Ένας υπολογιστής συνδεδεμένος με ηλεκτρόδια στο κεφάλι μπορεί να αναγνωρίζει πότε ο οδηγός θέλει να φρενάρει και ενεργοποιεί τα φρένα πριν καν πατηθεί το πεντάλ.
Όταν το σύστημα απλοποιηθεί και βελτιωθεί, θα μπορούσε να μειώσει την απόσταση του φρεναρίσματος και να μειώσει τα τροχαία.
Τα ηλεκτρόδια διαβάζουν σε πραγματικό χρόνο την εγκεφαλική δραστηριότητα και μεταδίδουν τα σήματα σε έναν υπολογιστή ηλεκτροεγκεφαλογραφίας, ο οποίος τα αναλύει και αναγνωρίζει την πρόθεση του οδηγού να επιβραδύνει.
Οι ερευνητές παραδέχονται ότι το σύστημα δεν μπορεί να έχει πρακτική εφαρμογή στη σημερινή του μορφή.
Ένα πρώτο πρόβλημα είναι ότι ο οδηγός χρειάζεται μισή ώρα για να φορέσει το ειδικό καπελάκι και να συνδέσει τα ηλεκτρόδια στο κεφάλι του με ένα αγώγιμο τζελ, το οποίο φεύγει μόνο με το λούσιμο.
Το σύστημα θα έπρεπε επίσης να είναι αρκετά αξιόπιστο ώστε να μην φρενάρει απότομα χωρίς λόγο.
Στο μέλλον, πάντως μπορεί ένα τέτοιο σύστημα κάπως πιο απλοποιημένο θα μπορούσε να συνεργάζεται με τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που ήδη χρησιμοποιούνται σε ορισμένα αυτοκίνητα.