tromaktiko: GP Ευρώπης: Ο Φέτελ στην pole!

Κυριακή 26 Ιουνίου 2011

GP Ευρώπης: Ο Φέτελ στην pole!



Ο 23χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε την 7η pole position σε 8 αγώνες και ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ σφράγισε την κυριαρχία της Red Bull τοποθετώντας την άλλη RB7 στην 2η θέση...

Άνευ ουσίας αποδεικνύεται μέχρι τώρα όλη η φασαρία για τις ακραίες χαρτογραφήσεις που δήθεν έγιναν εξωπραγματικό πλεονέκτημα στη Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές.
Παρότι για πρώτη φορά απαγορεύτηκε η αλλαγή χαρτογράφησης ενόψει του αυριανού αγώνα οι Ταύροι με άνεση επικράτησαν ακόμη μια φορά. Ο Φέτελ μάλιστα έπαιξε με τα νεύρα των υπολοίπων σημειώνοντας ταχύτερο χρόνο κάθε φορά που έβγαινε στην πίστα.

Από το Q1 αποκλείστηκαν οι έξι οδηγοί των μικρών ομάδων (Lotus, Virgin, HRT) και ο τοπικός Χαϊμέ Αλγκερσουάρι που από χτες αντιμετώπιζε προβλήματα με τον κινητήρα.

Στο Q2 δόθηκε συγκλονιστική μάχη για την τελευταία θέση με τον Άντριαν Σούτιλ να κάνει την έκπληξη για τη Force India πετώντας έξω την τελευταία στιγμή τη Renault του Πετρόφ.
Η άλλη Renault στα χέρια του Χάιντφελτ όπως και οι δυο Mercedes, Ferrari, Red Bull και McLaren πέρασαν στον τελικό και ετοιμάστηκαν να δώσουν τη μάχη της pole position.

Ο πρώτος που βγήκε στην πίστα μόλις άρχισε να μετρά ανάποδα το δεκάλεπτο
ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο τον οποίο έσπρωχναν και οι επευφημίες των χιλιάδων φανατικών υποστηρικτών και συμπατριωτών του που είχαν κατακλύσει την πίστα. Ο Ισπανός δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο κάτω από το 1:37 που φαίνονταν πως θα αποτελέσει το όριο. Αντίθετα ο Φέτελ με την πρώτη έσπασε αυτό το φράγμα.

Οι οδηγοί των Red Bull, McLaren και ο Αλόνσο βγήκαν και δεύτερη φορά αλλά ο μόνος που κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του είναι ο Γουέμπερ. Ο Αυστραλός έφερε την άλλη Red Bull στην δεύτερη θέση.
Μετά τη λήξη των κατατακτήριων δοκιμών ο Φέτελ αναφέρθηκε στην περιρρέουσα λόγω αλλαγών και απαγορεύσεων ατμόσφαιρα: «Υπήρξαν πολλές συζητήσεις αναίτιες. Θα υπάρξουν πιθανόν και άλλες πριν το Σίλβερστον. Εμείς ξέρουμε καλά τι ακριβώς κάνουμε σίγουρα θα μειωθεί η απόδοσή μας αλλά το ίδιο θα συμβεί και με τους άλλους με κάποιους περισσότερο, με κάποιους λιγότερο. Υπάρχουν μονοθέσια που έχουν σχεδιαστεί με βάση αυτή τη λογική όπως της Mercedes και της Renault νομίζω ότι αυτοί θα επηρεαστούν περισσότερο από εμάς».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο άλλος οδηγός της RBR, Μαρκ Γουέμπερ: «Το είπαμε αρκετές φορές ότι δεν θα υπάρχει διαφορά. Γράψατε πολλά, είπατε πολλά μίλησαν ακόμη και άνθρωποι δικοί μας χωρίς ιδιαίτερη τεχνική γνώση» τόνισε ο Αυστραλός ρίχνοντας την μπηχτή του για τον Χέλμουτ Μάρκο.
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον δηλώνει έκπληκτος που βρέθηκε τόσο ψηλά στην κατάταξη και ελπίζει στην τύχη για να μπορέσει αύριο να κοντράρει τις RBR: « Δεν περίμενα να βρεθώ τόσο ψηλά. Στα ελεύθερα είχαμε πρόβλημα να φέρουμε τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία. Θα δούμε τι θα γίνει στον αγώνα, θα έχουμε αρκετά pit stop».
Ο αγ. διευθ. της McLaren, Μάρτιν Ουίτμαρς σημείωσε ότι η ΜΡ4/26 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα στα τελευταία 3 GP σε Ισπανία, Μονακό και Καναδά.

