φόβους μας για επέκταση της προσπάθειας εξοβελισμού της 2ης ξένης γλώσσας και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Δεν βλέπουμε πώς θα μπορούσε να ευδοκιμήσει η διδασκαλία της αν εφαρμοστούν τα αναγγελθέντα μέτρα. Απορούμε πώς και με τι κριτήρια, το Υπουργείο που πρεσβεύει το γνωστό «Πρώτα ο μαθητής» κατέληξε στα συγκεκριμένα μέτρα που εμείς ως λειτουργοί της εκπαίδευσης γνωρίζουμε καλά ότι θα οδηγήσουν στην απαξίωση της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας. Ως εκ τούτου οι προαναγγελίες για αναβάθμισή της και πιστοποίησή της μέσω του ΚΠγ αναιρούνται.
Θέτουμε τα παρακάτω ερωτήματα και ζητούμε απαντήσεις από τους υπευθύνους του ΥΠΔΒΜΘ.
Πώς θα προστατευθεί το δικαίωμα των μαθητών να επιλέξουν μία από τις τέσσερις ξένες γλώσσες (γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά) όταν το Υπουργείο δεν προχωρά σε διορισμούς καθηγητών ΠΕ34 και ΠΕ40 και ήδη πολλά τμήματα που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν σύμφωνα με την επιλογή των μαθητών δεν συστάθηκαν καν και τα παιδιά αναγκάστηκαν ν’ αλλάξουν επιλογή ή σ’ άλλες περιπτώσεις διδάχθηκαν για λίγους μήνες και στην επόμενη σχολική χρονιά πήραν απαλλαγή;
Πόσες οργανικές θέσεις υπάρχουν ώστε να καλύψουν τις πραγματικές επιλογές των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σ’ όλη τη χώρα;
Στα Γυμνάσια που υπάρχουν δύο οργανικές θέσεις διευκρινίζεται ότι θα διδαχθεί η ξένη γλώσσα που θα επιλεγεί από την πλειοψηφία των μαθητών.
Επιπτώσεις:
Συνάδελφοι των οποίων η γλώσσα, που διδάσκουν εδώ και χρόνια, δεν θα επιλεγεί, θα απεμπολιστούν από το σχολείο τους και δεν θα έχουν καν το δικαίωμα να διδάξουν τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου γιατί αυτοί θα πρέπει ή να πάρουν απαλλαγή ή να μετεγγραφούν σε σχολείο όπου διδάσκεται η γλώσσα που διδάχθηκαν στις προηγούμενες τάξεις!!!!!
Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 θα φθάσουν στα Γυμνάσια οι μαθητές που το Σεπτέμβριο του 2011 θα επιλέξουν Χ γλώσσα και σύμφωνα με την πλειοψηφία τους το Δημοτικό τους θα διδάσκει εφεξής μόνον αυτή. Εάν το όμορο Γυμνάσιο στο οποίο ανήκουν διδάσκει άλλη γλώσσα κατά το 2011-2012 και 2012-2013 τι προβλέπεται γι’ αυτούς τους μαθητές και για τον καθηγητή που θα έχει ήδη απεμπολιστεί;
Πόσο διαφανής και δημοκρατική θα είναι η επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας, ιδίως σε περίπτωση ισοψηφίας ή μικρής διαφοράς και ποιος εγγυάται για την αποφυγή δυσάρεστων φαινομένων που έχουν ταλαιπωρήσει τις ειδικότητές μας στο παρελθόν κι αφορούν στην αλλοίωση της καταμέτρησης των αιτήσεων, στην απόκρυψη αιτήσεων ή ακόμη και σε καταφανή προπαγάνδιση υπέρ της Χ ή Ψ γλώσσας από μέρους Διευθυντών/Λειτουργών εκπαίδευσης προκειμένου να απαλλάξουν από πρόσθετα προβλήματα το πρόγραμμα σπουδών του σχολείου τους ή να ευνοήσουν την πρόσληψη συγκεκριμένου εκπαιδευτικού σε συγκεκριμένη θέση;
Τι νόημα θα έχει η ύπαρξη χωροταξικής κατανομής των μαθητών στα σχολεία αφού σύμφωνα με την Υπ. Απόφαση οι μαθητές της «μειοψηφίας» θα έχουν το δικαίωμα να μετεγγραφούν σε γυμνάσιο που θα διδάσκει τη γλώσσα επιλογής τους; Μοιραία θα οδηγούνται σε καταναγκαστική αποδοχή διδασκαλίας μιας γλώσσας που δεν επιθυμούν και θα επιστρέψουμε στην κατάσταση που ίσχυε έως το 1992, μόνο που τώρα ο διαχωρισμός δεν θα είναι Αγγλόφωνα/Γαλλόφωνα αλλά θα προστεθούν τα Γερμανόφωνα/Ιταλόφωνα κλπ ή θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις πρωί και μεσημέρι μεταξύ σπιτιού και σχολείου. Μιλώντας δε για την επαρχία όπου το ένα σχολείο απέχει χιλιόμετρα το ένα από το άλλο δεν υφίσταται η έννοια της επιλογής ή έστω της μετεγγραφής…
