Σειρές οι οποίες στη χώρα μας σημείωσαν
τρομακτική επιτυχία όπως "Το Αγιάζι του έρωτα", το "Κισμέτ", τα
"Ασημένια φεγγάρια" και το "Χίλιες και μία νύχτες"...
προβλήθηκαν ή προβάλλονται σε περισσότερες από είκοσι χώρες, βρίσκοντας σε αρκετές εξ αυτών μαζική απήχηση.
Τουλάχιστον εβδομήντα σειρές, σαπουνόπερες στην πλειοψηφία τους, πέρασαν τα τουρκικά σύνορα και κατέκλυσαν τις αγορές, με βασικούς αποδέκτες χώρες των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής. Η τουρκική τηλεοπτική βιομηχανία αναπτύσσεται δυναμικά. Τα έσοδα της τόσο από την εσωτερική αγορά όσο και από τις εξαγωγές ξεπέρασαν την προηγούμενη χρονιά τα 50 εκατ. δολάρια.
Την αρχή της ανοδικής κούρσας έκανε η τηλεοπτική σειρά "Χίλιες και μία νύχτες". Ο πρόεδρος μίας τκ των δεκάδων τουρκικών εταιρειών παραγωγής τηλεοπτικών προγραμμάτων, Φιράτ Γκουλέντο, είναι σαφής : «Το “Χίλιες και μία νύχτες” άνοιξε αγορές σε μια βιομηχανία που πάσχιζε να βρει οδό ανάπτυξης. Ο Ονούρ και η Σεχραζάτ συνέβαλαν καθοριστικά στη διεθνή επιτυχία. Μέχρι τότε χρέωναμε γύρο στα 50 δολάρια το επεισόδιο. Μέτα την επιτυχία συγκεκριμένου σίριαλ, η “τάριφα“ ανέβηκε, φτάνοντας μέχρι και τα 20 000 δολάρια!»
Σήμερα, είναι χαρακτηριστικό ότι στη Μέση Ανατολή το μερίδιο των τουρκικών σειρών φτάνει το 60%, ξεπερνώντας έτσι κατά πολύ τις ευρωπαϊκές και τις αμερικανικές σειρές.
Το Καζακστάν, το Αζερμπαϊτζάν και η Βουλγαρία ήταν από τις πρώτες χώρες που είχαν… οσμιστεί τη δυναμική των τουρκικών σειρών κι είχαν προλάβει να εξασφαλίσουν τα τηλεοπτικά αυτά προϊόντα σε χαμηλές τιμές. Η Ελλάδα…. Αντιστεκόταν, αλλά η κρίση και η οικονομική δυσπραγία των τηλεοπτικών καναλιών οδήγησαν τελικά στην εύκολη λύση των αμφιβόλου ποιότητας τουρκικών σειρών.
Σήμερα, αυτά τα τηλεοπτικά προϊόντα έχουν κατακτήσει δεσπόζουσα θέση στα ελληνικά τηλεοπτικά προγράμματα. Οι Έλληνες τηλεθεατές έχουν μετατραπεί σε καταναλωτές της τουρκικής σαπουνόπερας. Οι σειρές αυτές ακολουθούν ευλαβικά το επιτυχημένο μοτίβο της αμερικανικής και της βραζιλιάνικης σαπουνόπερας, με τα αφελή δράματα των ηρώων και τη μικροαστική χλιδή, που στα καθ’ ημάς « ζωντάνεψε» στη μικρή οθόνη ο Νίκος Φώσκολος κατά τη δεκαετία του 1990.
προβλήθηκαν ή προβάλλονται σε περισσότερες από είκοσι χώρες, βρίσκοντας σε αρκετές εξ αυτών μαζική απήχηση.
Τουλάχιστον εβδομήντα σειρές, σαπουνόπερες στην πλειοψηφία τους, πέρασαν τα τουρκικά σύνορα και κατέκλυσαν τις αγορές, με βασικούς αποδέκτες χώρες των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής. Η τουρκική τηλεοπτική βιομηχανία αναπτύσσεται δυναμικά. Τα έσοδα της τόσο από την εσωτερική αγορά όσο και από τις εξαγωγές ξεπέρασαν την προηγούμενη χρονιά τα 50 εκατ. δολάρια.
Την αρχή της ανοδικής κούρσας έκανε η τηλεοπτική σειρά "Χίλιες και μία νύχτες". Ο πρόεδρος μίας τκ των δεκάδων τουρκικών εταιρειών παραγωγής τηλεοπτικών προγραμμάτων, Φιράτ Γκουλέντο, είναι σαφής : «Το “Χίλιες και μία νύχτες” άνοιξε αγορές σε μια βιομηχανία που πάσχιζε να βρει οδό ανάπτυξης. Ο Ονούρ και η Σεχραζάτ συνέβαλαν καθοριστικά στη διεθνή επιτυχία. Μέχρι τότε χρέωναμε γύρο στα 50 δολάρια το επεισόδιο. Μέτα την επιτυχία συγκεκριμένου σίριαλ, η “τάριφα“ ανέβηκε, φτάνοντας μέχρι και τα 20 000 δολάρια!»
Σήμερα, είναι χαρακτηριστικό ότι στη Μέση Ανατολή το μερίδιο των τουρκικών σειρών φτάνει το 60%, ξεπερνώντας έτσι κατά πολύ τις ευρωπαϊκές και τις αμερικανικές σειρές.
Το Καζακστάν, το Αζερμπαϊτζάν και η Βουλγαρία ήταν από τις πρώτες χώρες που είχαν… οσμιστεί τη δυναμική των τουρκικών σειρών κι είχαν προλάβει να εξασφαλίσουν τα τηλεοπτικά αυτά προϊόντα σε χαμηλές τιμές. Η Ελλάδα…. Αντιστεκόταν, αλλά η κρίση και η οικονομική δυσπραγία των τηλεοπτικών καναλιών οδήγησαν τελικά στην εύκολη λύση των αμφιβόλου ποιότητας τουρκικών σειρών.
Σήμερα, αυτά τα τηλεοπτικά προϊόντα έχουν κατακτήσει δεσπόζουσα θέση στα ελληνικά τηλεοπτικά προγράμματα. Οι Έλληνες τηλεθεατές έχουν μετατραπεί σε καταναλωτές της τουρκικής σαπουνόπερας. Οι σειρές αυτές ακολουθούν ευλαβικά το επιτυχημένο μοτίβο της αμερικανικής και της βραζιλιάνικης σαπουνόπερας, με τα αφελή δράματα των ηρώων και τη μικροαστική χλιδή, που στα καθ’ ημάς « ζωντάνεψε» στη μικρή οθόνη ο Νίκος Φώσκολος κατά τη δεκαετία του 1990.