tromaktiko: Περί ταξί ο λόγος...

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Περί ταξί ο λόγος...



Παρατηρώ τον τελευταίο καιρό, λόγω των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα στον ελληνικό χώρο, σχετικά με το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, έναν “πόλεμο” που έχει ξεκινήσει μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί και των υπολοίπων. Για άλλη μια φορά το κράτος με την τακτική διαίρει και βασίλευε, κατάφερε να στοχοποιήσει μια κοινωνική – επαγγελματική ομάδα, εκμεταλλευόμενο την άγνοια του κόσμου για τις ιδιαιτερότητες ενός συγκεκριμένου κλάδου. Δεν "ωραιοποιώ" τους ταξιτζήδες, ένας εκ των οποίων υπήρξα κι εγώ για κάποια περίοδο στη ζωή μου, πρέπει όμως να κατανοήσουμε ότι όλες οι υποομάδες ενός συνόλου αποτελούν μικρογραφία του συνόλου. Έτσι η οποιαδήποτε επαγγελματική ομάδα αποτελεί μικρογραφία του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας στην οποία υπάγεται.
Οι επαγγελματίες οδηγοί δε διαφέρουν σαν κλάδος σε τίποτε με τους υπόλοιπους επαγγελματικούς κλάδους, κλειστούς ή ανοιχτούς. Πρόκειται για ελεύθερους επαγγελματίες όπως οι έμποροι, οι αρτοποιοί, οι φαρμακοποιοί, ή για να παραλληλίσουμε με τα μη κλειστά επαγγέλματα, οι καταστηματάρχες κλπ κλπ.
Όντως για μια μακρά περίοδο υπόκεινται σε ειδικό φορολογικό καθεστώς φορολογούμενοι τεκμαρτά, κι όχι βάσει των εσόδων-εξόδων που παρουσίαζαν στα βιβλία Β’ κατηγορίας που τηρούν. Κατέθεταν ΦΠΑ κανονικά κάθε τρίμηνο αλλα στο τέλος της χρονιάς φορολογούνταν τεκμαρτά, και μάλιστα το τελευταίο οικονομικό έτος που ίσχυε αυτός ο νόμος το τεκμαρτό φορολογητέο ποσο ήταν περί τις 16.000 €. Ποσό αστείο για τα οικονομικά δεδομένα μιας ατομικής επιχείρησης οπως ειναι ένα ταξί.
Όντως πολλοί ειδικά παλιοί ιδιοκτήτες, απέκτησαν τις άδειές τους επί χούντας (προ 40ετίας, μην ξεχνιόμαστε) με χαρτόσημο των 10 δραχμών. Όντως η μεταπώληση των αδειών σε ποσά εξωφρενικά της τάξης των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ γινόταν, αλλα ας σκεφτούμε λογικά. Μετά απο 40 χρόνια τί ποσοστό αυτων που απεκτησαν ουσιαστικα δωρεάν τις άδειες κυκλοφορεί στους δρόμους? Επειδή ασχολήθηκα με το θέμα, ελάχιστοι ειναι αυτοί. Οι περισσότεροι όντως χρεώθηκαν υπέρογκα ποσά σε τράπεζες για να αγοράσουν ουσιαστικα μια επιχείρηση, που δε διαφέρει σε τίποτε απο την αγορα ενός εμπορικού καταστήματος ή ενος ταχυφαγείου, ή οποιασδήποτε αλλης ατομικής επιχείρησης, που απαιτεί κεφάλαιο προς επένδυση και προσωπική εργασία για να γίνει κερδοφόρα.
Δέ στέκομαι στην συμπεριφορά και την εικόνα του κλάδου, που ειναι κατι πολύ σημαντικό, αλλα ας μην ξεχνάμε οτι παντού υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες, και στους κλάδους της βιοπάλης περισσότεροι ειναι οι κακοί παρα οι σωστοί επαγγελματίες. Όλοι εχουμε πεσει θύματα επιτήδειων “μαστόρων” υδραυλικών ηλεκτρολόγων μηχανικών αυτοκινήτων, μπογιατζηδων, ακόμα και εμπόρων κλπ κλπ. Η άσχημη συμπεριφορά είναι κατακριτέα, αλλά υπάρχει σε όλους τους κλάδους. Από ταξί μέχρι καφετέριες, σουπερ μάρκετ κλπ. Και το λεω γιατι έχω περάσει και απ! ο αυτούς τους χώρους όπως οι περισσότεροι άλλωστε. Η πλειοψηφία των νέων εχει εργαστεί σε δουλειές που δέν απαιτούν κάποια ιδιαίτερη μόρφωση, μόνο και μόνο για προσωρινούς βιοποριστικούς λόγους, και έχουμε όλοι εικόνα του τί συμβαίνει. Η κλεψιά η αγένια και η βρωμιά υπάρχει παντού. Οι ταρίφες κλέβουν τους τουρίστες, αλλα το ίδιο κάνουν και οι ξενοδόχοι, τα ενοικιαζόμενα, οι εστιάτορες, οι καφετέριες, τα σουβενίρ κλπ κλπ.
