tromaktiko: Οι «γαλάζιοι» λοχαγοί του... στρατηγού Θύμιου

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Οι «γαλάζιοι» λοχαγοί του... στρατηγού Θύμιου



Aντώνη Σαμαρά γιατί δεν απαντάς στο ερώτημα εαν έχεις δώσει δικό του γραφείο στον "Στρατηγό" Θύμιο στα κεντρικά της Ν.Δ. ώστε να συντονίζει απο εκεί τις "κινητοποιήσεις" των ταξιτζήδων;

Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί έχει στο πλευρό του τέσσερα μέλη του ΔΣ του ΣΑΤΑ, που έχουν εκλεγεί όλα με τη συνδικαλιστική παράταξη της ΝΔ,...
και είναι αυτοί που συντονίζουν τις κινητοποιήσεις στην κόντρα του κλάδου με την κυβέρνηση/

Ο "στρατηγός" των ιδιοκτητών ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος μένει αμετακίνητος στη θέση του να παρατάξει τον "κίτρινο στρατό" του απέναντι στην απόφαση της κυβέρνησης να απελευθερώσει το "κλειστό" επάγγελμα των ταξί. Στο πλευρό του τάσσονται 4 "γαλάζιοι" λοχαγοί που έχουν εκλεγεί με τη σημαία της ΔΑΚΕ στο Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.

Είναι αυτοί που αποφασίζουν και συντονίζουν τις κινητοποιήσεις του κλάδου, οι οποίες περιλαμβάνουν αποκλεισμούς αεροδρομίων και λιμανιών ακόμα και στους χώρους υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, δημιουργούν κυκλοφοριακό χάος από τις οργανωμένες πορείες των αυτοκινήτων εν μέσω τουριστικής περιόδου, ενώ δικαιολογούν τους τραμπουκισμούς που έγιναν στο λιμάνι του Πειραιά λέγοντας ότι οφείλονται στην αγανάκτηση των συναδέλφων τους που δεν μπορεί να ελεγχθεί.

Ο "Θύμιος", όπως τον αποκαλούν φίλοι και εχθροί, έχει εκλέξει 11 συμβούλους από τους 21 που περιλαμβάνει το Δ.Σ. του ΣΑΤΑ με τη σημαία της συνδικαλιστικής παράταξης της ΝΔ.

Μετακινήσεις
Οσοι γνωρίζουν καλά την πιάτσα των ταξί λένε ότι ο κ. Λυμπερόπουλος είχε μετακινηθεί στην Πολιτική Ανοιξη όταν ιδρύθηκε από τον Αντώνη Σαμαρά και κατόπιν επανήλθε στην αγκαλιά της ΝΔ. Το τελευταίο διάστημα συμπορεύεται συνδικαλιστικά με ομοϊδεάτες ταγμένους στον κοινό σκοπό. Ενας εξ αυτών είναι ο επίσης "γαλάζιος" συνδικαλιστής και αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Σ. Κασιδιάρης, πρόεδρος ραδιοταξί στον Πειραιά και συντονιστής των κινητοποιήσεων στο μεγάλο λιμάνι.

Στο πλευρό του βρίσκεται ο Β. Μαραγκάκης, ταμίας του συνδικάτου, εκλεγμένος και αυτός με το ψηφοδέλτιο του Θ. Λυμπερόπουλου, ο οποίος δραστηριοποιείται και αυτός στον Πειραιά. Στους "λογαχούς" του Θ. Λυμπερόπουλου συγκαταλέγονται και δύο ιδιοκτήτες γραφείων ενοικιάσεως ταξί, ο κ. Κ. Γρατσούνας και ο Μ. Ντάλας, ο οποίος έχει καταλάβει τη θέση του δεύτερου αντιπροέδρου στο συνδικάτο.

Η "ομάδα κρούσης" της Αθήνας δίνει το σύνθημα και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Την περασμένη Παρασκευή, μετά την άκαρπη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Γ. Ραγκούση, οι ιδιοκτήτες ταξί της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν μηχανοκίνητη πορεία προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, τη στιγμή, μάλιστα, που είχε ξεκινήσει η έξοδος των εκδρομέων του Σαββατοκύριακου προς Χαλκιδική.

