επίδρασης του θορύβου στην μαθησιακή διαδικασία σε σχολεία της ...πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου Θεσσαλονίκης, που υλοποίησε κατά τον θερινή περίοδο 2011 (Μάιο, Ιούνιος) το Τμήμα Περιβάλλοντος της Αντιδημαρχίας Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελευθέρων Χώρων, του δήμου Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα στην Α΄ Κοινότητα το πρόβλημα παρουσιάζεται στα 7 από τα 9 σχολεία, στη Β΄ στα 4 από τα 8 και στη Γ΄ στα 6 από τα 7. Τα σχολεία της Α΄ Κοινότητας (κέντρο Θεσσαλονίκης) εμφανίζουν κακή έως απαράδεκτη κατάσταση ως προς την ηχορύπανση, της Β΄ (Δυτικός Τομέας) καλή έως μέτρια και της Γ΄ (Άνω Πόλη) κακή έως πολύ κακή κατάσταση.
Στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα τη μεγαλύτερη όχληση προκαλούν τα αυτοκίνητα, τα δίκυκλα και οι ποικίλες ανθρώπινες δραστηριότητες, στη Β΄ Κοινότητα τα δίκυκλα και οι κατασκευές, ενώ στη Γ΄ Κοινότητα τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια αποτελούν τις κυριότερες πηγές θορύβου, καθώς στην περιοχή αυτή τα περισσότερα σχολεία βρίσκονται πάνω σε στενούς και με μεγάλη κυκλοφορία δρόμους, όπως η Ολυμπιάδος και η Κασσάνδρου (τις οποίες οι επιστήμονες ονομάζουν «οδικές χαράδρες»).
Η έρευνα προτείνει πρόσθετα μέτρα ηχοπροστασίας, καθώς σε μελέτες που εκπονήθηκαν από την Αμερικανική Εταιρεία Ωτολογίας διαπιστώθηκε πως τα παιδιά που έκαναν μάθημα σε τάξεις που βρίσκονταν στην πιο θορυβώδη πλευρά του σχολείου είχαν χαμηλότερους βαθμούς από ό,τι εκείνα των οποίων οι τάξεις ήταν στην ήσυχη πλευρά. Οι ενοχλητικοί ήχοι που ταλαιπωρούν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές περιγράφονται ως έντονοι, ρυθμικοί και διαρκείς, ενώ τα σχολεία χαρακτηρίζονται ως «Ροκ Σχολεία».
Το θέμα, βέβαια, δεν είναι αν υπάρχουν σχολεία στη Θεσσαλονίκη που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα. Το θέμα είναι πώς θα εκλείψουν τα προβλήματα αυτά. Κι όταν βλέπει κανείς πως η μελέτη προτείνει αλλαγή κουφωμάτων στα σχολεία, τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, αλλαγή των ασφαλτικών ταπήτων στους δρόμους μπροστά από τα διδακτήρια κι αντικατάστασή του με ειδική αντιθορυβική άσφαλτο, δημιουργία ζωνών ησυχίας γύρω από τα κτίρια των σχολείων και μετακίνηση των στάσεων του ΟΑΣΘ, αναρωτιέται πού θα βρεθούν τα χρήματα, για να γίνουν όλα αυτά και να... βγάλει κι η πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα τα... λεφτά της
Συγκεκριμένα στην Α΄ Κοινότητα το πρόβλημα παρουσιάζεται στα 7 από τα 9 σχολεία, στη Β΄ στα 4 από τα 8 και στη Γ΄ στα 6 από τα 7. Τα σχολεία της Α΄ Κοινότητας (κέντρο Θεσσαλονίκης) εμφανίζουν κακή έως απαράδεκτη κατάσταση ως προς την ηχορύπανση, της Β΄ (Δυτικός Τομέας) καλή έως μέτρια και της Γ΄ (Άνω Πόλη) κακή έως πολύ κακή κατάσταση.
Στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα τη μεγαλύτερη όχληση προκαλούν τα αυτοκίνητα, τα δίκυκλα και οι ποικίλες ανθρώπινες δραστηριότητες, στη Β΄ Κοινότητα τα δίκυκλα και οι κατασκευές, ενώ στη Γ΄ Κοινότητα τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια αποτελούν τις κυριότερες πηγές θορύβου, καθώς στην περιοχή αυτή τα περισσότερα σχολεία βρίσκονται πάνω σε στενούς και με μεγάλη κυκλοφορία δρόμους, όπως η Ολυμπιάδος και η Κασσάνδρου (τις οποίες οι επιστήμονες ονομάζουν «οδικές χαράδρες»).
Η έρευνα προτείνει πρόσθετα μέτρα ηχοπροστασίας, καθώς σε μελέτες που εκπονήθηκαν από την Αμερικανική Εταιρεία Ωτολογίας διαπιστώθηκε πως τα παιδιά που έκαναν μάθημα σε τάξεις που βρίσκονταν στην πιο θορυβώδη πλευρά του σχολείου είχαν χαμηλότερους βαθμούς από ό,τι εκείνα των οποίων οι τάξεις ήταν στην ήσυχη πλευρά. Οι ενοχλητικοί ήχοι που ταλαιπωρούν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές περιγράφονται ως έντονοι, ρυθμικοί και διαρκείς, ενώ τα σχολεία χαρακτηρίζονται ως «Ροκ Σχολεία».
Το θέμα, βέβαια, δεν είναι αν υπάρχουν σχολεία στη Θεσσαλονίκη που αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα. Το θέμα είναι πώς θα εκλείψουν τα προβλήματα αυτά. Κι όταν βλέπει κανείς πως η μελέτη προτείνει αλλαγή κουφωμάτων στα σχολεία, τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, αλλαγή των ασφαλτικών ταπήτων στους δρόμους μπροστά από τα διδακτήρια κι αντικατάστασή του με ειδική αντιθορυβική άσφαλτο, δημιουργία ζωνών ησυχίας γύρω από τα κτίρια των σχολείων και μετακίνηση των στάσεων του ΟΑΣΘ, αναρωτιέται πού θα βρεθούν τα χρήματα, για να γίνουν όλα αυτά και να... βγάλει κι η πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα τα... λεφτά της
salonicanews.com