Απ’ ό,τι φαίνεται , η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να εμπλουτίσει τις μεθόδους καταστολής της κοινωνίας με αυτήν τη συνταγή του «καταβρέγματος» η οποία είναι δοκιμασμένη διεθνώς.
Έτσι, η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. εξετάζει το ενδεχόμενο χρησιμοποίησης οχήματος που διαθέτει κανόνια νερού, ειδικό για τη διάλυση πολυπληθών συγκεντρώσεων. Το όνομα αυτού: «Αίας» - μια και η δημιουργικότητα των Ελλήνων δεν σταματά στην αγορά τέτοιων «υπερόπλων».
Διεθνής πρακτική
Στη Γερμανία το 2009 στην ιστοσελίδα της Damler διαβάσαμε διθυράμβους για την αστυνομία της Στουτγάρδης, η οποία μόλις είχε παραλάβει ένα νέο εντυπωσιακό όχημα (κόστους 1 εκατ. ευρώ) που «όμοιό του δεν έχει υπάρξει», με εντελώς πρωτοποριακό σχεδιασμό και δυνατότητα αποθήκευσης 10 χιλιάδων λίτρων νερού. Συνολική παραγγελία: 78 οχήματα, με τα πρώτα τρία να καταφτάνουν μόλις έναν χρόνο μετά, έτοιμα για χρήση. Ένα από τα τρία προκάλεσε ολική τύφλωση σε συνταξιούχο στις 30 Σεπτεμβρίου 2010, κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας για την κοπή δέντρων σε σταθμό της πόλης. Οποιαδήποτε ομοιότητα με την ελληνική πραγματικότητα, είναι άκρως ανησυχητική.
Μια δεκαετία πέρασε από τον θάνατο του Τζουλιάνι κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων στη Γένοβα. Ακριβώς μια εβδομάδα μετά τη δολοφονία του, και συγκεκριμένα στις 27 Ιουλίου 2001, δημοσιεύτηκε άρθρο του Jason Bennet ο στην «Independent», που ενημέρωνε τους αναγνώστες για τα υπό εξέταση πλάνα της βρετανικής αστυνομίας για χρήση οχημάτων με κανόνια νερού, στην περίπτωση που «εξαπλωθεί» ο κοινωνικός αναβρασμός στους δρόμους της Αγγλίας. Εννέα χρόνια μετά, τα κανόνια μπορεί να μην ήρθαν γιατί η Scotland Yard δεν τα επιθυμεί - κάτι βέβαια που δεν εμποδίζει την Αγγλία να εξάγει τέτοια οχήματα, όπως επίσης και το να χρησιμοποιούνται στη Β. Ιρλανδία -, η κυβέρνηση όμως έδωσε τελικά το πράσινο φως για την «αξιοποίησή»τους, μετά και τις πρόσφατες εξεγέρσεις των φοιτητών, αδιαφορώντας τόσο για τις επικρίσεις όσο και για τους κινδύνους. Τότε, ο αστυνομικός διευθυντής κ. Χόλς είχε προειδοποιήσει: «Θα χρειαστεί να εκπαιδευτεί με ιδιαίτερη προσοχή ειδικό σώμα της αστυνομίας, αν θέλουμε να τα λειτουργήσουμε με ασφάλεια».
Τα συγκεκριμένα οχήματα τα προτίμησε ο Μουμπάρακ για την αντιμετώπιση των πρόσφατων εξεγέρσεων στην Αίγυπτο, αλλά και δεκάδες δημοκρατικά «ευαίσθητες» κυβερνήσεις ανά την υφήλιο: Βέλγιο, Ισραήλ, Μαλαισία, Κολομβία, Χιλή, Αργεντινή και πολλές ακόμη. Αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα democracykorea.org, όπου έγραφαν το 2008 διαδηλωτές από τη Ν. Κορέα: «Η αστυνομία ισχυρίζεται ότι τα κανόνια νερού είναι ασφαλή, εμείς όμως μετρήσαμε δεκάδες τραυματισμένους. Ένας τουλάχιστον έχασε την όρασή του, ενώ άλλος αντιμετωπίζει προβλήματα στην ακοή» και συμπληρώνουν: «Οι κανόνες ασφαλείας ορίζουν ως ελάχιστη απόσταση τα 20 μέτρα από το πλήθος, φωτογραφίες ωστόσο αποδεικνύουν τη χρήση τους από απόσταση αναπνοής».
Μια πρόχειρη αναζήτηση στο Ίντερνετ εντυπωσιάζει: εκατοντάδες εταιρείες κατασκευάζουν τα συγκεκριμένα οχήματα, κυρίως από την Αμερική και τη Βρετανία, οι οποίες όμως δεν τα χρησιμοποιούν. Παράλληλα, υπάρχουν βίντεο που «προμοτάρουν» την αποτελεσματικότητά τους, στα οποία μπορεί να δει κανείς βαρέλια να εκσφενδονίζονται σε ελάχιστο χρόνο. Υπάρχουν συνεχείς καταγγελίες κατά της αστυνομίας, με τα κατάγματα και τη ρήξη σπλήνας να βρίσκονται ψηλά στη λίστα των πιο διαδεδομένων τραυματισμών, λόγω της πίεση του νερού, που φτάνει μέχρι και τα 30 bar. Συνάμα, είναι πλέον γνωστό πως στο παρελθόν τοποθετούσαν την ουσία CN - που εμπεριέχεται στα δακρυγόνα - μέσα στο νερό που εκτοξεύουν τα κανόνια, δημιουργώντας ένα τρομακτικό μείγμα. Τέλος, πειράματα που διεξήχθησαν προ πενταετίας, δοκίμασαν τη διοχέτευση ηλεκτρισμού στους διαδηλωτές μέσα από το νερό.
http://topontiki.gr/article/20001
Έτσι, η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. εξετάζει το ενδεχόμενο χρησιμοποίησης οχήματος που διαθέτει κανόνια νερού, ειδικό για τη διάλυση πολυπληθών συγκεντρώσεων. Το όνομα αυτού: «Αίας» - μια και η δημιουργικότητα των Ελλήνων δεν σταματά στην αγορά τέτοιων «υπερόπλων».