Και πραγματικά περισσότερο υπάρχει σε ενα επάγγελμα που είσαι συνέχεια σε κίνηση και συνέχεια σε επαφή με ότι χειρότερο εχει να επιδείξει η νύχτα στην πρωτεύουσα. Ψυχάκηδες ναρκομανείς, εγκληματίες, και δυστυχώς η δουλειά αυτή σε κάνει καχύποπτο τυχοδιώκτη και νευρικό με το παραμικρό. Από την άλλη όταν είσαι οδηγός και πληρώνεις 70-80€ ημερησίως ενοίκιο, καύσιμο, ΙΚΑ κλπ και πρέπει στο 8ωρο να βγάλεις και μεροκάματο για την οικογένεια σου, και τον τουρίστα θα επιβουλευτείς, και απόδειξη δε θα κόψεις, και 2πλη ή 3πλή κούρσα θα παρεις. Δεν αγγιαζει ο σκοπός τα μέσα σε καμία περίπτωση, αλλά η ευθύνη δέν βαρύνει μόνο τους οδηγούς, αλλα και τους ιδιοκτήτες και μαζί και το ίδιο το κράτος, γιατι μην ξεχνάμε ότι όπως όλα τα κλειστά επαγγέλματα βρίσκεται στη διατίμηση, δηλαδή το κράτος ορίζει το κόμιστρο και όχι ο επαγγελματίας, γι αυτό και θα έπρεπε το κράτος να ελέγχει τη μεταβίβαση των αδειών, αλλα και την τιμή του καυσίμου κλπ. Απο τη στιγμή που αυτό δέν γίνεται, ήδη ο κλάδος στραγγαλίζεται. Να τονίσω οτι στην μεταβίβαση μιας άδειας πχ 200 000€ πληρώνουμε στο κράτος την υπεραξία της επιχείρησης και φορολογούμαστε για  λεφτά, ο πωλητής ως έσοδο και ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει που τα βρήκε. Την έχω περάσει τη διαδικασία και ξέρω.
Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω τους “ταρίφες”, αλλα να γίνει κατανοητό οτι δέν αποτελούν ούτε εξαίρεση στα επαγγέλματα, ούτε μαυρο πρόβατο. Όπως όλοι και αυτοί. Άλλωστε και ο καταστηματάρχης που δεν κόβει απόδειξη δεν το κάνει απο απληστία αλλα απο ανάγκη, μιας και η συνολική φορολόγηση μιας μικρομεσαίας επιχείρησης στην Ελλάδα (έμμεσοι και άμεσοι φόροι) αγγίζει το 45%. Πώς να επιβιώσει ο αυτοαπασχολούμενος? Σκεφτήκατε ποτε οτι ενας ιδιοκτήτης ταξί που υπάγεται στον ΟΑΕΕ με 12 χρόνια στο επάγγελμα πληρώνει περίπου 800 ευρώ το δίμηνο ασφάλιστρα? Για να πάρει σύνταξη στα 65 του 550€, και αυτά με το προηγούμενο φορολογικό-ασφαλιστικό καθεστώς, όχι με τα νεα μετρα. Εκεί υπάγονται και οι ταξιτζήδες όπως και όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Σκεφτήκατε ποτέ οτι στις 5 μέρες που θα θελήσει να κανει διακοπές οπως κάθε άνθρωπος, ή αν αρρωστήσει 1-2 μέρες και δε μπορεί να δουλέψει, δέν παιρνει καν μεροκάματο. Θυμάμαι οταν δούλευα εγω, πηγα ενα τριήμερο διακοπές με φίλους το καλοκαίρι και υπολόγιζα οτι θα χαλάσω 350€ για τις διακοπές μου συνολικά συν 100-120 ευρώ τα μεροκάματα που έχανα.
