tromaktiko: Να καθίσετε εκεί που είστε

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Να καθίσετε εκεί που είστε



Η αποφυγή κατασκευής νέων αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι επιτείνουν το φαινόμενο της αστικής διάχυσης αποτελεί στόχο της πολιτικής μεταφορών του νέου Ρυθμιστικού".

Για άλλη μία φορά, αναλαμβάνουν να νομοθετήσουν άνθρωποι που δεν έχουν επιστημονική κατάρτιση, χωρίς να ακούσουν τους ειδικούς, χωρίς κοινή λογική, και χωρίς να μένουν οι ίδιοι στους τόπους για τους οποίους αποφαίνονται.

Να σταματήσει λέει το "φαινόμενο της αστικής διάχυσης". Πολύ καλή ιδέα. Ειδικά για την Αθήνα, τι λαμπερή ιδέα. Ποιος ενδιαφέρεται για αποκέντρωση.. Δεν υπάρχει φορά που να έρχομαι από το αεροδρόμιο με κάποιον αλλοδαπό, ο οποίος βλέποντας το "τέρας" από τις στροφές της περιφερειακής το Υμηττού, να μην σαστίζει! Έτσι τους πρέπει! Και όταν στρίβεις στα στενά του κέντρου να αναρωτιούνται αν χωράνε να περάσουν αμάξια στα στενάκια με τα αμάξια παρκαρισμένα σε σφιχτή κρυσταλλική οργάνωση.

Γιατί να αναζητήσει ο κάτοικος αττικής καλύτερη ποιότητα ζωής? Γιατί να μην μένει στα μπετονένια κλουβιά του κέντρου? Αυτά που χτίστηκαν πριν 40+ χρόνια, και σε λίγο θα χρειάζονται κατεδάφιση. Και να εξηγήσω το "σε λίγο": δεν μπορέις να φτιάχνεις νέο πολεοδομικό νομοσχέδιο με χρονικό ορίζοντα λιγότερο από 25ετία.

Να έχουμε ένα τόσο όμορφο λεκανοπέδιο, και να βρισκόμαστε 6.000.000 άνθρωποι πακτωμένοι στο κέντρο. Ήλιο να βλέπουμε μόνο ανάμεσα σε ταράτσες, τα άναρχα μπαλκόνια μας να ακουμπάνε σχεδόν, να έρθει ο κόσμος πιο κοντά. Πολύ καλή ιδέα. Και όταν γίνουμε 7.500.000 (θα γίνει και αυτό), θα έχουμε προετοιμαστεί?

Επιτέλους να σταματήσουν να έρχονται και νέοι κάτοικοι στην όμορφη Εκάλη και στο Καστρί, να μείνουν για τους λίγους. Όσα "τζάκια" χτίστηκαν, χτίστηκαν.

Εξάλλου γιατί να θέλει ο πολίτης να μένει σε μία περιοχή που το παρκάρισμα δεν είναι προϊόν εμπορικής συμφωνίας ή Ιώβιας υπομονής και τύχης? Όμως το παρκάρισμα δεν είναι στο καθημερινό λεξικό κανενός από αυτούς που αποφασίζουν. Ας μείνουν για 1 μήνα στο Παγκράτι και τα λέμε.

Όταν φτιάχτηκε η Λ.Συγγρού (η μητέρα μου έμενε στο Φιξ), τα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα, και οι ανάγκες/ικανότητα αυτοκίνησης ακόμα μικρότερη. Περνούσε ένα αμάξι και παίζανε μαντεύοντας τον τελευταίο αριθμό της πινακίδας του. Ήταν αποτέλεσμα ενός οράματος, έδωσε μία προοπτική, τροπή ανάπτυξης, και ακόμα και σήμερα καταφέρνει να εξυπηρετεί επαρκώς εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Που είναι το όραμα και η ματιά στο μέλλον στο σχέδιο αυτό που είδαμε σήμερα? "Να κάτσουμε εδώ που είμαστε". Ή μαλλον σωστότερα "να καθίσετε εκεί που είστε"

Τις υπόλοιπες παραγράφους του νομοσχεδίου θα τις σχολιάσω μόνο επιγραμματικά:
"διατήρηση της γεωργικής γης ώστε να αντιμετωπιστούν οι ισχυρές οικιστικές πιέσεις οι οποίες οδηγούν στη συρρίκνωσή της".. Γεωργική χρήση γης, μέσα στο καυσαέριο, σε απόσταση 15 λεπτών από το κέντρο (χωρίς την κίνηση), Να απλώνονται οι "για τις οποίες εισπράττονται επιδοτήσεις" παραγωγές και να στριμώχνονται οι πολίτες. Λογικό ακούγεται.

