίκτυπο στη συμπεριφορά «των νέων ανδρών οδηγών, ιδίως όσων οδηγούν μηχανάκι».
Ο ΠΟΥ υπενθυμίζει ότι το 80% των οδηγών που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα με τραυματισμό είναι άνδρες. Από αυτούς, η μεγάλη πλειοψηφία (70%) είναι μεταξύ 18 και 44 ετών.
Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι συγγραφείς της μελέτης συνέκριναν τα στοιχεία που υπήρχαν για τα τροχαία ατυχήματα στην Ισπανία πριν και μετά την εφαρμογή του νέου νόμου, το 2007, ο οποίος ποινικοποιούσε τις παραβάσεις όσων εμπλέκονταν στα ατυχήματα αυτά. Διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος σοβαρών ή θανάσιμων τραυματισμών που αντιμετώπιζαν οι μοτοσικλετιστές στις αγροτικές περιοχές μειώθηκε κατά 30% μετά την εφαρμογή του νόμου.
«Η νομοθεσία είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τη μείωση των τροχαίων που προκαλούνται λόγω υπερβολικής ταχύτητας ή κατανάλωσης αλκοόλ αλλά μόνο το 15% των χωρών εφαρμόζουν αυστηρούς νόμους», σημείωσε η Μάργκι Πέντεν.
skai.gr