Απο κει και πέρα όσον αφορά την οδική τους συμπεριφορά δε διαφέρουν σε τίποτε απο τους υπόλοιπους οδηγούς, μονο οτι επειδή βρίσκονται συνεχώς στο δρόμο και όχι 1 με 2 ωρες ημερησίως, οπως οι περισσότεροι εξ ημών στατιστικά και μόνο πέφτουν σε περισσότερα παραπτώματα, αλλα αυτό είναι δουλειά της τροχαίας να το ελέγξει. Αν η τροχαία έκανε σωστά τη δουλειά της, θα μειώνονταν κατα πολύ οι παραβάσεις στους δρόμους. Εμενα με ειχαν γράψει γιατι μιλούσα στο κινητό στην Πανεπιστημίου, και στην τελική καλά μου έκαναν. Από τότε αγόρασα ακουστικά και δε με ξαναέγραψαν. Όταν πέρασα με κόκκινο στην αλλαγή με πορτοκαλί και μου αφαίρεσαν το δίπλωμα και έμεινα χωρίς δουλειά για κάμποσο καιρό, δεν τόλμησα να ξαναπεράσω με πορτοκαλί ούτε με το ΙΧ μου, πραγμα που όλοι ανεξαιρέτως κάνουμε, ταξιτζήδες και μη.
Οσον αφορά το άνοιγμα του επαγγέλματος, προσωπικά ζώντας τον συγκεκριμένο κλάδο πιστεύω οτι πρέπει να ανοίξει, αλλα όχι ετσι. Να ανοίξει με πληθυσμιακά κριτήρια όπως παντού στην Ευρώπη και τον κόσμο γενικότερα, με κοινωνικά κριτήρια, χωρίς υπέρογκα ποσά μεταβίβασης, με έλεγχο και εξέλιξη του επαγγέλματος. Πχ θέσπιση κριτηρίων για εταιρία, όπως ελάχιστο αριθμό αδειών, εγκαταστάσεις, έλεγχο από την αστυνομία για καθαριότητα κλπ, και ίσως και κάποιου τύπου πιστοποίηση. Το άνοιγμα που επιχειρεί ο νυν υπουργός (κος Ραγκούσης) είναι απαράδεκτο, τυχάρπαστο και πρόχειρο. Ο λόγος για τον οποίο πιστεύω οτι κινείται έτσι είναι η εξυπηρέτηση συμφερόντων που θέλουν να βάλουν χέρι υπο μορφή εταιριών στον κλάδο, οπως οι φαρμακευτικές θέλουν να ανοίξουν αλυσίδες φαρμακείων κλπ. Δηλαδή εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου, στην χειρότερη μορφή καπιταλισμού που μπορούμε να έχουμε, και τονίζω οτι δεν ειμαι καθόλου κομμουνιστής, ουτε κάν αριστερός.
Κατ εμέ πρέπει.
Να περιοριστεί ο αριθμός των αδειών που κατέχει ένα άτομο σε 1,
Να οριστούν κριτήρια συμμετοχής σε εταιρία με πολλαπλές άδειες, όπως επένδυση σε εγκαταστάσεις κλπ.
Να πιστοποιηθεί ο κλάδος
Να ξεσκαρταριστεί το θέμα της εκμετάλλευσης των οδηγών απο τους ιδιοκτήτες, που επικρατεί εργασιακός μεσαίωνας
Να οριστεί πληθυσμιακό κριτήριο στην έκδοση αδειών.

¨Οσον αφορά τις απεργειακές κινητοποιήσεις των ταξιτζηδων, σκεφθείτε οτι δε διαφέρουν σε τίποτε απο το κλείσιμο των δρόμων απο τους αγανακτησμένους, απο το ΠΑΜΕ στο λιμάνι του πειραιά και απο οποιαδήποτε μορφή διαμαρτυρίας. Διαφωνώ με αυτους τους τρόπους διαμαρτυρίας, ειδικά τη συγκεκριμένη τουριστική περίοδο, αλλα ας σκεφτούμε οτι ο καθένας έχει δικαίωμα στην απεργία.