Πώς υπηρετείται το αίτημα της ορθής εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας με παιδαγωγικά κριτήρια, μέσα σε τάξεις που θα έχουν 27 έως 30 μαθητές, με διαφορετικό επίπεδο γνώσης της γλώσσας ή αδίδακτους αφού θα έρχονται από σχολεία όπου αναγκάστηκαν να πάρουν απαλλαγή στη ΣΤ’ τάξη ή από ολιγοθέσια σχολεία των χωριών ή νησιών; Δε μπορούμε να μιλάμε για σύνδεση του δημόσιου σχολείου και ΚΠγ με αυτή τη σύνθεση στις τάξεις, 2 σαραντάλεπτες διδακτικές ώρες, ανύπαρκτη ενισχυτική διδασκαλία, δυσαρεστημένους μαθητές και καταπονημένους, εκδιωγμένους απ’ την οργανική τους θέση καθηγητές.
Πώς θα αποφευχθεί η αναστάτωση ολόκληρης της σχολικής μονάδας στην ώρα της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στις τάξεις Β και Γ’ γυμνασίου κατά τα δύο επόμενα σχολικά έτη καθώς οι απαλλαχθέντες μαθητές θα αναγκάζονται να παρακολουθούν ένα μάθημα που δεν θα απευθύνεται σ’ εκείνους ή θα στοιβάζονται ως υπεράριθμοι να παρακολουθήσουν κάποιο άλλο μάθημα γενικής παιδείας;
Τέλος, το ΥΠΔΒΜΘ προχωρά σ’ έναν ακόμα κατάφωρο εμπαιγμό όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων και κυρίως των μαθητών. Παράλληλα, οδηγεί πληθώρα συναδέλφων των τεσσάρων ειδικοτήτων ΠΕ05, ΠΕ07,ΠΕ34,ΠΕ40 στην ανεργία……
Ζητάμε την άμεση ανάκληση της αντιπαιδαγωγικής αυτής απόφασης και τη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.
Καλούμε σε συμπαράσταση όλους τους γονείς, τους εμπλεκόμενους φορείς και συλλόγους, όλους τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους μας να μη συναινέσουν.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Η αιφνίδια γνωστοποίηση των Υπουργικών Αποφάσεων Φ 12/518/61284/Γ1/27-05-2011 και 62780/Γ2/2-06-2011 που καταργούν την παράλληλη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας και το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής των μαθητών Δημοτικών σχολείων και Γυμνασίων, προκάλεσε δικαιολογημένα την οργή και την αγανάκτηση όλων μας.
Θεωρούμε ότι στη σύγχρονη, πολυπολιτισμική κοινωνία που έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ την έξαρση των αξιών της αλληλεγγύης και της αδελφοσύνης, το σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας, είναι απαραίτητες η ενίσχυση της πολυγλωσσίας και η ενθάρρυνση των μαθητών να μάθουν αλλά κυρίως να γνωρίσουν και να κατανοήσουν, μέσα από την ξένη γλώσσα, άλλες κουλτούρες διευρύνοντας τους πνευματικούς τους ορίζοντες.
Σε περίοδο πρωτοφανούς κρίσης και ύφεσης στη χώρα μας, το ΥΠΔΒΜΘ θα έπρεπε να επενδύει στη θωράκιση του μέλλοντος των παιδιών μας με δημοκρατικό πνεύμα και παιδαγωγικά κριτήρια. Αντίθετα, επέλεξε να είναι πρωτοπόρο στην κούρσα περικοπής δαπανών θυσιάζοντας στο βωμό της «ύφεσης» τους μαθητές που μαθαίνουν πρόωρα τις έννοιες του εμπαιγμού και της απαξίωσης και τους καθηγητές που θα υποστούν τις ποικίλες αρνητικές επιπτώσεις των προτεινόμενων μέτρων στο παιδαγωγικό τους έργο και θα περάσουν σε καθεστώς «ομηρίας» και τραγικής ανασφάλειας.
