Άνευ ουσίας αποδεικνύεται μέχρι τώρα όλη η φασαρία για τις ακραίες χαρτογραφήσεις που δήθεν έγιναν εξωπραγματικό πλεονέκτημα στη Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές.
Παρότι για πρώτη φορά απαγορεύτηκε η αλλαγή χαρτογράφησης ενόψει του αυριανού αγώνα οι Ταύροι με άνεση επικράτησαν ακόμη μια φορά. Ο Φέτελ μάλιστα έπαιξε με τα νεύρα των υπολοίπων σημειώνοντας ταχύτερο χρόνο κάθε φορά που έβγαινε στην πίστα.
Από το Q1 αποκλείστηκαν οι έξι οδηγοί των μικρών ομάδων (Lotus, Virgin, HRT) και ο τοπικός Χαϊμέ Αλγκερσουάρι που από χτες αντιμετώπιζε προβλήματα με τον κινητήρα.
Στο Q2 δόθηκε συγκλονιστική μάχη για την τελευταία θέση με τον Άντριαν Σούτιλ να κάνει την έκπληξη για τη Force India πετώντας έξω την τελευταία στιγμή τη Renault του Πετρόφ.
Η άλλη Renault στα χέρια του Χάιντφελτ όπως και οι δυο Mercedes, Ferrari, Red Bull και McLaren πέρασαν στον τελικό και ετοιμάστηκαν να δώσουν τη μάχη της pole position.
Ο πρώτος που βγήκε στην πίστα μόλις άρχισε να μετρά ανάποδα το δεκάλεπτο
ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο τον οποίο έσπρωχναν και οι επευφημίες των χιλιάδων φανατικών υποστηρικτών και συμπατριωτών του που είχαν κατακλύσει την πίστα. Ο Ισπανός δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο κάτω από το 1:37 που φαίνονταν πως θα αποτελέσει το όριο. Αντίθετα ο Φέτελ με την πρώτη έσπασε αυτό το φράγμα.
Οι οδηγοί των Red Bull, McLaren και ο Αλόνσο βγήκαν και δεύτερη φορά αλλά ο μόνος που κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του είναι ο Γουέμπερ. Ο Αυστραλός έφερε την άλλη Red Bull στην δεύτερη θέση.
Μετά τη λήξη των κατατακτήριων δοκιμών ο Φέτελ αναφέρθηκε στην περιρρέουσα λόγω αλλαγών και απαγορεύσεων ατμόσφαιρα: «Υπήρξαν πολλές συζητήσεις αναίτιες. Θα υπάρξουν πιθανόν και άλλες πριν το Σίλβερστον. Εμείς ξέρουμε καλά τι ακριβώς κάνουμε σίγουρα θα μειωθεί η απόδοσή μας αλλά το ίδιο θα συμβεί και με τους άλλους με κάποιους περισσότερο, με κάποιους λιγότερο. Υπάρχουν μονοθέσια που έχουν σχεδιαστεί με βάση αυτή τη λογική όπως της Mercedes και της Renault νομίζω ότι αυτοί θα επηρεαστούν περισσότερο από εμάς».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο άλλος οδηγός της RBR, Μαρκ Γουέμπερ: «Το είπαμε αρκετές φορές ότι δεν θα υπάρχει διαφορά. Γράψατε πολλά, είπατε πολλά μίλησαν ακόμη και άνθρωποι δικοί μας χωρίς ιδιαίτερη τεχνική γνώση» τόνισε ο Αυστραλός ρίχνοντας την μπηχτή του για τον Χέλμουτ Μάρκο.
Από την πλευρά του ο Χάμιλτον δηλώνει έκπληκτος που βρέθηκε τόσο ψηλά στην κατάταξη και ελπίζει στην τύχη για να μπορέσει αύριο να κοντράρει τις RBR: « Δεν περίμενα να βρεθώ τόσο ψηλά. Στα ελεύθερα είχαμε πρόβλημα να φέρουμε τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία. Θα δούμε τι θα γίνει στον αγώνα, θα έχουμε αρκετά pit stop».
Ο αγ. διευθ. της McLaren, Μάρτιν Ουίτμαρς σημείωσε ότι η ΜΡ4/26 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα στα τελευταία 3 GP σε Ισπανία, Μονακό και Καναδά.
Ο τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο απογοήτευσε τους οπαδούς του με την 4η θέση αλλά ο ίδιος θεωρεί το αποτέλεσμα αναμενόμενο: « Δεν θεωρώ απογοητευτική την απόδοσή μας στις κατατακτήριες δοκιμές. Μπορεί κάποιοι εκτός της ομάδας μας να διόγκωσαν τις προσδοκίες αλλά εμείς ξέραμε ακριβώς την κατάσταση. Στόχος μας ήταν να δώσουμε μάχη με τις McLaren και τα καταφέραμε. Ίσως να ήταν καλύτερα αν είχαμε βρεθεί μπροστά και από τις δυο αλλά είμαστε ανάμεσά τους. Αύριο πιστεύω ότι μπορούμε να ανέβουμε στο βάθρο» κατέληξε ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Εντυπωσιάζει η διαφορά ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes μόλις 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Μιλώντας σχετικά ο Μ.Σουμάχερ τόνισε: «Το σημερινό αποτέλεσμα είναι ΟΚ. Θα μπορούσα να είχα βρεθεί μπροστά από το Νίκο αν είχα αποφύγει ένα μικρό λάθος στην τελευταία στροφή».
Ο Άντριαν Σούτιλ δεν βγήκε να κάνει χρόνο στο Q3 γιατί δεν είχε διαθέσιμη άλλη φρέσκια γόμα μαλακών ελαστικών ενώ ο Χάιντφελτ εγκατέλειψε την προσπάθειά του για να προφυλάξει το τελευταίο δικό του σετ.
Συνολικά η αυριανή σειρά εκκίνησης είναι:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.975 |
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m37.163 + 0.188 |
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m37.380 + 0.405 |
4. Fernando Alonso Ferrari 1m37.454 + 0.479 |
5. Felipe Massa Ferrari 1m37.535 + 0.560 |
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m37.645 + 0.670 |
7. Nico Rosberg Mercedes 1m38.231 + 1.256 |
8. Michael Schumacher Mercedes 1m38.240 + 1.265 |
9. Nick Heidfeld Renault No time |
10. Adrian Sutil Force India-Mercedes No time |
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m39.034s Διαφορά από ταχύτερο Q2 |
11. Vitaly Petrov Renault 1m39.068s + 1.763 |
12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m39.422s + 2.117 |
13. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m39.489s + 2.184 |
14. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m39.525s + 2.220 |
15. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m39.645s + 2.340 |
16. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m39.657s + 2.352 |
17. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m39.711s + 2.406 |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m40.131s Διαφορά από ταχύτερο Q1 |
18. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m40.232 + 1.819 |
19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m41.664 + 3.251 |
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m42.234 + 3.821 |
21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m42.553 + 4.140 |
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.584 + 5.171 |
23. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m43.735 + 5.322 |
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m44.363 + 5.950 |
107% time: 1m45.301s |