Στο συγκεκριμένο θέμα, δε βλέπω το πρόβλημα ακριβώς. Είναι στη διάρκεια; Η ουσία δεν είναι η ποιότητα των σπουδών. Έχω την άποψη, ότι τα παιδιά σήμερα ενώ είναι από το σχολείο παραφορτωμένα με πληροφόρηση, μεγάλη σε ποσότητα ύλη κλπ, ουσιαστικά δεν καλλιεργούν το μυαλό τους, απλά εκπαιδεύονται. Είμαι λοιπόν υπέρ της αποφόρτισης τους, είναι προτιμότερο να τους διδάξεις να σκέφτονται, να τους διδάξεις τον τρόπο και να τα ωθείς σε όλη τους τη ζωή να ψάχνονται, παρά να παλεύεις να τους τα περάσεις όλα σε μια 4ετία.
Η ποιότητα κι όχι η διάρκεια πρέπει να είναι το αίτημα μας. Αγγλικά καλά πανεπιστήμια έχουν 3ετούς διάρκειας σχολές οικονομικών για παράδειγμα. Είναι και καλό τα παιδιά μας στα 23-24 να μπορούν να βγούν έχοντας και μαστερ στην αγορά εργασίας. Κι έχοντας και τη δυνατότητα δια βίου κατάρτισης όπως αναφέρει ο νόμος-Διαμαντοπούλου.
Μήπως και αποφύγουμε επιτέλους φαινόμενα απογοητευμένων φοιτητών, χωρίς προσανατολισμό που καταλήγουν είτε αιώνιοι, είτε δυστυχισμένοι, είτε να φεύγουν τελικά στο εξωτερικό (με απώλεια μυαλού και συναλλάγματος για τη χώρα). Προφανώς ο νόμος Διαμαντοπούλου δεν είναι ο τέλειος. Δεν έχω αυταπάτες. Αλλά ας επικεντρώσουμε όλοι την κριτική μας σε θέματα που θα δώσουν παραγωγικά αποτελέσματα, μήπως και γίνει καμιά πρόοδος στο τομέα Παιδεία. Είναι θέμα ζωτικής και εθνικής σημασίας για την πατρίδα (μιας και είναι στη…μόδα, η λέξη).
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