Στο 3,3% διατηρήθηκε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο
σε ετήσια βάση. Σε μέσα επίπεδα στο εξάμηνο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2011
διαμορφώθηκε στο 3,6%.Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) από τη σύγκριση του
Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Ιουνίου 2011, προς τον
αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,3%, έναντι
αύξησης 5,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς
το 2009.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούνιο 2011, σε σύγκριση με το Μάιο 2011, παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 10-Ιουνίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 09 – Ιουνίου 10, παρουσίασε αύξηση 4,7%, έναντι αύξησης 2,7%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,3% το μήνα Ιούνιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών :
Κατά 4,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
Κατά 1,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
Κατά 2,8% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση’ λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
Κατά 8,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.
Κατά 1,0% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
Κατά 1,4% της ομάδας Υγεία’ λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.
Κατά 5,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
Κατά 2,3% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
Κατά 0,4% της ομάδας Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.
Κατά 0,2% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων
Κατά 0,9% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
Κατά 3,2% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Ιούνιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μειώσεις των δεικτών:
Κατά 0,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά’, λόγω μείωσης , κυρίως, των τιμών στα είδη: λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φρούτα νωπά και γαλακτοκομικά-αυγά.
Κατά 0,7% της ομάδας Μεταφορές’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).