Ιταλός ερευνητής Νέλο Λι Πίρα, επικεφαλής του Τμήματος Προηγμένων Κατασκευών και Υλικών του Κέντρου Ερευνών της FIAT στο Τορίνο.
Ο κ. Πίρα αποκάλυψε ότι, αυτόν τον καιρό, στη FIAT, επενδύοντας στη νανοτεχνολογία, προσπαθούν να μειώσουν το πάχος και το βάρος των πίσω φωτιστικών σωμάτων των αυτοκινήτων, από τα 100 στα 20 χιλιοστά και από το ένα κιλό στα 100 γραμμάρια! Κάτι τέτοιο θα μειώσει και το κόστος, αλλά και την κατανάλωση, αφού ήδη έχουν γίνει παρόμοιες αλλαγές στους μπροστά προβολείς.
Επόμενος στόχος είναι η σταδιακή αντικατάσταση αλουμινένιων τμημάτων του αυτοκινήτου με πολυπλαστικά, τα οποία, χάρη στην τεχνολογία, θα υποκαθιστούν ακόμη και τις καλωδιώσεις ενός οχήματος.
Σχετικές έρευνες δείχνουν ότι, τέτοιου είδους αντικαταστάσεις στα οχήματα, θα οδηγούσαν σε μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 30 εκ. τόνους το χρόνο και μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κατά 12 εκ. τόνους ετησίως. Λέτε;
Ο κ. Πίρα αποκάλυψε ότι, αυτόν τον καιρό, στη FIAT, επενδύοντας στη νανοτεχνολογία, προσπαθούν να μειώσουν το πάχος και το βάρος των πίσω φωτιστικών σωμάτων των αυτοκινήτων, από τα 100 στα 20 χιλιοστά και από το ένα κιλό στα 100 γραμμάρια! Κάτι τέτοιο θα μειώσει και το κόστος, αλλά και την κατανάλωση, αφού ήδη έχουν γίνει παρόμοιες αλλαγές στους μπροστά προβολείς.
Επόμενος στόχος είναι η σταδιακή αντικατάσταση αλουμινένιων τμημάτων του αυτοκινήτου με πολυπλαστικά, τα οποία, χάρη στην τεχνολογία, θα υποκαθιστούν ακόμη και τις καλωδιώσεις ενός οχήματος.
Σχετικές έρευνες δείχνουν ότι, τέτοιου είδους αντικαταστάσεις στα οχήματα, θα οδηγούσαν σε μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 30 εκ. τόνους το χρόνο και μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κατά 12 εκ. τόνους ετησίως. Λέτε;
salonicanews.com