Ο τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο απογοήτευσε τους οπαδούς του με την 4η θέση αλλά ο ίδιος θεωρεί το αποτέλεσμα αναμενόμενο: « Δεν θεωρώ απογοητευτική την απόδοσή μας στις κατατακτήριες δοκιμές. Μπορεί κάποιοι εκτός της ομάδας μας να διόγκωσαν τις προσδοκίες αλλά εμείς ξέραμε ακριβώς την κατάσταση. Στόχος μας ήταν να δώσουμε μάχη με τις McLaren και τα καταφέραμε. Ίσως να ήταν καλύτερα αν είχαμε βρεθεί μπροστά και από τις δυο αλλά είμαστε ανάμεσά τους. Αύριο πιστεύω ότι μπορούμε να ανέβουμε στο βάθρο» κατέληξε ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.

Εντυπωσιάζει η διαφορά ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes μόλις 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Μιλώντας σχετικά ο Μ.Σουμάχερ τόνισε: «Το σημερινό αποτέλεσμα είναι ΟΚ. Θα μπορούσα να είχα βρεθεί μπροστά από το Νίκο αν είχα αποφύγει ένα μικρό λάθος στην τελευταία στροφή».

Ο Άντριαν Σούτιλ δεν βγήκε να κάνει χρόνο στο Q3 γιατί δεν είχε διαθέσιμη άλλη φρέσκια γόμα μαλακών ελαστικών ενώ ο Χάιντφελτ εγκατέλειψε την προσπάθειά του για να προφυλάξει το τελευταίο δικό του σετ.

Συνολικά η αυριανή σειρά εκκίνησης είναι:

Θέση Οδηγός                Ομάδα                 Χρόνος      Διαφορά  
 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m36.975
 2.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m37.163  +  0.188
 3.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m37.380  +  0.405
 4.  Fernando Alonso       Ferrari               1m37.454  +  0.479
 5.  Felipe Massa          Ferrari               1m37.535  +  0.560
 6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m37.645  +  0.670
 7.  Nico Rosberg          Mercedes              1m38.231  +  1.256
 8.  Michael Schumacher    Mercedes              1m38.240  +  1.265
 9.  Nick Heidfeld         Renault               No time
10.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes  No time
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m39.034s               Διαφορά από ταχύτερο Q2
11.  Vitaly Petrov         Renault              1m39.068s  +  1.763
12.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m39.422s  +  2.117
13.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth    1m39.489s  +  2.184
14.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m39.525s  +  2.220
15.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth    1m39.645s  +  2.340
16.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m39.657s  +  2.352
17.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari   1m39.711s  +  2.406
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m40.131s              Διαφορά από ταχύτερο Q1
18.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari   1m40.232   +  1.819
19.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault        1m41.664   +  3.251
20.  Jarno Trulli          Lotus-Renault        1m42.234   +  3.821
21.  Timo Glock            Virgin-Cosworth      1m42.553   +  4.140
22.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth         1m43.584   +  5.171
23.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth      1m43.735   +  5.322
24.  Narain Karthikeyan    HRT-Cosworth         1m44.363   +  5.950

107% time: 1m45.301s
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!