Κατάληψη
Το δεύτερο "χτύπημα" ήρθε από τους αυτοκινητιστές της Λάρισας, οι οποίοι προχώρησαν σε κατάληψη των Τεμπών για ένα τέταρτο, από τις 8 μ.μ. έως τις 8.15 μ.μ.

Ο αποκλεισμός ήταν συμβολικού χαρακτήρα, ενώ στην περιοχή βρίσκονταν περί τα 50 ταξί, όπως και οδηγοί, οι όποιοι διαδήλωσαν, φωνάζοντας συνθήματα.

Ο "πόλεμος", που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης και των ιδιοκτητών ταξί για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, αποδεικνύει ότι το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα είναι μία επίπονη διαδικασία για τη χώρα. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι η ιδιοκτησία των ταξί συχνά περιπλέκεται με υποθέσεις διακίνησης μαύρου χρήματος και φοροδιαφυγής, απόρροια της παράνομης ενοικίασης αδειών τις οποίες το κράτος αδυνατεί να ελέγξει.

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ "ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ"
Οι "μαντράδες" και το αλισβερίσι με τις άδειες

Από το 2009 το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλή-ματος έχει ξεκινήσει έρευνα για το θέμα της ενοικίασης ταξί, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει ανακοινωθεί το σχετικό πόρισμα. Λόγω της ιδιότυπης κατάστασης που διέπει τον κλάδο, είναι βέβαιο ότι "χαμένοι" από την απελευ-θέρωση του επαγγέλματος θα βγουν οι γνωστοί "μαντράδες" που διαχειρί-ζονται από 30 έως 120 άδειες ταξί ως μεσάζοντες των ιδιοκτητών, οι οποίοι, είτε είναι συνταξιούχοι είτε δεν θέλουν να δουλέψουν τα αυτοκίνητά τους, και αναζητούν ένα εισόδημα από την άδεια που έχουν στη διάθεσή τους.

Το συγκεκριμένο αλισβερίσι με τις άδειες αποτελεί το επίκεντρο του μεγάλου κύκλου της "παρανομίας" και των κυκλωμάτων που λυμαίνονται τον χώρο του ταξί. Ο "μεσίτης" συμφωνεί να καταβάλει στον ιδιοκτήτη μηνιαίως ένα ποσό που συνήθως κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ και κατόπιν νοικιάζει το αυτοκίνητο χωρίς "χαρτιά" σε οδηγούς που κυνηγάνε το μεροκάματο. Οι οδηγοί ταξί, που είναι και οι πιο αδικημένοι, δουλεύουν κάτω από άθλιες συνθήκες για περιορισμένο κέρδος.

Οι οδηγοί καταβάλλουν για μια δωδεκάωρη βάρδια περίπου 90 ευρώ στα οποία περιλαμβάνεται το ενοίκιο (45 ευρώ), το πετρέλαιο (20 ευρώ) και οι ασφαλιστικές εισφορές (16-20 ευρώ). Ενας "μαντράς" που διαχειρίζεται με αυτόν τον τρόπο 30 άδειες ταξί μπορεί να κερδίζει ετησίως μέχρι και 600.000 ευρώ "μαύρα" και αφορολόγητα, αφού η διαχείριση ενός μόνο ταξί μπορεί να αφήσει κέρδος μέχρι και 20.000 ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ένας ιδιοκτήτης μπορεί να έχει στην κατοχή του μέχρι και 2 άδειες, ενώ υπάρχει ασυμβίβαστο με την άσκηση παράλληλου επαγγέλματος. Το άνοιγμα του επαγγέλμα-τος με κανόνες θα βάλει φραγμό στην ενοικίαση των αδειών και στην εκμετάλ-λευση των οδηγών που εργάζονται με αυτό το ιδιότυπο καθεστώς.

Το δίκτυο "αξιοποίησης" των αδειών ταξί κινείται υπό την ανοχή του Σωματείου των ιδιοκτητών, οι οποίοι γνωρίζουν την κατάσταση που επικρατεί και κάνουν τα "στραβά μάτια".