Ελαιώνας, "το μείζον στοίχημα": "- διατήρηση και ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας
·- εγκατάσταση στην περιοχή του Νέου Κεντρικού Σταθμού των ΚΤΕΛ και του νέου Συγκοινωνιακού Κέντρου, αμαξοστασίων Μετρό, Τρόλεϊ και λεωφορείων, της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών και του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων." Αυτό τώρα είναι αναβάθμιση της περιοχής;

Πράσινο τόξο: "Στο «πράσινο τόξο» το οποίο δημιουργείται από τους ορεινούς όγκους που περιβάλλουν το Λεκανοπέδιο _ δηλαδή τα όρη Αιγάλεω, Πεντέλη, Υμηττό, Πάρνηθα, καθώς και τα όρη Κιθαιρώνα, Πάστρα, Πατέρα και Γεράνεια που συγκροτούν το ορεινό σύμπλεγμα της Δυτικής Αττικής _ θεσμοθετείται δέσμη μέτρων περιορισμού της δόμησης και προστασίας στα πεδινά τμήματα, με στόχο την προστασία τους.". Όχι απλά πράσινο τόξο, θα έλεγα να τα ανακηρύξουμε σε δρυμούς. Αλήθεια έχετε περάσει καμία βόλτα από κάποια από τα βουνά αυτά να δείτε το οξυγόνο που παράγουν οι πέτρες, τα σχοίνα, και τα καμμένα δέντρα;

Κάτι που βγήκε από την προϋπηρεσία του συγκεκριμένου υπουργού: "Μάλιστα, προτείνεται ενσωμάτωση στο κόστος της εκτός σχεδίου οικοδόμησης, της επιβάρυνσης που επιφέρει σε αστικές υποδομές και περιβάλλον, μέσω θέσπισης αντισταθμιστικών οφελών (μήπως εννοεί οφειλών;) και ενίσχυσης του Πράσινου Ταμείου.". Πες το μας από την αρχή. Θέλεις καλύτερη ποιότητα ζωής; Σφίγγουμε τον ορισμό του 'εντός σχεδίου' και μετά θα πληρώσεις κύριε. Μήπως πρέπει κάποιος να υπολογίσει και το κόστος χρήσης air condition στην τσιμεντοκρατούμενη και πυκνή δόμηση; Η ΔΕΗ δεν προλαβαίνει να παράγει και να εισάγει ρεύμα αυτή την περίοδο; Φαντάζομαι δεν έχουν ανακαλύψει την πυρηνική σύντηξη για να δημιουργούν ενέργεια ανέξοδα και φιλικά προς το περιβάλλον. Καλοκαίρι είναι, και η διαφορά θερμοκρασίας από το κέντρο στα απαγορευμένα προάστια είναι πάνω από 3 βαθμούς. Ας μην έβαζαν τόσους ανθρώπους να γράφουν ολόκληρο νομοσχέδιο, ας έγραφαν μόνο την παραπάνω παράγραφο.

Κρίμα..

ΥΓ1: Και μην ξεχνάμε ότι τα παραπάνω πιθανώς ισχύουν μόνο για τους Έλληνες πολίτες: το μεσοπρόθεσμο προβλέπει εξαιρέσεις από τους οικιστικούς νόμους για ξένους επενδυτές, οι οποίοι θα έχουν και χαμηλότερες τιμές καθώς η γη αυτή δεν θα έχει ντόπιο ανταγωνισμό στην αγορά της.

ΥΓ2: Κρίμα που ο συγκεκριμένος υπουργός έχει ζήσει στο εξωτερικό, και η σύζυγός του δεν είνα Ελληνίδα. Θα έπρεπε να ξέρει ότι σε όλες τις καλά οργανωμένες πόλεις η επέκταση στα προάστια είναι για την δημιουργία city bedrooms. Κάποιοι συνεχίζουν να μένουν στο 'κέντρο', αλλά το κράτος προετοιμάζει τις υποδομές (αυτοκινητόδρομοι, μέσα σταθερής τροχιάς) για να μπορέι ο κόσμος να ζει κοντά στην φύση, να βλέπει χώμα πέρα από τις γλάστρες και τις νερατζιές, να μπορεί να βγει έναν περίπατο χωρίς να πρέπει να πάει με αυτοκίνητο στα λεγόμενα 'αστικά πάρκα', να αναπνέει καθαρότερο αέρα, να γνωρίζει τους γείτονές του (και όχι τις 15 οικογένειες της πολυκατοικίας του μόνο). Η λίστα είναι μεγάλη, όπως και η απογοήτευση μου από την συγκεκριμένη πρόταση.

ΥΓ3: Περιμένω να έρθει αυτό το σχέδιο στο opengov και να βγουν να μιλήσουν οι πραγματικοί ειδικοί και όσοι ελπίζουν σε ένα καλύτερο μέλλον της Αττικής. Με όραμα. Τώρα το αν θα ακουστούν είναι άλλο θέμα
http://kanenas.blogspot.com/2011/07/blog-post_21.html
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!