Παράθυρο" για εισαγωγή αποφοίτων ΙΕΚ, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανοίγει με το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, για τις...
αλλαγές σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Ωστόσο όπως αναφέρει το PROTO THEMA δεν διευκρινίζεται εάν πρόκειται για προγράμματα σπουδών που καταλήγουν σε πτυχίο. Επίσης η δυνατότητα αυτή βρίσκεται στη διάθεση των ίδιων των Πανεπιστημίων, που αν επιθυμούν μπορούν να δημιουργούν κύκλους σπουδών τριετούς διάρκειας. Όσο για το ακαδημαϊκό άσυλο, δεν γίνεται ιδιαίτερη μνεία στο νομοσχέδιο παρά μόνο τονίζεται ρητά ότι η διάπραξη αξιόποινων πράξεων θα αντιμετωπίζεται με την κοινή νομοθεσία....
Αυτές οι δύο διατάξεις είναι μεταξύ αυτών που έχουν προκαλέσει ανησυχία στην ακαδημαϊκή κοινότητα μαζί με το μοντέλο διοίκησης που προωθείται με το νομοσχέδιο και τις αυξημένες αρμοδιότητες που δίδονται σε συμβούλιο και πρύτανη.
Η πρώτη αντίδραση στο νομοσχέδιο πάντως, έρχεται από την Πανελλήνια ομοσπονδία των καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ), την ομοσπονδία των καθηγητών ΤΕΙ (ΟΣΕΠ ΤΕΙ ) και τους Έλληνες ερευνητές, που ακύρωσαν τη συνάντηση που είχαν σήμερα στο υπουργείο Παιδείας για να συζητήσουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου, θεωρώντας ότι έρχονται «προ τετελεσμένων».
Στην ανακοίνωσή τους οι καθηγητές επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη βουλή η υπουργός, εκτός από τη διατήρηση της ονομασίας του Τμήματος και την εισαγωγή των φοιτητών σε αυτό, δεν ενσωματώνει τις ουσιαστικές προτάσεις δύο ομοσπονδιών και της ένωσης Ελλήνων ερευνητών. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης και την υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Εμμένει χωρίς μελέτη της διάρθρωσης των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας».
Οι καθηγητές τονίζουν ότι η εμπειρία δείχνει πως ένας νόμος εφαρμόζεται στα ΑΕΙ όταν έχει τη συναίνεση και αποδοχή της πλειοψηφίας της ακαδημαϊκής κοινότητας, που στην προκειμένη περίπτωση δεν την έχει, και καλεί την Άννα Διαμαντοπούλου, να μελετήσει προσεκτικά τις προτάσεις των καθηγητών και να προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στο προτεινόμενο νομοσχέδιο.
«Σε αντίθετη περίπτωση», λένε οι καθηγητές, «το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας δεν θα συναινέσει στην υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου. Η ευθύνη για την ομαλή πορεία της μεταρρύθμισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης ανήκει πλέον ακέραια στο υπουργείο Παιδείας».
Τέλος, η υπουργός Παιδείας, συνεχάρη θερμά το Ε.Μ. Πολυτεχνείο για την μεγάλη διάκριση του να βρεθεί στην τιμητική 17η θέση μαζί με την Ολλανδία για το έργο που επιτελεί στον τομέα της έρευνας
Ωστόσο όπως αναφέρει το PROTO THEMA δεν διευκρινίζεται εάν πρόκειται για προγράμματα σπουδών που καταλήγουν σε πτυχίο. Επίσης η δυνατότητα αυτή βρίσκεται στη διάθεση των ίδιων των Πανεπιστημίων, που αν επιθυμούν μπορούν να δημιουργούν κύκλους σπουδών τριετούς διάρκειας. Όσο για το ακαδημαϊκό άσυλο, δεν γίνεται ιδιαίτερη μνεία στο νομοσχέδιο παρά μόνο τονίζεται ρητά ότι η διάπραξη αξιόποινων πράξεων θα αντιμετωπίζεται με την κοινή νομοθεσία....
Αυτές οι δύο διατάξεις είναι μεταξύ αυτών που έχουν προκαλέσει ανησυχία στην ακαδημαϊκή κοινότητα μαζί με το μοντέλο διοίκησης που προωθείται με το νομοσχέδιο και τις αυξημένες αρμοδιότητες που δίδονται σε συμβούλιο και πρύτανη.
Η πρώτη αντίδραση στο νομοσχέδιο πάντως, έρχεται από την Πανελλήνια ομοσπονδία των καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ), την ομοσπονδία των καθηγητών ΤΕΙ (ΟΣΕΠ ΤΕΙ ) και τους Έλληνες ερευνητές, που ακύρωσαν τη συνάντηση που είχαν σήμερα στο υπουργείο Παιδείας για να συζητήσουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου, θεωρώντας ότι έρχονται «προ τετελεσμένων».
Στην ανακοίνωσή τους οι καθηγητές επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «το σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη βουλή η υπουργός, εκτός από τη διατήρηση της ονομασίας του Τμήματος και την εισαγωγή των φοιτητών σε αυτό, δεν ενσωματώνει τις ουσιαστικές προτάσεις δύο ομοσπονδιών και της ένωσης Ελλήνων ερευνητών. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εμμένει σε ένα συγκεντρωτικό πρότυπο διοίκησης και την υποβάθμιση της ακαδημαϊκής ζωής στο εσωτερικό των ΑΕΙ και σε αμφίβολης ποιότητας ρυθμίσεις για την προώθηση της αριστείας. Εμμένει χωρίς μελέτη της διάρθρωσης των τριών κύκλων σπουδών, χωρίς ουσιαστική πίστη στον ενιαίο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας».
Οι καθηγητές τονίζουν ότι η εμπειρία δείχνει πως ένας νόμος εφαρμόζεται στα ΑΕΙ όταν έχει τη συναίνεση και αποδοχή της πλειοψηφίας της ακαδημαϊκής κοινότητας, που στην προκειμένη περίπτωση δεν την έχει, και καλεί την Άννα Διαμαντοπούλου, να μελετήσει προσεκτικά τις προτάσεις των καθηγητών και να προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στο προτεινόμενο νομοσχέδιο.
«Σε αντίθετη περίπτωση», λένε οι καθηγητές, «το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας δεν θα συναινέσει στην υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου. Η ευθύνη για την ομαλή πορεία της μεταρρύθμισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης ανήκει πλέον ακέραια στο υπουργείο Παιδείας».
Τέλος, η υπουργός Παιδείας, συνεχάρη θερμά το Ε.Μ. Πολυτεχνείο για την μεγάλη διάκριση του να βρεθεί στην τιμητική 17η θέση μαζί με την Ολλανδία για το έργο που επιτελεί στον τομέα της έρευνας
kalamatanews.blogspot.com