"Ενδοξο παρελθόν"
Η επίσκεψη στο σπίτι του Μητσοτάκη

Ο Θ. Λυμπερόπουλος και οι συνεργάτες του φαίνεται να ζηλεύουν το "ένδοξο" παρελθόν των προκατόχων τους, όταν σε αντίστοιχες περιόδους κινητοποιήθηκαν και "έσωσαν" τα ταξί από την απελευθέρωση του επαγγέλματος. Το 1992, ο τότε υπουργός Στ. Μάνος ανακοίνωσε εν μια νυκτί την απελευθέρωση των φαρμακείων, των περιπτέρων και των ιδιοκτητών ταξί. Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εκείνη την περίοδο, Κ. Λαΐνης, κινητοποίησε τους συναδέλφους του, οι οποίοι "επισκέφτηκαν" τον Κ. Μητσοτάκη στην οικία του. Δεν χρειάστηκαν παρά λίγα λεπτά για να πειστεί ο Κ. Μητσοτάκης ότι η κίνηση του υπουργού του "χτυπούσε" την ίδια την παράταξη. Αμέσως τηλεφώνησε στον Στ. Μάνο και του ζήτησε με έντονο ύφος να αποσύρει το μέτρο, όπως τελικά έγινε.

ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΑΞΙ
Η "υποχρεωτική αργία" τους έχει γονατίσει οικονομικά

Οι οδηγοί ταξί, σύμφωνα με συνδικαλιστές τους, δηλώνουν ότι σέβονται το δικαίωμα των ιδιοκτητών να κάνουν απεργία αλλά οι ίδιοι με αυτές τις κινητοποιήσεις έχουν τεθεί σε "υποχρεωτική αργία", με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ζήσουν τις οικογένειές τους.

Πρόσφατα η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορέων Ελλάδος σε ανακοίνωσή της κατήγγειλε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την άνανδρη επίθεση που δέχθηκε ο συνάδελφός τους Χρήστος Πέτρου, πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών ΤΑΞΙ Αττικής, στο κέντρο της Αθήνας.

Επίθεση
Ο κ. Πέτρου χτυπήθηκε σοβαρά από αγνώστους έξω από τα γραφεία του σωματείου. "Δεν είναι η πρώτη φορά που συνάδελφοί μας δέχονται επιθέσεις. Εάν κατ' αυτόν τον τρόπο κάποιοι νομίζουν ότι θα καταστείλουν τη συνδικαλιστική δράση και θα αφαιρέσουν το νόμιμο δικαίωμα των συνδικαλιστών και των εργαζομένων να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, πλανώνται πλάνην οικτράν", αναφέρει η ανακοίνωση.

Η Ομοσπονδία καλεί την πολιτεία και "όλους τους αρμόδιους φορείς να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να εκλείψουν στο μέλλον παρόμοια απαράδεκτα φαινόμενα, τα οποία το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί", όπως επισημαίνει.

Οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι αριθμούν περίπου 20.000 σε όλη την επικράτεια, βιώνουν συνθήκες εργασιακού Μεσαίωνα. Την ημέρα με το "κλειδί στο χέρι" -όπως λένε- πρέπει να καλύψουν έξοδα που ξεπερνάνε τα 90 ευρώ για να ξεκινήσουν να "βγάλουν" μεροκάματο.

Οι ιδιοκτήτες επιδιώκουν να τους ασφαλίζουν στο Ταμείο Ελευθέρων Επαγγελματιών όπως υποστηρίζει και ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, προκειμένου να μην έχουν νομικές δεσμεύσεις για την καταβολή δώρων, αδειών και την εφαρμογή ωραρίου.

Το 1984 το επάγγελμα του οδηγού εντάχθηκε στα βαρέα και ανθυγιεινά και έκτοτε διεκδικούν την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.

Αποφασισμένος
Ο υπουργός Υποδομών, Γιάννης Ραγκούσης, φαίνεται αποφασισμένος να προχωρήσει στην απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Οπως ανακοίνωσε την Παρασκευή μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τους ιδιοκτήτες ταξί, θα θεσμοθετηθούν κανόνες που θα διέπουν όλες τις πλευρές του επαγγέλματος, από την έκδοση της άδειας μέχρι την εκπαίδευση των οδηγών, καθώς και τις νέες μορφές και υπηρεσίες ταξί.

Το απόγευμα της Δευτέρας ο κ. Ραγκούσης θα συναντηθεί με τους οδηγούς ταξί προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου.

ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!