tromaktiko: Ένα βήμα εμπρός και ένα πίσω η Διαμαντοπούλου

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Ένα βήμα εμπρός και ένα πίσω η Διαμαντοπούλου



Διαβάζοντας προσεκτικά το νομοσχέδιο για την παιδεία παρατήρησα ότι έχει πολλά θετικά σημεία. Η δημιουργία σχολών, η κατάργηση του... πρυτανικού-συγκλητικού κατεστημένου, τα σχέδια για τους αιώνιους φοιτητές, η θέσπιση επιτέλους «ασύλου» και όχι η κατάργηση του, η σύνδεση του πανεπιστήμιου με την αγορά, η κατάργηση των έντυπων συγγραμμάτων είναι στοιχεία θετικά και έπρεπε να επιβληθούν εδώ και πολλά χρόνια. Ισχύουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια στα περισσότερα αξιόλογα πανεπιστήμια του εξωτερικού
Το νομοσχέδιο όμως δυστυχώς δεν είναι τόσο τολμηρό όσο επιβάλλουν οι καιροί και οι περιστάσεις. Δεν υπάρχουν διατάξεις για την αξιολόγηση των καθηγητών. Με τους αιώνιους φοιτητές βρέθηκε τι θα γίνει, με τους αιώνιους καθηγητές πότε θα γίνει κάτι κ . Διαμαντοπούλου? Σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού όπου έκανα μετεκπαίδευση και το οποίο συγκαταλέγεται στα πρώτα 70 παγκοσμίως αν ένας καθηγητής δεν είχε ετήσιο αξιόλογο ερευνητικό έργο πήγαινε σπίτι του. Το ίδιο ισχύει και για τα περισσότερα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Στα ελληνικά Α.Ε.Ι. υπαρχουν πάρα πολύ καθηγητές που δεν έχουν τίποτα. Με μια –δυο εργασίες γίνανε καθηγητές και κοροϊδεύουν τον κόσμο. Γιατί ένας φοιτητής να αξιολογείται κάθε εξάμηνο και ένας καθηγητής κάθε 5 χρόνια (δηλαδή καθόλου)? Πως είστε τόσο σίγουρη ότι η μόρφωση που λαμβάνουν οι νέοι επιστήμονες ανταποκρίνεται στα παγκόσμια ερευνητικά-επιστημονικά δεδομένα που οι καιροί επιτάσσουν? Το όνειρο για το δημόσιο τελείωσε, η κοινωνία μας είναι παγκοσμιοποιημένη, πως θα ανταγωνιστούμε στο ευρωπαϊκό περιβάλλον απόφοιτους ξένων πανεπιστημίων? Ποιοι καθη! γητές θα μας δώσουν τα εφόδια? Για  την οικογενειοκρατία δεν ακούσατε τίποτα? Γιατί κλείνετε το μάτι πονηρά στους καθηγητές? Οι περισσότεροι είναι καθηγητές μόνο στον τίτλο. Αυτοί δεν πρέπει να αξιολογηθούν? Και αν δεν είναι ικανοί δεν πρέπει να πάνε σπίτι τους? Πάρτε έναν τηλεφωνικό κατάλογο μεγάλου πανεπιστημίου και θα εκπλαγείτε με την ομοιότητα των επιθέτων. Ψάξτε το λίγο καλύτερα και θα δείτε ότι ολόκληρες οικογένειες εδώ και δεκαετίες ζουν από τα ΑΕΙ εις βάρος των φοιτητών, της παιδείας και γενικότερα του ελληνικού λαού χωρίς να προσφέρουν τίποτα! Η βαθμίδα του λέκτορα θα καταργηθεί. Με τους υπάρχοντες λέκτορες τι θα γίνει? Θα γίνουν επίκουροι? Με ποιες διαδικασίες και ποια προσόντα, με κλειστές διαδικασίες? Με τους καθηγητές που θα αποδειχθεί ότι δεν είναι ικανοί (αν γίνει αυτό ποτέ με αξιολόγηση μετά από 5 χρόνια) τι θα γίνει? Θα τους γίνει μείωση μισθού και θα βρουν καταφύγιο στην μαύρη εργασία του ιδιωτικού τομέα. Τους φοιτητές όμως τους ρωτάτε? Οι οποίοι θα είναι αναγκασμένοι να παίρνουν την πολύτιμη μόρφωση από καθηγητές που κρίθηκαν ακατάλληλοι? Τα παραπάνω αποτελούν τη βάση της εκπαιδευτικής ! μεταρρύθμισης στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ. και θα πρέπει να αλλάξουν.

Καλώς η κακώς είναι η ώρα για γενναίες αλλαγές στον τομέα της παιδείας. Αργήσαμε, μας προσπέρασαν οι εξελίξεις. Έστω και αργά… ή τώρα ή ποτέ. Δείτε πέρα από το μικροπολιτικό, το κομματικό, τολμήστε και η ιστορία θα σας δικαιώσει
Αλλιώς….μια από τα ίδια

Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!