κυρίως στη συνεργασία με τις τράπεζες κράτησαν πίσω την ενεργοποίηση της κάρτας.
Όπως δηλώνει στη Voria.gr ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, Διομήδης Σπινέλλης, ήδη πάνω από 20 τράπεζες έχουν συμφωνήσει με το υπουργείο και θα συμμετάσχουν στο νέο σύστημα, παρέχοντας δωρεάν φοροκάρτες σε όσους επιθυμούν να τις αποκτήσουν. Αυτό που απομένει τώρα είναι να ενημερωθούν τα μηχανήματα υποδοχής καρτών των καταστημάτων (σ.σ η φοροκάρτα θα χρησιμοποιείται όπως μια πιστωτική ή χρεωστική κάρτα) με το καινούριο λογισμικό, μια διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει περίπου 2-3 μήνες. «Μόλις αποκτήσουν το νέο λογισμικό πάνω από τα μισά μηχανήματα που υπάρχουν στην αγορά θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη διάθεση της φοροκάρτας», τονίζει.
Στόχος του οικονομικού επιτελείου από την εφαρμογή της φοροκάρτας είναι να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη συλλογή αποδείξεων - μετά την επιτυχία του μέτρου το 2010 - και να παρέχει ένα νέο, χρηστικό τρόπο στον υπολογισμό του ποσού για το χτίσιμο του αφορολόγητου ορίου (σ.σ σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο, πλέον απαιτείται η συλλογή ποσού αποδείξεων ίση με το 25% του εισοδήματος, για εισοδήματα μέχρι 60.000 ευρώ).
Επιπλέον, το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τον κ. Σπινέλλη, στο πλαίσιο της μάχης για την πάταξη της φοροδιαφυγής και εισοφοροδιαφυγής, θα μπορεί πλέον να ελέγχει άμεσα τους τζίρους των καταστημάτων και να διαβεβαιώνει πως καταβάλλεται το ΦΠΑ από τις επιχειρήσεις.
Αποκωδικοποιώντας τη φοροκάρτα (ή κάρτα αποδείξεων)
Πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία για τη φοροκάρτα. Εγείρονται ερωτηματικά για τον τρόπο λειτουργίας της, εκφράζονται αντιδράσεις από θρησκευτικές οργανώσεις και τίθενται ζητήματα παραβίασης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Τι απαντά το υπουργείο Οικονομικών σε όσους εκφράζουν επιφυλάξεις; Η Voria.gr μίλησε με τους ανθρώπους που ανέλαβαν τη δημιουργία της νέας κάρτας και σας παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία της και τον τρόπο λειτουργίας της.
Καταρχάς να σημειώσουμε ότι θα έχει το σχήμα μιας απλής πιστωτικής κάρτας, χωρίς να φέρνει καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση στους χρήστες. Η χρήση της είναι προαιρετική και μπορεί να γίνεται παράλληλα με τον παραδοσιακό τρόπο συλλογής αποδείξεων.
Για να την προμηθευτεί ο φορολογούμενος απλά πηγαίνει στο υποκατάστημα της συνεργαζόμενης τράπεζας (τα ονόματα των τραπεζών που θα συμμετέχουν στο μέτρο θα ανακοινωθούν στην επίσημη έναρξή του και σύμφωνα με πληροφορίες στη λίστα περιλαμβάνονται όλες οι ελληνικές τράπεζες), ζητώντας μία μέχρι τρεις φοροκάρτες (δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη το όριο που θα τεθεί). Προσοχή: ο φορολογούμενος δεν είναι υποχρεωμένος να δώσει κανένα απολύτως προσωπικό του στοιχείο, όπως ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο κτλ. Η κάρτα είναι ανώνυμη.
Για την ενεργοποίησή της ο φορολογούμενος θα πρέπει είτε να μπει στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών είτε να στείλει sms με τα στοιχεία του ΑΦΜ του και των κωδικό της κάρτας. Με αυτόν τον τρόπο τα στοιχεία της φοροκάρτας θα καταχωρηθούν στη βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ). Από εκεί και πέρα θα μπορεί να παρακολουθεί σε καθημερινή βάση το συνολικό ποσό αποδείξεων που έχει συλλέξει, ενώ άμα είναι εγγεγραμμένος χρήστης του taxisnet έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται για όλα τα στοιχεία των συναλλαγών του.
Πώς πραγματοποιείται η συναλλαγή
Με την αγορά ενός προϊόντος από κάποιο κατάστημα, η φοροκάρτα περνάει από το ειδικό τερματικό μηχάνημα, ενώ εκδίδεται κανονικά και η έντυπη απόδειξη. Αμέσως, τα στοιχεία της φοροκάρτας και της συναλλαγής αποστέλλονται ηλεκτρονικά στην τράπεζα από την οποία έχει εκδοθεί.
Η τράπεζα με τη σειρά της στέλνει τα στοιχεία στη ΓΓΠΣ, ενώ είναι υποχρεωμένη να τα καταστρέψει αυτόματα με την αποστολή τους, προκειμένου να τηρηθεί η προστασία προσωπικών δεδομένων. Να σημειώσουμε ότι στις πληροφορίες που λαμβάνει η τράπεζα δεν περιλαμβάνονται προσωπικά στοιχεία του φορολογουμένου.
Το επόμενο βήμα είναι η ενημέρωση της βάσης δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών με το ΑΦΜ της επιχείρησης, την ημερομηνία και το ποσό της συναλλαγής, καθώς και το ποσό της απόδειξης που έχει λάβει ο φορολογούμενος. Τα παραπάνω στοιχεία είναι διαθέσιμα για όλους τους χρήστες, ενώ θα διαγράφονται μέσα σε ένα μήνα από την τελευταία εκκαθάριση του οικονομικού έτους.
Σε ό,τι αφορά τέλος τη μορφή που θα έχει η φοροκάρτα, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, θα έχει το σχήμα μιας απλής κάρτας και θα αναγράφει το μήνυμα «Δίνω την κάρτα, συλλέγω τα έξοδα». Ο κωδικός της θα είναι 19ψήφιος και θα αποτελείται από τα εξής:
- 9 σταθερά ψηφία (930090766 )
- 2 ψηφία με τον κωδικό της τράπεζας από την οποία έχει εκδοθεί
- Τα υπόλοιπα 8 ψηφία αποτελούν τον αποκλειστικό κωδικό της φοροκάρτας
Στην πίσω όψη της η κάρτα θα έχει κάποια διαφήμιση της τράπεζας από την οποία διατίθεται, καθώς το κόστος έκδοσης και διάθεσης βαραίνει αποκλειστικά τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Το υπουργείο Οικονομικών από την πλευρά του θα έχει τη δυνατότητα να βάζει “φρένο” σε διαφημίσεις που θεωρεί ότι δεν συμφωνούν με την πολιτική του μέτρου.
http://logia-starata.blogspot.com/2011/07/blog-post_1738.html