Σα σύλλογος που τα τελευταία επτά χρόνια προσπαθούσε πάντα να κινητοποιεί τους μαθητές σε καινοτόμες δράσεις, να συμμετάσχει ενεργά στα πολιτιστικά δρώμενα της τοπικής κοινωνίας και κυρίως να στηρίζει τους συναδέλφους παρά την έλλειψη πόρων και μέσων, θέλουμε ξεκάθαρα να δηλώσουμε πως:
Ζητάμε την άμεση απόσυρση των Υπ. Αποφάσεων και τη διατήρηση της παράλληλης διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας, καθώς είναι η ελάχιστη εγγύηση για την εξασφάλιση στοιχειωδών παιδαγωγικών συνθηκών στην τάξη
Πιστεύουμε στο δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής των μαθητών και κρίνουμε ανήθικη την προσπάθεια στραγγαλισμού της.
Σεβόμαστε τους μαθητές μας και τους γονείς τους και τους καλούμε να εμποδίσουν την υλοποίηση των Υπ. Αποφάσεων αρνούμενοι να επιλέξουν 2η ξένη γλώσσα.
Στηρίζουμε τον κοινό αγώνα όλων των συναδέλφων Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και θα συμπαρασταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις.
Μυτιλήνη, 7-06-2011
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Σοφία Τσιριγώτη
Το ΔΣ του συλλόγου:
Ευαγγέλου Στέλλα, Λυμπερή Άννα, Πανταζή Χριστινα, Σίμου Σοφια
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ προς Γονείς και Κηδεμόνες
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,
Σας ενημερώνουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε αυθαίρετα και αιφνιδιαστικά λίγο πριν από τη λήξη του σχολικού έτους ότι από το επόμενο σχολικό έτος τα παιδιά σας, στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο, δεν θα έχουν πλέον δικαίωμα να επιλέξουν και να διδαχθούν τη δεύτερη γλώσσα της προτίμησής τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Θα υποχρεωθούν αναγκαστικά να διδαχθούν τη γλώσσα που θα αποφασίσει η πλειοψηφία των μαθητών (Γαλλικά ή Γερμανικά) ή που θα επιβληθεί στην τελική φάση της διαδικασίας χαρακτηρισμού του σχολείου τους από τη Διοίκηση. Άρα, ακόμα και η υποτιθέμενη δυνατότητα «επιλογής» είναι ανύπαρκτη!
Η απόφαση του Υπουργείου ακυρώνει την ίδια τη διδακτική πράξη κι εκδιώκει ουσιαστικά κι απροκάλυπτα τη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας από το δημόσιο σχολείο. Στερεί από τα παιδιά σας το αναφαίρετο δικαίωμά τους να εφοδιαστούν με τη γνώση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας, εφόδιο απαραίτητο προκειμένου να ανταποκριθούν με επιτυχία κι αξιώσεις στις απαιτητικές σύγχρονες συνθήκες. Αφαιρεί δε το δικαίωμα στη μόρφωση από τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα άλλης πρόσβασης σε αυτή, εκτός από το δημόσιο σχολείο.
Η εκπαιδευτική κοινότητα αρνείται να συναινέσει και να αποδεχτεί μια διαδικασία που καταδικάζει τα παιδιά στον καταναγκασμό και την αμάθεια.
Το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται υπόλογο απέναντι σε μαθητές, γονείς, και εκπαιδευτικούς.
Το καλούμε να ανακαλέσει άμεσα τις πρόσφατες αντιεκπαιδευτικές του αποφάσεις οι οποίες οδηγούν μεθοδευμένα σε μαρασμό και κατάρρευση το δημόσιο σχολείο.
Ζητάμε τη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, καθεστώς που σέβεται την προσωπικότητα, την ισορροπία και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας.
Καλούμε εσάς, τους γονείς και κηδεμόνες, να αρνηθείτε να συναινέσετε στο να υποβληθούν τα παιδιά σας σε μια διαδικασία εξαναγκασμού που υπονομεύει την αντίληψη των παιδιών σας για το σχολείο και το ενδιαφέρον τους για τη γνώση.
Σας καλούμε να αρνηθείτε να καταθέσετε δήλωση προτίμησης για 2η ξένη γλώσσα σε δημοτικό και γυμνάσιο ή να τις αποσύρετε, όσοι από εσάς τις έχετε καταθέσει ήδη.
Μην νομιμοποιήσετε αυτή την απαράδεκτη διαδικασία, απαιτώντας από το Υπουργείο την ανάκληση της απόφασης και την επαναφορά του καθεστώτος της παράλληλης διδασκαλίας.
Σας καλούμε, τέλος, να αναπτύξετε και να στηρίξετε κάθε πρωτοβουλία για την αποτροπή μιας τέτοιας αρνητικής εξέλιξης.
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ & ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ
http://www.lesvosnews.com/?p=3124