Πιο συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει οριζόντια μείωση της εθνικής συμμετοχής στο 15% για τα έργα που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, η οποία θα έχει αναδρομική ισχύ. Αυτό υπολογίζεται ότι θα ελαφρύνει τον φετινό προϋπολογισμό κατά 770 εκατ. ευρώ και θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση πόρων ύψους 1,4 δισ. ευρώ μέχρι το 2013. Επίσης, επιτρέπει την απελευθέρωση πόρων 11δις ευρώ, επανεκκίνησης των μεγάλων οδικών έργων που έχουν κολλήσει λόγων έλλειψης ρευστού και ενίσχυσης των επιχειρήσεων με 500εκ ευρώ.
Επίσης, η συμφωνία προβλέπει και την παροχή τεχνικής βοήθειας. Αναμένεται να ενισχυθούν περίπου 3.000 αδύναμοι διαχειριστικά δικαιούχοι έργων, καθώς και η επιτάχυνση της απορρόφησης των Προγραμμάτων που αφορούν στο περιβάλλον και στη διοικητικής μεταρρύθμισης.
Μάλιστα, όπως διαρρέουν στελέχη του υπουργείου, ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης έθεσε και ζήτημα αναδρομικής χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ κατά 100% από κοινοτικούς πόρους, με στόχο τον περιορισμό της εθνικής συμμετοχής σε ένα ελάχιστο ποσοστό (5%) και την εξοικονόμηση έως και 4,8 δισ ευρώ σε εθνικούς πόρους.
"Η συμφέρουσα για τη χώρα μας αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων δεν ήταν αυτονόητη, ούτε δεδομένη. Έχουμε κάνει πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ για να φτάσουμε σε αυτά τα αποτελέσματα", δήλωσε μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων ο υπουργός Ανάπτυξης.