η Καλοκαιρινού και η μεγάλη Έβανς προβλέπεται να πεζοδρομηθούν, να στενέψουν αλλά και να αλλάξουν άρδην κυκλοφοριακή ταυτότητα, αφού στη μεν Ίδης και τη Δικαιοσύνης θα επιτραπεί η διέλευση μονάχα λεωφορείων και ταξί, στη δε Καλοκαιρινού....
θα δρομολογηθεί αντίστροφη κίνηση για τα Ι.Χ. και τα λεωφορεία.
Για όλα αυτά υπήρξε εκτενής συζήτηση χθες, στα πλαίσια της συνεργασίας που είχε ο δήμαρχος Ηρακλείου Γιάννης Κουράκης με τους αντιδημάρχους Πολεοδομίας Μανόλη Βασιλάκη και Τεχνικών Έργων Κώστα Καμπανό, στελέχη του Δήμου Ηρακλείου αλλά και τους μελετητές που εκπονούν τη μελέτη ανάπλασης του κοινόχρηστου χώρου του άξονα Δικαιοσύνης, μικρής Έβανς, Ίδης και Καλοκαιρινού. Στη συνάντηση, ο μελετητής Βαγγέλης Ανδρεαδάκης, ο οποίος συνεργάζεται ως γνωστόν με τον έτερο μελετητή Αλέξανδρο Πανταζή για τη μελέτη ανάπλασης της παλιάς πόλης, παρουσίασε την οριστική μελέτη ανάπλασης για τον άξονα που συνθέτουν η λεωφόρος Δικαιοσύνης, η μικρή Έβανς, η Ίδης, και η λεωφόρος Καλοκαιρινού.
Οι βασικές κατευθύνσεις
Κατά τη συνάντηση δόθηκαν κατευθύνσεις για την οριστική μελέτη και τη μελέτη εφαρμογής σε μια σειρά θεμάτων όπως:
1. Επιλογή υλικών από την τοπική αγορά.
2. Πρόβλεψη δικτύων υποδομών, σύγχρονων τεχνολογιών (ΟΤΕ, ΔΕΗ, ευρυζωνικά δίκτυα).
3. Εγκαταστάσεις ήχου και εορταστικού φωτισμού.
4. Εγκατάσταση δικτύου πυρόσβεσης.
5. Εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού (φωτιστικά, καθιστικά κ.λπ.).
6. Ενίσχυση της φύτευσης κ.ά.
Επίσης δόθηκαν κατευθύνσεις για την ανάδειξη του ιστορικού συνόλου των κτηρίων της Περιφέρειας, του Δικαστικού Μεγάρου και του μεγάρου της πρώην Αστυνομικής Διεύθυνσης και της Λέσχης Αξιωματικών.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ
Αισθητικά και κυκλοφοριακά
Η μελέτη, όπως γνωστοποιήθηκε, θα έχει ολοκληρωθεί σε δύο μήνες, ενώ με την υλοποίηση των έργων ανάπλασης και του σχεδιασμού, όχι νωρίτερα πάντως από ένα διάστημα περί του ενός χρόνου από σήμερα, το σκηνικό στο κέντρο του Ηρακλείου, τόσο αισθητικά όσο και κυκλοφοριακά, θα είναι τελείως διαφορετικό.
Καταρχήν οι πολίτες θα αντικρίζουν πλέον πλακοστρωμένη τη λεωφόρο Δικαιοσύνης και την Καλοκαιρινού, όπως και την Ίδης με τη μεγάλη Έβανς. Η Δικαιοσύνης θα έχει πολύ μικρότερο πλάτος, αφού τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν θα φαρδύνουν άρδην, και ο δρόμος θα στενέψει σε βαθμό ώστε να χωρά μονάχα ένα λεωφορείο, μιας και η λεωφόρος, ως γνωστόν, στα πλαίσια του κυκλοφοριακού σχεδιασμού, θα είναι ανοιχτή μονάχα για λεωφορεία και ταξί και όχι για τα Ι.Χ. Δεν αποκλείεται μάλιστα να κατασκευαστεί ένας ακόμη κυκλικός κόμβος, το γνωστό round about, στην είσοδο της Δικαιοσύνης, μπροστά δηλαδή από το κτήριο της Περιφέρειας.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ
Μεγάλες αλλαγές στο κυκλοφοριακό
Κλειστή επίσης για τα Ι.Χ. θα είναι και η Ίδης, ενώ τα πάνω κάτω θα έρθουν στην Καλοκαιρινού. Σήμερα η Καλοκαιρινού λειτουργεί ουσιαστικά ως μονόδρομος ως το ύψος της Γιαμαλάκη και της Αγίου Μηνά, με μια μονάχα κατεύθυνση από το κέντρο προς τη Χανιώπορτα. Με τις προωθούμενες αλλαγές, τα μεν λεωφορεία θα συνεχίζουν να κινούνται στην ίδια κατεύθυνση, προς Χανιώπορτα δηλαδή, τα δε Ι.Χ. όμως θα μπορούν να στρίβουν από τη Γιαμαλάκη στην Καλοκαιρινού και να κινούνται με αντίθετη φορά ως το ύψος όμως που είναι τα Goody's, από όπου και θα στρίβουν αναγκαστικά. Για να μην προκύψει μάλιστα μπέρδεμα, το πλακόστρωτο της Καλοκαιρινού θα είναι σε δύο διαφορετικά χρώματα για λεωφορεία και Ι.Χ. Στην Καλοκαιρινού θα τοποθετηθούν δέντρα, τα οποία θα είναι μάλιστα ψηλά, ώστε να μην εμποδίζουν τα καταστήματα που λειτουργούν εκατέρωθεν της λεωφόρου.
Εξοπλισμός
Σε κάθε περίπτωση, τόσο ο φωτισμός όσο και ο αστικός εξοπλισμός που θα τοποθετηθεί στα πλαίσια της ανάπλασης θα είναι κοινός για όλους τους παραπάνω δρόμους. Εξελίξεις αναμένονται την ίδια στιγμή άμεσα και στο θέμα των αναπλάσεων της Κατεχάκη και της Καρτερού. Σήμερα έχει προγραμματιστεί συνεργασία, στη διάρκεια της οποίας θα γίνει και παρουσίαση της μελέτης ανάπλασης για τις δύο οδούς.
http://heraklion1.blogspot.com