Οι Έλληνες εδωσαν τα φώτα του πολιτισμού στον κόσμο και μετά έσβησαν τη λάμπα.... ξεχάσαμε το σημαντικότερο απόφθεγμα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας. Μέτρον Άριστον, και Μηδέν Άγαν. Δηλαδή σταματήσαμε να εφαρμόζουμε το μέτρο στη ζωή μας και να μήν υπερβάλλουμε. Η υπερβολή και η έλλειψη μέτρου και αντικειμενικότητας μας έφεραν εδώ.
Ο κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός ΟΛΩΝ ανεξαιρέτως των κλάδων της δεκαετίας του 80 απο το ΠΑΣΟΚ ο οποίος ενισχύθηκε απο τις κυβερνήσεις της ΝΔ, σε συνδιασμό με την αλαζονεία και την αμετροέπεια του ελληνικού λαού, απο το Τσοβόλα δώσ τα όλα του Παπανδρέου έως τη γιγάντωση του χρέους και τις ανεξέλεγκτες προσλήψεις της κυβέρνησης Καραμανλή την 5ετία 2004-2009, οδήγησαν τον άμοιρο τούτο τόπο, εδω που φτάσαμε. Να ξεπουλιώμαστε για δανεικά. Να δανειζόμαστε για να ζήσουμε. Να δανειζόμαστε για να ξαναδανειστούμε. Ουσιαστικά αυτό που έγινε ηταν να πετάνε στο λαό ξεροκόμματα, να βγάζουν στην άκρη καμια μπριζόλα για τους μεγαλοσυνδικαλιστές και τους εργατοπατέρες, να πουλάνε εκδουλεύσεις προσλαμβάνοντας κόσμο με stage κλπ, και αφού φάγανε το βόδι ολόκληρο και ήρθε ο λογαριασμός να βγαίνει ο Πάγκαλος και να λέει “Μαζι τα φάγαμε”. Και ελάτε να πληρώσετε εσείς, ουτε κάν μαζι να πληρώσουμε. Και επειδή ο κόσμος αγανακτεί και βγαίνει στους δρόμους αρχισαν οι παλιές παρακρατικές πρακτικές. Αυτές που σκότωσαν το Λαμπράκη, αυτές που έφεραν τη χούντα. Αρχισαν με ξυλοδαρμούς και χημικά να διαλύσουν την πλατεία, μετα έφεραν ομάδες να καπελώσουν το κίνημα της πλατείας με εξωκοινοβουλευτικές ιδεολογίες (κατά της δημοκρατίας φυσικά) όπως άμεση δημοκρατία και κολοκύθια τούμπανα, λες και μπορεί να εφαρμοστεί άμεση δημοκρατία σε 11 εκατομμύρια Έλληνες, μετά επιστράτευσαν λαθρομετανάστες να γκετοποιήσουν το κέντρο της Αθήνας, και παράλληλα στρέφουν τον έναν απέναντι στον άλλο. Όποιος κλάδος βγαίνει να διαμαρτυρηθεί αμέσως στοχοποιείται για τα κακώς κείμενα που όπως όλοι οι κλάδοι ετσι κι αυτός έχει. Μονο μια στιγμή φοβήθηκαν οι κρατούντες. Όταν ο κόσμος στην πλατεία πλησίασε το εκατομμύριο, τότε αμόλυσαν τα σκυλιά του παρακράτους και τους βάφτισαν συνδικαλιστές της ΕΘΕΛ. Γι αυτό πρεπει να σταματήσουν οι σκόρπιες κινητοποιήσεις και να πάμε όλοι στην πλατεία. Ταξί φορτηγά αγρότες υπάλληλοι ΟΛΟΙ. Η πλατεία ειναι δική μας κι όχι δική τους. Και κλείνοντας να πω αυτό που μου ειπε ο πατέρας ενος φιλου. Τη Βουλη δεν τη μουντζώνουμε, απλα μπαίνουμε μεσα και τους βγάζουμε έξω. Αυτο σημαίνει δημοκρατια. Κράτος=ισχύς του Δήμου=λαός. Δηλαδή η λαική εξουσία. Η βουλή δεν είναι μπ....λο για κάψιμο, αλλα πρεπει να καθαριστεί απο όλους‚ όσους τη βρομίζουν από συστάσεως του ελληνικού κράτους. Δεν είναι όλοι απατεώνες αλλά δυστυχώς είναι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών.
Η εφαρμογή και η τήρησης του συντάγματος και των νόμων επαφίεται στον ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!