Διεθνής πρακτική
Στη Γερμανία το 2009 στην ιστοσελίδα της Damler διαβάσαμε διθυράμβους για την αστυνομία της Στουτγάρδης, η οποία μόλις είχε παραλάβει ένα νέο εντυπωσιακό όχημα (κόστους 1 εκατ. ευρώ) που «όμοιό του δεν έχει υπάρξει», με εντελώς πρωτοποριακό σχεδιασμό και δυνατότητα αποθήκευσης 10 χιλιάδων λίτρων νερού. Συνολική παραγγελία: 78 οχήματα, με τα πρώτα τρία να καταφτάνουν μόλις έναν χρόνο μετά, έτοιμα για χρήση. Ένα από τα τρία προκάλεσε ολική τύφλωση σε συνταξιούχο στις 30 Σεπτεμβρίου 2010, κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας για την κοπή δέντρων σε σταθμό της πόλης. Οποιαδήποτε ομοιότητα με την ελληνική πραγματικότητα, είναι άκρως ανησυχητική.
Μια δεκαετία πέρασε από τον θάνατο του Τζουλιάνι κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων στη Γένοβα. Ακριβώς μια εβδομάδα μετά τη δολοφονία του, και συγκεκριμένα στις 27 Ιουλίου 2001, δημοσιεύτηκε άρθρο του Jason Bennet ο στην «Independent», που ενημέρωνε τους αναγνώστες για τα υπό εξέταση πλάνα της βρετανικής αστυνομίας για χρήση οχημάτων με κανόνια νερού, στην περίπτωση που «εξαπλωθεί» ο κοινωνικός αναβρασμός στους δρόμους της Αγγλίας. Εννέα χρόνια μετά, τα κανόνια μπορεί να μην ήρθαν γιατί η Scotland Yard δεν τα επιθυμεί - κάτι βέβαια που δεν εμποδίζει την Αγγλία να εξάγει τέτοια οχήματα, όπως επίσης και το να χρησιμοποιούνται στη Β. Ιρλανδία -, η κυβέρνηση όμως έδωσε τελικά το πράσινο φως για την «αξιοποίησή»τους, μετά και τις πρόσφατες εξεγέρσεις των φοιτητών, αδιαφορώντας τόσο για τις επικρίσεις όσο και για τους κινδύνους. Τότε, ο αστυνομικός διευθυντής κ. Χόλς είχε προειδοποιήσει: «Θα χρειαστεί να εκπαιδευτεί με ιδιαίτερη προσοχή ειδικό σώμα της αστυνομίας, αν θέλουμε να τα λειτουργήσουμε με ασφάλεια».
Τα συγκεκριμένα οχήματα τα προτίμησε ο Μουμπάρακ για την αντιμετώπιση των πρόσφατων εξεγέρσεων στην Αίγυπτο, αλλά και δεκάδες δημοκρατικά «ευαίσθητες» κυβερνήσεις ανά την υφήλιο: Βέλγιο, Ισραήλ, Μαλαισία, Κολομβία, Χιλή, Αργεντινή και πολλές ακόμη. Αντιγράφουμε από την ιστοσελίδα democracykorea.org, όπου έγραφαν το 2008 διαδηλωτές από τη Ν. Κορέα: «Η αστυνομία ισχυρίζεται ότι τα κανόνια νερού είναι ασφαλή, εμείς όμως μετρήσαμε δεκάδες τραυματισμένους. Ένας τουλάχιστον έχασε την όρασή του, ενώ άλλος αντιμετωπίζει προβλήματα στην ακοή» και συμπληρώνουν: «Οι κανόνες ασφαλείας ορίζουν ως ελάχιστη απόσταση τα 20 μέτρα από το πλήθος, φωτογραφίες ωστόσο αποδεικνύουν τη χρήση τους από απόσταση αναπνοής».
Μια πρόχειρη αναζήτηση στο Ίντερνετ εντυπωσιάζει: εκατοντάδες εταιρείες κατασκευάζουν τα συγκεκριμένα οχήματα, κυρίως από την Αμερική και τη Βρετανία, οι οποίες όμως δεν τα χρησιμοποιούν. Παράλληλα, υπάρχουν βίντεο που «προμοτάρουν» την αποτελεσματικότητά τους, στα οποία μπορεί να δει κανείς βαρέλια να εκσφενδονίζονται σε ελάχιστο χρόνο. Υπάρχουν συνεχείς καταγγελίες κατά της αστυνομίας, με τα κατάγματα και τη ρήξη σπλήνας να βρίσκονται ψηλά στη λίστα των πιο διαδεδομένων τραυματισμών, λόγω της πίεση του νερού, που φτάνει μέχρι και τα 30 bar. Συνάμα, είναι πλέον γνωστό πως στο παρελθόν τοποθετούσαν την ουσία CN - που εμπεριέχεται στα δακρυγόνα - μέσα στο νερό που εκτοξεύουν τα κανόνια, δημιουργώντας ένα τρομακτικό μείγμα. Τέλος, πειράματα που διεξήχθησαν προ πενταετίας, δοκίμασαν τη διοχέτευση ηλεκτρισμού στους διαδηλωτές μέσα από το νερό.